Gjest anonym1 Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Hesten til min venninne går på utegang og har fått mugg for første gang. Han skal stå på stall litt om dagen for at det skal tørke opp, men han er visst kjempe stresset og urolig. Har dere noen forslag til hva som kan hjelpe?
onyx Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Hvis han blir stående alene så kan det hjelpe å ta inn en hest til som selskap. Noen hester liker ikke trange båser, så det kan også hjelp om den står i en romslig boks. Går ikke dette, bør hun kanskje finne en løsning der hesten kan stå tørt ute?
Gjest anonym1 Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Hesten blir ikke roligere av at andre hester også står i stallen. Han bare går rundt og rundt og stresser. Han spiser visst heller ikke når han er inne. Han står nå i den største boksen i stallen. Hun sier han alltid har vært sånn at det er grunnen til at han nå står på utegang. Men han må da bli vant til dette etterhvert? Noe må da kunne få han litt roligere?
onyx Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Hun sier han alltid har vært sånn at det er grunnen til at han nå står på utegang. Men han må da bli vant til dette etterhvert? Noe må da kunne få han litt roligere? ← Da synes jeg at hun bør vurdere løsninger som gjør at hesten kan stå tørt ute. En liten innhegning med sand og leskur? God drenering i innhegningen vil forhindre vanndammer og søle.
Gjest anonym1 Skrevet 14. november 2006 #5 Skrevet 14. november 2006 Nå er det jo snø ute, så vått er det jo igrunn hele tiden. Er ikke lett det her..
Gjest Norwegian Blue Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Prøv å aktiver hesten inne (høy den ham gomle på, leker den kan leke meg), og gå mye på tur med den så den får ut energi.
Gjest anonym1 Skrevet 14. november 2006 #7 Skrevet 14. november 2006 Høy er et godt forslag, men han spiser visst ikke en gang kraftfor inne. Han stresser såpass mye at han ikke får spist. Kanskje løsningen rett og slett er å leie han på turer nokså ofte?
MiNNieMooSe Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 Synes ideen om leskur ute var smart jeg, men klart dette er tungvint. Har hesten noe vonde opplevelser inne i stallen e.l?
Hu i Svingen Skrevet 15. november 2006 #9 Skrevet 15. november 2006 Tror det finnes sånne regntøyaktige sokker man kan træ på hestebena for å hindre at de blir våte ute. Kan bare ikke huske hvilken nettbutikk jeg så det i...
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #10 Skrevet 15. november 2006 Hvor gammel er denne hesten? Har en hest som stresser mye i stall, men han roer seg etterhvert. Han er stresset sånn generelt også da. Men hvor lenge i gangen har hun prøvd å hatt den inne? Kan jo hende den må venne seg til det, om den ikke er vant til det.
Gjest anonym1 Skrevet 17. november 2006 #11 Skrevet 17. november 2006 Hesten er 13 år og har visst stått på stall før, men har alltid vært stresset.
MiNNieMooSe Skrevet 17. november 2006 #12 Skrevet 17. november 2006 (endret) .Tror det finnes sånne regntøyaktige sokker man kan træ på hestebena for å hindre at de blir våte ute. Kan bare ikke huske hvilken nettbutikk jeg så det i... Det finnes all slags regn- og kuldebeskyttelse til hest, så det er ikke noe problem. Men, alle hester trenger ly når det regner (iallfall de som står ute hele døgnet) og ellers hvis de trenger det. Kan ofte være lurt å gi de fóret og høy inne i leskuret e.l Det gjør at hesten vil føle seg "hjemme" der. Det kan være andre ting som plager hesten også, som psykiske ting. I stallen hvor vi er har vi en som har litt spesielle evner når det gjelder å få kontakt med dyr. (nå får jeg GARANTERT masse hets fra enkelte grinebitere her inne, men jeg føler bare for å komme med flest mulige råd til denne hesten.. Anyways, denne mannen er seriøs (vil bare si at det finnes et flertall av de useriøse i denne "bransjen", så man bør være skeptisk!) og bruker godt tid, han får kontakt med dyret, og kjenner på sin egen kropp om hesten har noen plager. Enklete ganger blir han faktisk så dårlig at han kaster opp! Jeg har sett flere hester som har blitt i kjempegod form etter noen behandlinger med denne mannen. (han kommer alltid med behandlingstips). Kanskje dette er en mulighet? Endret 17. november 2006 av Bethina
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå