Gå til innhold

internett kostnader

Anbefalte innlegg

Gjest gjest fra vestlandet
Skrevet

Hei

Jeg bare lurer på om det er noen her som kan svare meg på om det koster noe ekstra å være på sidene til kvinneguiden, eller om det er det samme som å være på sidene til vg. :o

Dette er veldig flaut å spørre om :oops: , men jeg er helt nybegynner på internett, har ISDN og vil ikke ha ekstreme tlf regninger som jeg har hørt at noen har fått.

Kjempeglad for all hjelp :P

• 11 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg bare lurer på om det er noen her som kan svare meg på om det koster noe ekstra å være på sidene til kvinneguiden, eller om det er det samme som å være på sidene til vg. :o

Dette er veldig flaut å spørre om :oops: , men jeg er helt nybegynner på internett, har ISDN og vil ikke ha ekstreme tlf regninger som jeg har hørt at noen har fått.

Kjempeglad for all hjelp :P

En gammel tråd som dro fram mange minner :)

• Liker 2
Skrevet

Waow. De har stoff fra tilbake i 2002!

:popcorn:

Skrevet

Hehe, først tenkte jeg "åj, ja, det var et litt flaut spørsmål". Men når jeg ser at det nesten er 12 år siden, så er det kanskje ikke et så sumt spm likevel.

Internett var nytt for mange da :)

Da var jeg 10 år og brukte internetttid kun på Sol chat og 123spill.no :P Husker ikke om MSN-tiden var kommet her?

Skrevet

Hehe, først tenkte jeg "åj, ja, det var et litt flaut spørsmål". Men når jeg ser at det nesten er 12 år siden, så er det kanskje ikke et så sumt spm likevel.

Internett var nytt for mange da :)

Da var jeg 10 år og brukte internetttid kun på Sol chat og 123spill.no :P Husker ikke om MSN-tiden var kommet her?

MSN, ble ikke det populært rundt 1997? :D

Skrevet

Jeg husker ikke når "glansdagene" der var. Hvor lenge varte de? Rundt tre år?

Men det gikk vel mer og mer i dass når Nettby, Fettnerd og Facebook kom.

Vet ikke hvor populært MySpace var i Norge (jeg hadde det, men jeg har alltid vært en del av alt :P )

Skrevet

Anonymous poster hash: 5adcd...2fb

Skrevet

Jeg husker ikke når "glansdagene" der var. Hvor lenge varte de? Rundt tre år?

Men det gikk vel mer og mer i dass når Nettby, Fettnerd og Facebook kom.

Vet ikke hvor populært MySpace var i Norge (jeg hadde det, men jeg har alltid vært en del av alt :P )

Messenger varte vel en god stund tror jeg. Facebook kom vel for alvor i 2004-2005 (?). Husker at det var en viss spenning når man ble lagt til, og det ikke alltid var helt klart hvem den andre var. På skolen i 1997 husker jeg at en elev kastet bort et helt skoleår på å chatte på mIRC :fnise:

Skrevet

Messenger varte vel en god stund tror jeg. Facebook kom vel for alvor i 2004-2005 (?). Husker at det var en viss spenning når man ble lagt til, og det ikke alltid var helt klart hvem den andre var. På skolen i 1997 husker jeg at en elev kastet bort et helt skoleår på å chatte på mIRC :fnise:

Ja, det kan vel stemme. Husker at jeg fikk Facebook da jeg gikk i 9. klasse, og jeg gikk ut fra ungdomsskolen i 2006 eller 2007.

Hva var mIRC? I 97 var jeg seks år, så fikk vel ikke helt med meg denne trenden. Hehe.

Skrevet

Ja, det kan vel stemme. Husker at jeg fikk Facebook da jeg gikk i 9. klasse, og jeg gikk ut fra ungdomsskolen i 2006 eller 2007.

Hva var mIRC? I 97 var jeg seks år, så fikk vel ikke helt med meg denne trenden. Hehe.

mIRC var et chatteprogram og slik så det ut:

mirc12.jpg

Husker at i Oslo var alle skolene tilknyttet mIRC slik at man snakket med elever fra andre skoler. Det var den tiden da SMS var ukjent :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Særskrivingen herjet allerede for tolv år siden :vetikke:

Anonymous poster hash: c63b4...8ee
Skrevet

Hva mener du? Hvordan ser du det? :P

mIRC var et chatteprogram og slik så det ut:

mirc12.jpg

Husker at i Oslo var alle skolene tilknyttet mIRC slik at man snakket med elever fra andre skoler. Det var den tiden da SMS var ukjent :fnise:

Åj, ja, det der gikk jeg nok glipp av. Ser ikke dumt ut!

Skrevet

Hehehehe :D Godt observert.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Hva mener du? Hvordan ser du det? :P

Åj, ja, det der gikk jeg nok glipp av. Ser ikke dumt ut!

Finnes fortsatt folk på mIRC, så det er ikke for sent. ;)

Det var skikkelig populært da jeg gikk på ungdomsskolen. Jeg var alltid helt anonym, så husker en gang at en gutt i klassen skrev nicket mitt på tavla og lurte på hvem det var. I helgene kom en venninne alltid på besøk og vi satt og chattet i timesvis. Aah, good old times! :ler:

Min internettkarriere begynte da jeg var 11. Da fikk jeg lov av mamma å bruke nettet en time hver lørdag, og da gikk det i SOL chat. Og popit (popin?) ! :P

• Liker 1
Skrevet

Det var skikkelig populært da jeg gikk på ungdomsskolen. Jeg var alltid helt anonym, så husker en gang at en gutt i klassen skrev nicket mitt på tavla og lurte på hvem det var. I helgene kom en venninne alltid på besøk og vi satt og chattet i timesvis. Aah, good old times! :ler:

Min internettkarriere begynte da jeg var 11. Da fikk jeg lov av mamma å bruke nettet en time hver lørdag, og da gikk det i SOL chat. Og popit (popin?) ! :P

Popit! Ja, det husker jeg også! Haha! Også husket jeg at det kom en popit-is.

Skrevet

En time hver lørdag?? Unge på den tiden hadde nok ingen problemer med en uke på hytta uten internett. Idag går folk i spinn om strømmen går, ikke fordi innholdet i kjøleskapet blir varmt, men fordi internetten er nede!

Anonymous poster hash: e7d4f...dfe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...