Kara W Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Vi hadde egentlig bestemt oss for å dra til Hawaii på bryllupsreise, da jeg kjenner noen med et hus der som vi kunne få låne. Nå viser det seg at hun som hadde leid huset valgte å forlenge kontrakten, så da kunne vi ikke det alikevell (med mindre vi ville utsette i tre måneder, noe vi ikke ville). Så nå leter etter andre forslag. Kravene vi har satt opp: *Det skal være varmt der (ikke nødvendigvis 40 grader i skyggen, helt behagelig med 20 grader i solen) *Det må være ting å se på/gjøre (vi er ikke ligge-på-stranden-mennesker) *Det må ikke være for mye å gjøre der (vi vil ikke få dårlig sammvittighet av å tilbringe hele dager på hotelrommet ) *Det skal være et sted vi ikke får dratt på på en vanlig ferie (dette betyr helst ut av Europa, men tar imot tips om fine steder i Europa også) Vi ser på å være borte i 2-4 uker. Vi får deler av reisen i gave, og er ikke på lav-budsjett, så pris er ikke det vi tenker i første omgang. Har noen noen tips til steder å dra? Vi er temmelig blanke, da vi hadde bestemt oss allerede, og nå ikke klarer å komme på alternativer.
Mirabella83 Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Siden du ønsket deg en reise til et varmt strøk, kan ikke mitt forslag hjelpe deg særlig. Men til andre vil jeg gjerne anbefale Island! Jeg kom nettopp fra en tur på en uke på sagaøya. vi leide bil og så mye av øya. Reykjavik var fantastisk. Både byen og alt man kunne oppleve. Spa'en og den varme kilden "den blå lagune" var super romantisk og deilig. jeg var til og med på ridetur med islandshest selv om jeg slettes ikke kan ri fra før. Men det var kjempegøy. Hvorfor drar dere ikke til Hawaii likevel forresten? Det finnes da hoteller å leie? Hawaii høres jo kjempegøy ut! Lykke til i letingen. Du er heldig som kan reise
Pinki Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Jeg har i grunnen mange av de samme kravene som deg, og selv er jeg veldig keen på Jamaica! Men, jeg tror budsjettet setter en stopper for oss og vi ser nå etter noen fine steder i Europa, som ikke er for "turistifisert". Hvis du likevel kunne tenke deg å dra til Europa vil jeg på det varmeste anbefale KORSIKA. Var der i sommer og har ikke vært på noen bedre sommerferie!!! Fine strender, koselig by (Calvi), ikke masseturistifisert og mye å gjøre. Korsika er jo en stor øy som byr på mange muligheter, alt fra dykking til klatring. I Calvi er det også et luksushotel (het noe med Vila tror jeg) hvis dere vil unne dere litt ekstra. God tur
Susan Sto Helit Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Ser dere egentlig ikke vil reise innen Europa, men anbefaler alikevel Ionian Blue hotel på Lefkas. Dette er en ferie litt utenom det vanlige. Om dere først skal dit, anbefales det å leie juniorsuite med privat baseng. Kjempeherlig! Ellers ville jeg anbefale en tur innom et reisebyrå og hente kataloger. Det er masse innspirasjon der!
Prinsesse på erten Skrevet 14. november 2006 #7 Skrevet 14. november 2006 Sør Afrika :-) ← Jepp, Sør Afrika. Jeg reiser på (forsinket) bryllupsreise dit nå på lørdag. Planen er fem dager safari i Krugerparken, fem dager i Cape Town, to dager i vinområdene og 8 dagers biltur langs Gardenroute. Det blir en herlig blanding av opplevelser og bading/soling. Dyrt, men jeg regner med at det er verdt pengene. Kan komme tilbake med rapport og gode råd hvis det er ønskelig.
Gjest Neffi Skrevet 14. november 2006 #8 Skrevet 14. november 2006 Jepp, Sør Afrika. Jeg reiser på (forsinket) bryllupsreise dit nå på lørdag. Planen er fem dager safari i Krugerparken, fem dager i Cape Town, to dager i vinområdene og 8 dagers biltur langs Gardenroute. Det blir en herlig blanding av opplevelser og bading/soling. Dyrt, men jeg regner med at det er verdt pengene. Kan komme tilbake med rapport og gode råd hvis det er ønskelig. ← Tar mer enn gjerne imot rapport! Ha en superfin og romantisk tur!!!
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #9 Skrevet 15. november 2006 OK, det er Europa, men vi har ikke vært der, så vi skal til Italia! Først til Roma, så til Sorento - blir 10 dager til sammen i juni (vil ha litt mer sommerferie, så tar ikke lenger reise) Tror fint man kan være lenger i Italia også - mange steder å ta av, og man kan reise med tog eller ferjer eller fly eller leie bil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå