Pip Skrevet 2. februar 2003 #1 Del Skrevet 2. februar 2003 -Hadde dere/vet du om noen flotte bryllupskaker? Jeg er liksom så usikker... Har kun vært i brylluper der det har vært tradisjonelle marsipankaker, men tror i grunnen vi har lyst på noe litt annet... Er ikke så glad i fløte heller vi da... :D Jeg vet at mange snakker om kakene fra Pascal, men vi skal jo gifte oss på vestlandet, da... Men jeg vil for all del gjerne se bilder av kaker derfra også, altså - kan jo hende man kan få noen idèer... Må bare presisere at det er ikke sånne overdådige amerikanske greier vi vil ha - det er ikke vår stil... Gjerne enkelt, men kan godt være utradisjonelt... Og så er det fint om det ikke er så sukkersøtt (hverken utseendet eller fyll... hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 2. februar 2003 #2 Del Skrevet 2. februar 2003 Pascal er ikke noe amerikanisert bakeri- de baker etter franske tradisjoner og nyskapelser. Hvis dere ikke liker fløte, hva med en engelsk "Rich-cake"? Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Imax Skrevet 2. februar 2003 #3 Del Skrevet 2. februar 2003 Kaker med frukt på toppen er jo veldig "in" (og er det pascal selger mye av"). Spør en konditor, det er feil at det bare er Pascal som kan lage flotte og smakfulle kaker! Diskuter med dem, og du vil sikkert få ideer og inspirasjon til noe anderledes enn vanlig marsipankake (er heller ikke så glad i bløtkake selv, men jeg elsker å lage dem, så det blir nok en sånn en på meg...!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv-b Skrevet 2. februar 2003 #4 Del Skrevet 2. februar 2003 Ikke for å komme snikende med reklame, men jeg har en god vennine som baker kaker. Hun er kjempedyktig, men jeg tror ikke hun har lagt utpå så mange bryllupskaker på hjemmesiden enda. Kanskje jeg lover for mye nå, men jeg tror hun lager de kakene du ber om, hvis du kommer med bilde eller beskrivelse, så lager hun. Forresten, hun bor rett utenfor Bergen også. Hjemmesideadressen hennes er www.dinkake.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 2. februar 2003 Forfatter #5 Del Skrevet 2. februar 2003 Så gøy da, liv-b! Da kan jeg kanskje maile henne når vi har funnet ut litt mer hva vi vil ha!? De var jo flotte de kakene på siden hennes, så jeg har tro på at hun er flink! :D Takk for tipset!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2003 #6 Del Skrevet 2. februar 2003 du kan også prøve lie- nielsen konditori i bjørnsonsgate i bergen. de er veldig flinke, både utseende og smak er fantastisk!! du kan for eksempel få moussé- kaker med ulik smak i hver etasje. jeg tror ikke de tar mer for det enn for en vanlig masipan- bryllupskake. ellers kan du jo sikkert komme med forslag og ideer selv, jeg kan ikke garantere at de gjør hva som helst, men det er kanskje verdt et forsøk?! de er i hvertfall de flinkeste konditorene i bergen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. februar 2003 #7 Del Skrevet 3. februar 2003 Jeg er heller ikke så glad i de tradisjonelle masipa kakene, så vi var og kikket litt rundt på forskjellige konditorier og falt for ei sjokolade kake Det er ei kake i to etasjer (blir bare 20 gjester) med mørk sjokolade inni som er trukket med hvit sjokolade utenpå.... På kaken ligger det jorbær som er dyppet i mørk sjokolade. Vi er begge veldig glad i sjokolade, så det passet kjempe bra. Håper den er like god som den ser ut til.. Jeg villa ha spurt på konditoriene, så kommer de sikkert med gode forslag :D Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Afrodite Skrevet 4. februar 2003 #8 Del Skrevet 4. februar 2003 Til Liv-b! Syns det var kjempeflott at du kom med den linken - må si at venninden din er kjempeflink å lage kaker - de ser så flotte ut! :D Det kan du hilse og si. Jeg ble litt lei for at jeg ikke bor i Bergen når hun lager så fine kaker. Kanskje jeg skal sende den per fly...?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magnhild Skrevet 4. februar 2003 #9 Del Skrevet 4. februar 2003 OIOIOI!!!! Det må jeg si Liv-B. Jeg er glad for at jeg gikk inn på den siden! Hun var jo fryltelig flink. Håper kakene smaker godt også. Har nå skrevet ned navn og tlf til henne. Siden jeg bor i Bergen så hjelper jo det. Og jeg skal til og med gifte meg!!!! :D Ellers så vil jeg si til Pip at det går an å gjøre det stilfult og enkelt. Jeg kjenner flere som har hatt kake i en sånn trappform, vet ikke om det heter det, men det er etasjer, men ikke rett over hverandre. Og så har de hatt forskjellige kake på trinnene. Alt fra ostekake, bløtekake, marsipankake (det er veldig mange som liker det veldig godt), fruktkake (jubileumskake fra Lie-Nielsen er det beste jeg får) osv osv. Så det masse som kan gjøres og om en prater med en konditor så får en mye tips altså! klem fra Magnhild Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Afrodite Skrevet 4. februar 2003 #10 Del Skrevet 4. februar 2003 Jasså, Magnhild.. du kikker på kaker også... ?? :oops: (Ment som en spøk..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hundjevel Skrevet 4. februar 2003 #11 Del Skrevet 4. februar 2003 Hei ! Jeg blir skikkelig fristet av å lese om kakene her, bare må ta en titt på sidene Liv-D har lakt ut.... Hilsen Hundjevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 6. februar 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 6. februar 2003 Takk for hjelp! Nå har vi bestilt kake fra venninnen din, liv-b - genialt tips!!! Takker og bukker!! Det blir nok en sjokoladekake... med hvit sjokolade i fyllet... :D Dekket med hvit sukkerdeig - lekker og kjempegod (tror jeg)!! Her er et bilde av en kake i den stilen vi vil ha, som vi også sendte til henne som skal lage kaken: www.gudesen.no/kaker/index.asp (den til høyre av bryllupskakene). Og hvis jeg bestemmer meg for rød bukett, vil nok pynten også bli noe lignende. Namnam - gleder meg!!! :D PS: Vi bestiller også en fint pyntet marsipankake i 'vanlig' kakestørrelse, sånn at ingen blir kjempeskuffet fordi de ikke får 'tradisjonell' bryllupskake... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte20 Skrevet 23. februar 2003 #13 Del Skrevet 23. februar 2003 Min samboer er veldig flink å lage bryllupskaker. Min favoritt er fruktkaka: Valgfri bunn; nøttebunn, sukkerbrød osv- På toppen legger han en masse frukt (pasjonsfrukt, physalis, bjørnebær, bringebær, jordbær, blåbær osv. Til slutt glaserer han med blank gele, slik at bæra holder seg på plass og kaka ser skikkelig lekker ut !! Stativet er på 5 etasjer, og går i en halv spiral oppover. Det kan f.eks pyntes med eføy eller andre blomster. Nydelig Dette er en av de få bryllupskakene som blir spist opp !! Han har fått utrolig bra tilbakemeldiger på dem. Anbefales spesielt til dem som har allergier, siden man kan velge hvilken bunn man vil ha ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 23. februar 2003 #14 Del Skrevet 23. februar 2003 Jeg visset bare én ting, at en treetasjes i blekrosa marsipan var helt uaktuelt. Vi fikk vår fra Tove Haga på Trugstad gård. Anbefales, den er annerledes, morsom (hysterisk morsom) og nydelig god. www.trugstad.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå