Gå til innhold

Det skjer når man slutter å lete

Gjest Ranglerud

Anbefalte innlegg

Gjest Ranglerud

Jeg legger ikke skjul på det. Jeg har innmari lyst på kjæreste.jeg savner nærheten og det å ha noen som er veldig spesiell for deg selv. Jeg har verdens laveste selvtillit så jeg gjør ikke så mye med saken. Men jeg har ventet og holdt utkikk i snart 2 år og det har enda ikke skjedd noe. Folk sier,slutt å vent! Slutt å vær på utkikk! For det er da det skjer.

Så jeg prøver desperat og ikke ha lyst på kjærest,jeg prøver å ikke ha lyst på det og prøver å ha en innstilling som sier; Singellivet ruler! Uten helt å lykkes..Tenk om jeg aldri blir kvitt tanken om at jeg håper noe skal skje snart? Får jeg aldri kjæreste da??

Jeg blir gal av dette!

Eks om noen sier;Ikke tenk på ole brum de neste 5 min så vil mange nettopp tenke på Ole Brum...

Kan man rangle av av dette? Seriøst bli smårar i hodet? Livet mitt er fylt med aktiviteter så jeg burde ikke ha vanskeligheter med å slutte å kjenne på savnet etter en kjærest men jeg savner det allikevel.

Jeg blir gal!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det stemmer at det skjer når man slutter å lete.

Det som stemmer er at det skjer når du minst venter det.... Er det ikke ofte slik da?

Som med meg. jeg er nå gift med en mann jeg kan huske jeg tenkte på da jeg var tenåring og tenkte at han kan det i alle fall ikke bli... Men se, så feil kan man ta.

Og jeg traff han på den måten noen uker etter at jeg flyttet for meg selv, hadde gjort det slutt med det jeg trodde var drømmetypen, og hadde bestemt meg for å holde meg unna menn det neste året og bare tenke på meg selv...

Ja, det kommer til å skje for deg også.

Men ikke glem å gjøre deg tilgjengelig da.

Det værste du kan gjøre er så virke streng og innesluttet når du er ute. Da blir du utilnærmelig...

Kom deg ut, ut på cafe, ta bussen, handle, ut på byen, på kino. Ja vær aktivm, og smil til guttene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man desp så lyser det jo av hele deg da.. Hvis man lærer seg å slappe av og ikke stresse, det er da ting skjer.

Merker det veldig selv, jeg ahr stressa i hele år, og ingenting er skjedd.

Nå har jeg slutta og lete for det har gått såpass lang tid siden jeg sist hadde et forhold at jeg ikke vil ha det så sterkt lenger, og nå får jeg endel oppmerksomhet.

Jeg ble til og med sjekka opp i bokhandelen på fredag, og i går gikk en gutt forbi meg og sa "Du var pen!"

Så mitt råd er: ikke let, men smil heller til de som går forbi og snu deg etter de du liker. Slapp av og kos deg med å være singel intil videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke helt enig i at det skjer dersom man slutter å lete.

Tvert i mot, hver gang jeg har fått kjæreste er det fordi jeg bevisst før jeg gikk ut tenkte at "nå må jeg jammen finne en kjæreste, jeg gidder ikke være single mer", og da skjedde det - hver gang. :)

Derimot hvis jeg bare later som ingenting, og ikke tenker over det, så er det ingenting som skjer! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man desp så lyser det jo av hele deg da.. Hvis man lærer seg å slappe av og ikke stresse, det er da ting skjer.

Merker det veldig selv, jeg ahr stressa i hele år, og ingenting er skjedd.

Nå har jeg slutta og lete for det har gått såpass lang tid siden jeg sist hadde et forhold at jeg ikke vil ha det så sterkt lenger, og nå får jeg endel oppmerksomhet.

Jeg ble til og med sjekka opp i bokhandelen på fredag, og i går gikk en gutt forbi meg og sa "Du var pen!"

Så mitt råd er: ikke let, men smil heller til de som går forbi og snu deg etter de du liker. Slapp av og kos deg med å være singel intil videre :)

Jeg skulle gjerne hadd en avslappet holdning til det hele men det kan jeg jo ikke styre. følelser styrer man rett og slett ikke over. Føler ikke jeg er desperat,føler jeg gir utrykk for noe tvert om siden jeg har rævva selvtillit..om menn ser på meg og smiler litt så får jeg panikk og tror jeg har en flekk i trynet eller at de kun ler fordi jeg ser så jævlig ut.

