Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jepp, her sitter jeg, uten utdannelse, 25 år gammel, og i en jobb jeg ikke trives i. :sjenert:

Og jeg aner heller ikke hva jeg har lyst til å gjøre med livet mitt. Hverken utdannelse eller noen annen jobb jeg vet om frister, men samtidig mistrives jeg voldsomt i den jobben jeg er nå.

Har tatt interessetestene på NAV (tidligere Aetat), og de kom heller ikke opp med noe fornuftig.

Jeg er virkelig rådvill her, og vil ikke slutte i jobben før jeg har noe annet å drive med.

Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre for å finne noe jeg har lyst til å drive med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo prøve å finne ut hva du absolutt ikke kan tenke deg å drive med?

Endret av Bellanice
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å finne ut hva du absolutt ikke kan tenke deg å drive med?

Takk, men det vet jeg allerede. Og det er MYE! Er nok kanskje altfor kresen, men vet av erfaring at det ikke er noen vits for meg å drive med noe som ikke intresserer meg, da ender det ufullført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_malin_*

hei !

jente 22år her...

Sitter litt i samme båt som deg ... har selv påbegynt studier uten å fullføre pga følte det ikke var så interessant som jeg trodde...

Nå begynt i jobb. Fått en daglig leder stilling i butikk og trives egentlig svært bra :) ok lønn og hyggelige medarb. og en god del ansvar :)

Kjøpt leilighet samme med kjæresten - og nå bbegynt å tenke sånn som deg :

Redd jeg "ikke skal bli noe" .. vet ikke helt hva jeg evt skulle gjort.. markedsføring hadde passet bra men .. vet ikke..

Har i bunn og grunn ikke råd til å studere nå pga boligen :/

Men jeg har det jo bra, så hva maser jeg egentlig for... ? .. ikke vet jeg,, men handler vel om at samfunnet er bygget opp på at en skal "være noe" , ha en tittel som noe.. Og at utdannelse er bra. OG selvsagt er det det , men det er ikke vits å gå noe bare for å gjøre det... forstår du meg?

Du sier du ikke trives i jobben nå .. hvilken type jobb er dette?

Da vet du i allefall hvilket felt du ikke bør satse videre på..

Hva trives du med?

Hvilke saker engasjerer deg?

Og hvorfor engasjeres du av dette?

Jeg tenker fortsette med jobben og være stolt av den enn så lenge . kanskje på sikt : gå markedsføring eller bedriftsøkonomi (ett år BI) for å ha noe mer på papiret.

Drømmen er alternativ terapaut (homeopati ) så tenker ta sikte på det med tiden :)

Vet ikke om dette ga noe svar , men viser deg i allefall at her er fler her ute som har det som deg .. ;)

klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. hva BRENNER du for? Man kan ha mange forskjellige sprikende interesser, men det du virkelig brenner for kommer du ikke til å angre på at du valgte å gå videre med.

Hvis du ikke brenner for noe enda, anbefaler jeg deg å arbeide frivillig på flere forskjellige steder, om så bare for en dag eller to. Man får kanskje litt mer perspektiv på ting man kunne tenke seg, og ikke, da.

Les, les, les! Om forskjellige ting du kunne tenke deg, prøv å få litt detaljkunnskap, kanskje ved å ringe noen som har den jobben du kanskje kunne tenke deg og late som du vil ha et lite telefon-intervju om jobben hans/hennes e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...