Høstjenta Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Et lite spørsmål ang kjolebruk i bryllup..... Jeg skal i mitt første bryllup over jul og er veldig usikker på hva slags kjole man kan bruke. Jeg må kjøpe ny, for har ingenting brukenes. Noen som har gode ideer til hva som er passende kjole i bryllup både i forhold til farge, type, lang eller kort og annet??? Setter utrolig pris på svar og tips
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Lang, pen, definitivt ikke hvit/krem/ivory, og helst ikke svart. Ellers går det mest på hva du liker og kler, kanskje du kan spør om råd i butikken der du kjøper?
*Emma* Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 (endret) Som regel står det "kleskode" på invitasjonen. Da gir det deg en liten pekepinn på hvor stivt brudeparet ønsker at du går kledd. Står det ingenting ville jeg valgt kjole som var enten lang eller ihvertfall under kneet. Og jeg ville holdt meg unna hvit, off-white, ivory og andre hvit toner. Kjøper du svart kjole ville jeg kjøpt tilbehør (sjal,veske,sko etc) i en lys farge slik at intrykket ikke blir helsvart liksom.... Lykke til på kjole/antrekk jakt Endret 14. november 2006 av *Emma*
Gjest Ylva Virvla Skrevet 14. november 2006 #5 Skrevet 14. november 2006 Jeg var i bryllup for rundt en måned siden. Der hadde rundt 70 % av kvinnene svarte aftenkjoler. Noen hadde tilbehør i andre farger, noen hadde det ikke. Tror det er helst om sommeren og våren en bør passe seg for å bruke svart. Er jo veldig mye sorte kjoler i butikkene nå.
Gjest Ylva Virvla Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Bunad er alltid safe! ← Kan bli litt varmt, spesielt å danse i.
Høstjenta Skrevet 14. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 14. november 2006 Takk for alle svar, begynner å få en liten idé nå Det står ikke antrekk/kleskode i invitasjonen som en nevnte. Har tenkt på bunad, men har veldig lyst på en kjole. Og kommer nok til å prøve å unngå svart, det er alltid mer enn nok av det. Men tenkte på noe i rødt som jeg har sett.....også kan den da være anvendelig til andre arrangement senere. Gjennbruk er tingen for en økonomi som ikke har mulighet til de store utbetalingen til kjoler og sånt :-D :-D
Malama Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 Tradisjonelt unngår du hvitt, sort og rødt (og ifølge det jeg ble fortalt i en brudesalong visstnok også grønt, men da begynner det å bli få farger igjen, og det grønne har jeg ikke hørt før (bare at BRUDEN ikke skal ha det grunent voertro om "de underjordiske"))
Miracl3 Skrevet 15. november 2006 #9 Skrevet 15. november 2006 I mitt bryllup hadde folk sorte, røde og kremhvite kjoler. Både korte og lange. Og det brydde jeg meg ikke noe om. Jeg var bare glad folk hadde pyntet seg for oss
Gjest Ylva Virvla Skrevet 15. november 2006 #10 Skrevet 15. november 2006 I mitt bryllup hadde folk sorte, røde og kremhvite kjoler. Både korte og lange. Og det brydde jeg meg ikke noe om. Jeg var bare glad folk hadde pyntet seg for oss ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå