Arkana Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Hvor kan jeg få tak i det skjemaet man fyller ut når man får forskudd på arv? Finnes det på nett slik at jeg bare kan skrive det ut?
Helen Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Tror du finner det Her jeg fikk det ikke opp, men du kan jo prøve og se om det er riktig.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Tror du kan laste det ned/skrive det ut fra Skatteetatens sider, det står link til ting som har med arv/gave å gjøre. Du kan ikke levere det på nett, for det må underskrives.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Hm, helt på siden, men kan man arve 250 000 fra hver av besteforeldrene fra uskiftebo? Jeg arvet litt over 250 000 fra dem og måtte da betale arveavgift av det overskytende? Merkelig.
Arkana Skrevet 13. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. november 2006 Takk for svar. Jeg fant det selv på Skatteetaten sine sider. Det er skjema for melding om gaver. Til siste Gjest: Ja, du kan arve 250 000 fra hver uten å betale arveavgift. Hvorfor du måtte betale det likevel vet jeg ikke. Kanskje var det andre regler på den tiden? Har du fått gaver fra dem tidligere som ble tatt med i beregningen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå