fiolen Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Jeg tenkte å kjøpe en kokebok i julegave til kjæresten min, og vet jeg har hørt om flere slike "guttebøker". Noen av dere der ute som har noen forslag til sånne bøker?? (Det bør være litt enkle oppskrifter )
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Hva med denne? http://www.cappelen.no/main/katalog.aspx?i...02243181&f=1006
Gjest itla Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Kokebok for gutta har fått gode kritikker.
olivia1 Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Har nettopp kjøpt boka "Send mannen på kjøkkenet" (morsom tittel...) i bursdagsgave til kjæresten min. Og den virker skikkelig flott, med masse oppskrifter som ikke er alt for vanskelige. Alt fra tapas og biff til drinker og slikt. Tror han vil like den. Det er en stor bok med over 150 oppskrifter, og så er det steg-for-steg bilder, som sikkert er litt lurt for å få alle trinnene i prosessen rett! Gleder meg ihvertfall til han skal lage noe fra boka til meg... Anbefales som gavetips. Her er en link: http://www.libris.no/index.php?p=display.book&id=70126
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2006 #5 Skrevet 14. november 2006 Jeg har også kjøpt "Send mannen på kjøkkenet" til kjæresten min - kjempebra bok!!! Har allerede blitt traktert til romantisk middag...
fiolen Skrevet 14. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 14. november 2006 Takk for gode tips, folkens! Da er det bare å bestemme seg for hvilken bok...
Gjest Hedda Gabler Skrevet 14. november 2006 #7 Skrevet 14. november 2006 Erik Fosnes Hansen kom med en guttekokebok i fjor. Litt sær, men bra oppskrifter, og artige tegninger av Fredrik Skavlan.
Gjest Gitte Skrevet 14. november 2006 #8 Skrevet 14. november 2006 Jeg har kjøpt "kokebok for gutta" til gubben (håper ikke han leser her) og den er kjempebra, i tillegg til veldig morsom
Gjest Gjesta Skrevet 14. november 2006 #9 Skrevet 14. november 2006 Kanskje et dumt spørsmål, men hvorfor skal "gutta" ha egen, forenklet og morsom kokebok? :klø:
Gjest Hedda Gabler Skrevet 14. november 2006 #10 Skrevet 14. november 2006 Enig! VI vil ha en egen, blond og morsom kokebok!
Gjest Gjesta Skrevet 14. november 2006 #11 Skrevet 14. november 2006 Enig! VI vil ha en egen, blond og morsom kokebok! ← Ja! Jeg kjenner i allefall forferdelig mange menn som er MYE mer dugelige på kjøkkenet enn jeg er :lager lettfattelig, idiotsikker kokebok for jenter: Men ærlig talt; hvorfor ikke gi en ordentlig basis-kokebok? En med alle de grunnleggende tingene i? Sånne moro-kokebøker forbinder jeg med kokebøker for barn
Gjest Gitte Skrevet 14. november 2006 #12 Skrevet 14. november 2006 Den kokeboka jeg kjøpte vil jeg absolutt kalle en fullverdig kokebok..
fiolen Skrevet 18. november 2006 Forfatter #13 Skrevet 18. november 2006 Tja, selvfølgelig kunne jeg vel kjøpt en barnebok til han, men tror ikke han ville bli motivert til å lage mat av den grunn... Typen min er rett og slett elendig på kjøkkenet - han kan ikke koke poteter, egg eller makaroni og den slags, det eneste han kan er å steke grandiosa (og selv da hender det at papp/plastikk osv følger med inn i ovnen..) Greia med at jeg ville gi han en slik "guttekokebok" er rett og slett for å motivere han til å prøve seg litt på kjøkkenet, og jeg tror ikke basisbøker som "den store rutete kokeboka" ol. ville gjort den samme nytten.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2006 #14 Skrevet 18. november 2006 Tja, selvfølgelig kunne jeg vel kjøpt en barnebok til han, men tror ikke han ville bli motivert til å lage mat av den grunn... Typen min er rett og slett elendig på kjøkkenet - han kan ikke koke poteter, egg eller makaroni og den slags, det eneste han kan er å steke grandiosa (og selv da hender det at papp/plastikk osv følger med inn i ovnen..) Greia med at jeg ville gi han en slik "guttekokebok" er rett og slett for å motivere han til å prøve seg litt på kjøkkenet, og jeg tror ikke basisbøker som "den store rutete kokeboka" ol. ville gjort den samme nytten. ← Så det du egentlig er ute etter er en kokebok med lette oppskrifter, på en inspirerende måte? Hvorfor kalles dette en "guttekokebok"? Hvorfor ikke kalle det en kokebok for folk som ikke er så flinke på kjøkkenet? "Matlagingsidiotkokeboken"? Hva er det som gjøre boken til en "guttegreie"? Finnes det slike bøker for oss jenter som ikke er så drevne i matlagingsveien? Det virker jo som om det å være dårlig på kjøkkenet er en typisk gutteting, at de trenger noe litt ekstra, mens vi kvinnfolk liksom skal være eksperter og ikke trenge noe morsomt og ekstra.
fiolen Skrevet 21. november 2006 Forfatter #15 Skrevet 21. november 2006 Jeg var virkelig ikke ute etter en diskusjon når jeg la inn dette innlegget. Jeg stilte et spørsmål, og har fårr flere gode forslag til bøker. Takk til dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå