Madison Skrevet 2. februar 2003 #1 Del Skrevet 2. februar 2003 Syns dere aldesforskjell blir for stor? Hun 19, han 28. Et kort og greit spm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 2. februar 2003 #2 Del Skrevet 2. februar 2003 Ja! En jente på 19 har ingenting å bestille med en mann som nærmer seg de 30. Milla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 2. februar 2003 #3 Del Skrevet 2. februar 2003 Det kommer vel an på modenhetsgraden hos de det gjelder. Synes ikke det er så stor forskjell, når han er 68 er hun 58........... Høres ikke så mye ut det da ! Kjærlighet telles ikke i år. Synes det er litt annerledes når det er snakk om 20 ++++ i aldersforskjell Wooops - møtte meg selv og mine holdninger i døren her ja ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mango Skrevet 2. februar 2003 #4 Del Skrevet 2. februar 2003 nei det syns jeg går greit-akkurat på grensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 2. februar 2003 #5 Del Skrevet 2. februar 2003 Hvis du trenger å spørre så vet du vel egentlig svaret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 2. februar 2003 #6 Del Skrevet 2. februar 2003 Uansett hva folk synes eller ikke,- hva synes DU ? (hvis det er deg eller kjente det gjelder ?) Når man først har kommet seg over kneika rundt 17, 18 og nærmer seg 20, synes jeg ikke det er noe stort problem at man har en partner på 28.... Er man under 17, derimot, ville jeg nok reagert...... Men som sagt, folk er forskjellige. Alderen har ikke ALLTID så mye å si, hvis partene er glade i hverandre og respekterer hverandre. Det er også viktig å ha ting til felles og kunne stole på hverandre. Synes ikke det er så stor aldersforskjell, jeg. Det er 5 år mellom meg og min samboer,- jeg blir 23 til våren og han blir 28 til høsten. Det klaffer veldig bra for oss i allefall : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 2. februar 2003 #7 Del Skrevet 2. februar 2003 Hei Hun er 19 og han er 28,det virker mer fordi hun er under 20.Det er jo bare 9 år forskjel jo,det er 11 år forskjel den andre veien mellom min svoger og hans kone.De har det jo bra i lag. Kjærligheten faller like fort på en lort som på ei lilje hilsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 2. februar 2003 #8 Del Skrevet 2. februar 2003 ikke i prinsippet, nei. det blir jo ikke mye annerledes enn 20 og 29, og det fungerte bra lenge det i mitt tilfelle. altså varte det ikke evig, men det var aldri aldersforskjellen som var noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 2. februar 2003 #9 Del Skrevet 2. februar 2003 Det kommer vel an på modenhetsgraden hos de det gjelder. Synes ikke det er så stor forskjell, når han er 68 er hun 58........... Høres ikke så mye ut det da ! Kjærlighet telles ikke i år. Synes det er litt annerledes når det er snakk om 20 ++++ i aldersforskjell Sååå enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 2. februar 2003 #10 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg er selv 20 år, og er sammen med en mann på 30... Vi ble sammen da jeg var (nesten) 16, og han var (nesten) 26... Vi har aldri hatt noe problem med aldersforskjellen... *klem* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2003 #11 Del Skrevet 2. februar 2003 Jeg var sammen med en på 28 når jeg var 19..gikk helt greit bortsett fra han var en idiot. Nå er jeg 21 ( blir 22) og skal forlove meg med en som blir 31..funker helt fint det også.. Det er opp til hver enkelt synes nå jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 2. februar 2003 #12 Del Skrevet 2. februar 2003 Herregud! Alder er da bare et tall, og dette var da ingenting å hyle opp om...Hadde ikke gjort meg no om sambis var 10 år yngre enn meg, men nå er jo jeg den typen som digger litt aldersforskjell den 'gale' veien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Donna Skrevet 2. februar 2003 #13 Del Skrevet 2. februar 2003 Til deg som spør : Nei det synes jeg ikke. Det viktigste er at dere aasser sammen og at du liker ham slik han er og at han liker deg slik du er ....Og herlighet det er jo bare snakke om 9 år da ...det gjevner seg ut når man blir eldre ..... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2003 #14 Del Skrevet 2. februar 2003 Neida! Det er ikke gale. Er gift med ei som er 7 år yngre enn meg(23), og mine foreldre var 19 og 31 da de giftet seg for 40 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 2. februar 2003 Forfatter #15 Del Skrevet 2. februar 2003 Hei igjen:) tusen takk for alle svar og synspunkt, snille kg jenter :D er mye tanker som surrer i hodet nå.. har i grunnen kjæreste,men det skranter..veldig..ikke noe som vil holde..prøvd så lenge.. Tenke rmye på denne gutten(ehm,mannen)..begynner å bli venner.. resten er vel bare tanker og drømmer.. men.. man vet jo aldri... ..jeg håper..veldig..er aldersforskjellen jeg har tenkt mest på.. hatt litt fordommer mot det selv,tidligere.. men ikke nå som jeg heller den veien selv... sel vom jeg er usikker.. life is confusing... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maverick Skrevet 3. februar 2003 #16 Del Skrevet 3. februar 2003 Ja! En jente på 19 har ingenting å bestille med en mann som nærmer seg de 30. Milla Må neste le litt av Millas svart-hvite svar til det meste. Hvis han hadde vært 27 og hun 21, så hadde det kanskje vært ok? Skjønner du hvor dumt det blir med slik skråsikker generalisering? Faren min var pinadø 13 år eldre enn moren min, kan ikke se at hverken de eller jeg har tatt noen skade av det. Det viktigste er at de er glad i hverandre, respekterer hverandre, alderen er i slike tilfeller av svært underordnet betydning. Med mindre det er 30 års aldersforskjell da... men til og med slike forhold kan fungere alldeles utmerket! Derfor blir Millas lille "regelverden" litt småkomisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duchess Skrevet 3. februar 2003 #17 Del Skrevet 3. februar 2003 Det er 9 år mellom meg og min og aldersforskjellen er null problem ! 19 og 28 syns jeg ikke er noe problem, værre hvis du var 16 og han 25... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sexysadie Skrevet 3. februar 2003 #18 Del Skrevet 3. februar 2003 Dette forholdet vil gå bra til du er rundt 24/25 år og så vil du nok se deg om etter andre beitemarker men d vil du nok m en jevnaldrende også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kevin Skrevet 3. februar 2003 #19 Del Skrevet 3. februar 2003 10 år er ingen alder, Madison.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steggen Skrevet 4. februar 2003 #20 Del Skrevet 4. februar 2003 Eg har mange døme, både innan familie og vennekrets, på at ein aldersforskjell på 10 - 20 år går heilt bra. "Problemet" vert mindre og mindre etterkvart som åra går (aldersforskjellen utjamnar seg). Dersom ein innleiar eit slikt forhold då den eine er ung (ten-åra?) er det heilt klart ein forskjell i livserfaring og gjerne interesser etc som kan setje forholdet på prøve, evt gjere at den eine parten på eit seinare tidpunkt får lyst til å "leve ut dei tapte ungdomsåra". Ut frå eigen erfaring trur eg dette kan forebyggast ved at den yngste får fridom til å ha ei ungdomstid saman med jemnaldringar. Der jenta er yngst (dette er endå det mest vanlege) må ho rekne med at sjølv om det vert eit livslangt samliv vil ho med stor sannsynligheit bli enke i "ung" alder. (Ho kan jo ta att det tapte, ville, utsvevande ungdomslivet då). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå