Gå til innhold

Ammevennlig selskapskjole

Anbefalte innlegg

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Er invitert i bryllup til sommaren og gledar oss veldig. :) Har så smått begynt å kikke litt etter kjole, sjølv om eg ikkje tør å kjøpe noko før rett før, tenker eg. Skal ha ein liten i mars, bryllupet er 4 mnd etter termin.

Kor kan eg finne ein fin selskapskjole som er praktisk til amming og dekker eventuell ekstra graviditets-hud?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ta deg en tur til Oslo :) Her er det flere ulike butikker beregnet på kulemage og ammebryst. Jeg hvet i allefall at min venninde fra bergen reiste hit forde hun ikke fant noe særlig i bergen. Ellers så finnes det vel noen nettbutikker for den type spesieltøy?

gule sider

kvasir

google

Ellers så skulle en tro at slikt selges på finn? Da får man jo skjelden prøv det, men det blir jo billigere enn nytt :D

Skrevet

Jeg ville ventet til rett før og gått på en runde. Du vet aldri hvor fort du går ned i vet og hvordan puppene ser ut. Jeg kjøpte pen kjole i vanlig klesbutikk (riktignok gamske stor i str) 6 uker etter fødsel. Etter 3 mnd var jeg 2 kg lettere enn før jeg ble gravid...ang ammevennlig...det er jo mange vanlige omslagskjoler feks....funker fint til amming...

Her er en...den er jo ikke fin nok til bryllup mn det behøver ikke være såkomplisert :) Lykke til.

http://shop.hm.com/media/products/470/ML47..._038R_56342.jpg

Skrevet (endret)

Husk at ammebher syns godt i utringede kjoler! I allefall alle jeg har sett...

Endret av liv
Skrevet

Jeg hadde kjole til et bryllup der jeg ammet. Og for all del, ha en dekkende overdel. For å sitte i en vanlig kjole og amme føltes helt dumt. Selv om du setter deg til siden. Du føler deg veldig naken. En mulighet er jo også å ha et sjal som du kan dekke litt over med når du ammer.

Skrevet

Jeg ville nok kanskje ha valgt en helt enkel ammetopp (type boob) og noe mer spennende nederdel.. med noen smykker (et litt større kjede i halsen som tar bort litt av oppmerksomheten) så kan det bli fint nok det (eller det kommer jo ann på dresskoden da).

Skrevet

Hva med en skjorte, dressjakke(?) og et skjørt? Skjorten kan jo enkelt kneppes opp!

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Omslagskjole? Det er jo bare å brette den litt til side når du skal amme :)

Gjest ¤Ronja¤
Skrevet

Takk for tips. Tenkte meir i retningen fin coctail-kjole eller noko, men det fins ikkje noko slikt som er ammevennleg kanskje?

Godt eg har god tid til å leite då, i alle fall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...