Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal legge dette, men prøver her jeg. For det har jo noe men en fremtidig graviditet og gjøre.

En gang så satt jg å leste i et jente/kvinneblad om pervansjon. Forsåvidt greit det, det stod også med stor uthevet skrift: HUSK, SÆDEN RENNE R IKKE UT AV DEG IGJEN. Nehei tenkte jeg.. Men jammen tror du ikke den gjør det da.

Jeg har ikke hatt dette problemet med alle partnere men med de tre siste har jeg det, Og er det jo greit så lenge vi ikke skal ha barn, men det er ikke så mange årene igjen til det kan skje ( ønsketenkning) og da begynte jeg å tenke.. HVordan skal det gå når sæden bare renner ut igjen. Og her er det snakk om nesten alt sammen. Han jeg er sammen med nå er i tillegg ganske liten, så jeg er litt sånn småfrustert.

Noen som vet hvorfor den gjør sånn?

Hilsen ei som gleder seg til å bli mamma og som tenker på sånne ting kanskje litt for tidlig *s*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig renner den ut igjen... :hoho:

Sæden du ser(altså det hvite) er jo bare væsken sæd-cellene svømmer i.Den kommer jo ut igjen.Når du er gravid så er det som oftest bare èn sædceller du trenger for å gjøre deg gravid.

Ikke sæd-væsken.

Skrevet

Selv om det kanskje føles som om alt renner ut, er det nok ikke tilfelle at ALLE sædcellene forsvinner ut igjen - de fleste finner veien akkurat dit de skal!

Noen velger likevel å ligge med bena høyt/med pute under rompa etter samleie når de prøver å bli gravide - det kan du jo prøve hvis du er redd svømmerene skal forsvinne feil vei :blunke:

Skrevet

Vet da at det bare skal en til da.. jeg spurte på en skikkelig måte, trenger ikke bli ledd ut for det da. Ble litt lei meg nå. Var jo en grunn til at jeg spurte om sånn. Men hvis du synes jeg er dum så er det greit det....

Grunnen til at jeg spørr er at det skjedde jo ikke før, så hvorfor skal det skje nå plutselig. Før så kunne jeg føle at den virkelig kom inn i meg, gjør ikke det mere ( sorry for detaljene). Akkurat som det stanger og renner ut igjen før de har gått inn noe sted. Skjønner..

Og svømmer de så jævla bra uten noe å svømme i da.. hmmmm....

Skrevet

Jeg kan forsikre deg om at du blir gravid selv om du føler at alt renner ut igjen. Det er jeg et levende bevis på. Jeg var også litt engstelig for at alt rennte ut av meg (føltes slik), men på fredag tok jeg testen, og den viste 2 blå streker. Så det er ingen grunn til å engste seg.

Skrevet

Dette er helt naturlig og skjer med de aller fleste kvinner. Det er ikke noe å bekymre seg for, det er ikke noe galt med deg.

Tror ikke du kan "kjenne" at sædcellene kommer inn i livmor. Det du tidligere har kjent er sikkert selve sædavgangen, eller spenningen i penis rett før sædavgang. At du ikke kjenner denne nå, gjør ikke noe, og kan ha med å gjøre at din partner er liten (som du selv sier). Siden det kommer ut igjen, er du jo sikker på at det har kommet inn først.

Det er ikke slik at all sæd går inn i livmor - det er jo ganske store mengder tross alt. Ikke bekymre deg om dette!

Dersom du virkelig er redd for at noe er feil, kan du jo ta en gynekologisk undersøkelse for å roe deg ned.

Skrevet

tusen takk for svar.. var vel ikke så bekymret, bare nysgjerrig

Skrevet

Håper ikke du oppfattet mitt svar som latterliggjøring, Sina - det var slett ikke meningen, og jeg beklager hvis du oppfattet det sånn...

Skrevet

Ja, jeg tok det sånn!! :kjempesinna:

Men beklagelsen er mer enn masse godtatt :lol:

Skrevet

Husk:

Folk har blitt foreldre pga hull i kondomer som er for små til at man ser dem.

Kvinner er blitt gravide etter avbrutt samleie (er kun sånn ca. 50% sikkert som "prevensjon").

Du kan bli gravid av sædsøl på kjønnsorganene o.s.v.

Men andre ord, det skal ikke alltid så mye til... :wink:

Skrevet

Orgasme hjelper.......

Det får skjeden til å "suge" sæden opp til egget.

Da vi tenkte på å bli gravide,så hadde jeg orgasme og det klaffet med et eneste forsøk.Skikkelige "kjærlighets-barn" he hehe

Nei da...litt fleip der.Men det er fakta at orgasme hjelper.

Så sett i gang å få mannen din helt uttslitt....hi hi hi

:wink::wink::wink::wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...