Jeg tør ikke smile til menn jeg synes er kjekk,tenk om de tenker;herregud hva er det hun innbiller seg??

æsj..ÆSJ.. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du hadde smilt til meg ville jeg ikke tenkt "herregud hva er det hun innbiller seg?", ville heller lurt i flere dager på hvorfår du smilte.

var det noe morsomt du tenkte på? kjente jeg henne? har jeg genseren på vrangt igjen eller har jeg tannkrem smil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_berta_*

Er du arbeidsledig må man søke på jobb for å få noen. Er man singel og vil ha kjæreste, ja så man også "søke" for å få kjæreste.

Hvis du har vært singel lenge uten at du har ønsket å være singel, ja så er det kanskje lurt å prøve noe som er annerledes enn det du pleier å gjøre.

Feks å smile til en fyr selv om du egentlig ikke tør. Øve seg litt :) Noenganger er det enklere når man er i en annen by feks...tenke deg selv, da, hvor glad blir du ikke når du får oppmerksomhet og blir sett av noen ? Det er som regel litt stas det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å smile til folk du går forbi på gata trodde jeg var en selvfølgelighet, jeg.. Smiler man til folk, smiler de som regel tilbake :)

For meg er det like naturlig som å si "hei" til bekjente du støtter på.

Mne jeg skjønner det veldig godt hvis du er usikker. Det er leit at du føler deg så "liten" her i verden, TS. Alle er jo fantastiske på sin måte, og det finnes alltid en til hver her i verden (kanskje flere også til og med :D)

Noe som hjalp meg da jeg hadde dårlig selvtillit var å slutte å kritisere meg selv så mye. I tillegg gikk jeg over fra bukse, til bare å gå med skjørt (for jeg er ganske stor, typisk pæreform). da slapp jeg å tenke på den svære rompa mi (som jeg har litt komplekser for fortsatt). I tillegg prøver jeg å fokusere på det som jeg liker ved meg selv, for eksempel øynene. Sminke de så jeg får dådyr blikk, også prøver jeg å ikke gå i så utringa topper (for jeg har litt mye pupp..) så folk som går forbi automatisk ser ansiktet mitt og ikke puppene/rompa. Det hjelper også mye på selvtillitten om man kler seg i klær til fasongen din, og går med klær du trives i.

Før var jeg veldig sånn at jeg trengte bekreftelse på alt (at jeg var bra nok, søt, pen, flink osv osv) så det jeg gjorde var å legge inn musikk på mobilen/mp3-spilleren som økte selvtilliten min.

Eks på sanger som får meg i godt humør:

* Body Rockers - I like the way you move

* Billy Joel - Vienna

* Elvis Costello - Allison

* Frank Sinatra - Can't take my eyes of f you, Unforgetteble, The way you look tonight

* Michael Bublè - Feeling good

* They might be giants - Puttin On the Ritz

Nå vet ikke jeg hva du liker og sånn, men hvis du er fan av noen filmer, musikaler, artister osv, som får deg til å føle deg bedre, så kan dette hjelpe :)

Men husk, tenk om deg selv noe som du ikke ville sagt til bestevenninna di. du hadde sikkert ikke sagt: "Så stygg og feit du er, du får nok aldri kjæreste", for jeg tror du tenker sånn om deg selv, og det hindrer deg også i å møte noen. Føler du deg komfortabel med deg selv, liker folk deg også, for da utstråler du positiv energi ;)

Får håpe alt ordener seg for deg :)

(dette ble veldig langt men.. jaja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Emmelina_*

En ting er rimelig klart her. Ønsker du deg en kjæreste, så kommer de ikke på døra hvertfall.

Kan være det skjer når man minst venter det , men man må jo selvfølgelig gjøre noe for å treffe folk mener nå jeg. Syns det fungerer veldig bra med nettdating jeg da..

Vær tydelig og klar på hva målet ditt er med profilen din så ksal du se det dukker opp en som vil akkurat det samme som deg.

Det hendte hvertfall meg for to mnd. siden og nå har jeg det veldig bra,. :-)

Prøv å ikke få panikk, men se på det som en koselig fritidsbeskjeftigelse å "sjekke" profiler. Utrolig spennnende. MEN vær varsom også. og husk det kan ta noen "treff" før du treffer den rette eller hva nå det er .

Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...