Gå til innhold

Partneren din er utro og vennene dine vet

Anbefalte innlegg

Gjest Bellatrix
Skrevet

Ville du da at de skulle ha sagt noe til deg? Eller ville du syntes det var greit at "alle" visste om det bortsett fra deg selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det var slik at alle andre visste det utenom meg, så ville jeg absolutt visst det ja.

Og alle som hadde gått rundt og visst, men ikke hadde tatt seg bryet med å fortelle hva mannen min bedrev bak ryggen min, hadde den dagen det kom for en dag, ikke lengre vært mennesker jeg ville omgås.

Skrevet

jeg ville visst det, definitivt.

Ville blitt såret og lei meg hvis alle hadde vist det uten å si det til meg. Det hadde sikkert vært kinkig for venninnene mine, men jeg vill heller valgt å få vite det av dem enn ikke. Hvis de ikke fortalte det til meg, hva annet er det de ikke sier fordi de er redd for å såre da? Kan jeg i det hele tatt stole på dem med noe som helst?

Gjest Bellatrix
Skrevet

Selv ville jeg, rent hypotetisk, foretrukket å få vite det dersom det var utroskap over lengre tid og jeg fikk vite det av noen som var sikker i sin sak, og som var en god venn/venninne.

Jeg hadde derimot ikke satt pris på at det ble tisket og hvisket, og så outet til meg, at mannen min muligens var blitt observert klinende med en kvinnelig kollega på julebordet ;)

Nå har jeg aldri vært i den situasjonen, så det er ikke lett å forutsi. Men det er ihvertfall utgangspunktet mitt.

Enig. Jeg ville visst det, men ikke om det var et muligens kanskje rykteopplegg.

Skrevet

Been there, done that.

Typen ble kastet til haiene det samme med mine såkalte venner. Folk som går bak ryggen min og som ikke er ærlige, har jeg ikke bruk for i livet mitt.

Dama han var utro med var i tillegg ei venninne av meg. Hun endte opp med blåveis neste gang jeg traff henne. Da samme dag som jeg fikk vite. Jeg er ikke voldelig av meg, men akkurat da var jeg så forbanna på alt og alle at jeg ikke klarte å styre meg. ;)

I dag har jeg kontakt med en av disse personene, og det er eksen. Vi er ikke venner, men dersom vi løper inni hverandre en gang i skuddåret, stopper vi og tar en prat.

Skrevet

Perifere venner/bekjente kan en ikke vente særlig mye fra! Det er noe helt annet når det er snakk om familie og virkelige venner. I mitt hode er det da spørsmål om hvem man velger å være lojal mot: den bedratte eller den som bedrar. Dersom mine nærmeste hadde valgt å ikke la meg vite om at min mann bedro meg, ville jeg tatt det som et tegn på at det var ham de støttet og ville være lojal mot. Ja, i såre og vonde tider er det nok lett å tenke på den måten. Over tid kan man (les: jeg) kanskje nærme meg en annen måte å tenke på.

Skrevet

Det har jeg opplevd. Min venninne sa fra til meg, og det er jeg veldig takknemlig for.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg ville visst det, om det så bare var en av vennene mine som visste om det.

Skrevet

Jeg ville visst det. Uten tvil.

Skrevet

hvert der, valgte og droppe alle som hadde gjort noe og alle som viste om det uten og si nnoe.

en venn skal du kunne stole på........

Skrevet
Det har jeg opplevd. Min venninne sa fra til meg, og det er jeg veldig takknemlig for.

Samme her. Hun var (så vidt jeg vet) den eneste av venninnene mine som visste det, de andre somm visste var felles kolleger av eksen og meg. Klandrer ikke akkurat kollegene for at de ikke sa fra.

Skrevet

Dersom de hadde bevis for at det var riktig ville jeg vite det. Men spekulasjoner uten sikre holdepunkter finnes det mannge av, og dem kan man klare seg uten... Men i soleklare tilfeller: JA, det vil jeg vite.

Og hadde jeg hatt bevis for at noen bedro en av mine nærmeste ville jeg konfrontert vedkommende for at han eller hun selv skulle fortelle det.

Skrevet

Som jeg skrev i en annen tråd: Jeg ville blitt flyforbanna om vennen/vennene mine visste han hadde bedratt meg, men ikke fortalte.

Skrevet

Vel...hadde de ikke fortalt meg det og jeg i etterkant fikk vite det, måtte jeg nok tatt meg bryet verdt med å redefinere begrepet "venn"...

Skrevet

Perifere bekjente hadde jeg neppe forventet noe av, men venner som ikke hadde fortalt noe slikt hadde ikke forblitt venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...