Mirabella83 Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 (endret) Om en ukes tid er det klart for å avsløre gifteplaner for familie og venner. Jeg sitter og gleder meg innmari til å fortelle det til enkelte, men er heller nervøs for reaksjonen til andre. Det blir kjempegøy å fortelle svigermor for hun tror jeg blir kjempeglad. Tanta til min tilkomne blir så lett rørt (akkurat som meg) og hun blir det også morsomt å avsløre planene for. Men så har vi mine foreldre. Kjæresten min insisterer på å be pappa om "hans datters hånd" før han formelt frir til meg, og det gruer jeg meg vanvittig til. Hvordan mamma reagerer er også et stort mysterie, og jeg gruer meg. De er kjempeglad i kjærestem min, så de er ikke negative til han på noe vis, men jeg tror de synes jeg burde vente... Hvordan alle vennene mine reagerer blir også skummelt. De synes som sagt i forumet før at det er for godt voksne å gifte seg. Hvem var dere redde for å fortelle den store nyheten til? Hvem var det gøy å fortelle det til? Var det noensom overrasket dere med en uventet positiv ellernegativ reaksjon? Endret 13. november 2006 av Mirabella83
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Jeg er 33 og brydde meg fint lite om hva andre skulle mene om det hele. Og ingen sa noe annet en ååå så kos/hyggelig/fint. Nå hadde vi vært sammen lenge, og det hele var ingen overraskelse for noen.
Arkana Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Det var ingen vi var redde for å fortelle det til, vi gledet oss til å se det. Vi har vært sammen lenge så jeg tror vel de fleste skjønte at det ville skje før eller siden. Alle ble i hvertfall glade.
Tresoria Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Jeg håper du får noen positive overraskelser og at alle gleder seg med dere. Lykke til!
water1 Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Jeg tror jeg tenkte litt sånn som deg. Jeg trodde det skulle bli veldig gøy å fortelle det til svigers, også trodde jeg det skulle bli lit verre å fortelle det til mine foreldre. Trodde mine skulle synes at det kanskje var litt tidlig og at vi burde vente. Svigers hadde snakket om giftemål lenge, så de trodde jeg bare skulle bli fra seg av begeistring. Vel...jeg ble litt overrasket. Mine foreldre reagerte slik jeg trodde svigers skulle reagere, og omvendt. Så så feil kan man ta. Ingen var negative i det hele tatt, men svigers ble ikke såååå begeistret som vi hadde regnet med. Den det kanskje var aller mest gøy å fortelle det til var nok hun som er forloveren min også broren min. Han tok helt av og jeg fik de nydelige meldingene tilbake fra han. Nå skal det sies at mine foreldre nok ble ganske overrasket. Og pappa har fleipet med at mamma falt av stolen, og han måtte legge kalde kluter på panna hennes hele natta...Men de har støttet og vært veldig engasjerte fra første stund. Veldig hyggelig Så jeg tror dette skal gå bra for deg jeg. Bryllup er jo tross alt en veldig hyggelig begivenhet.
Mirabella83 Skrevet 13. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2006 (endret) Jeg håper jeg er like heldig som det du var. Jeg har også en bror som jeg lurer veldig på hva kommer til å si... Jeg er jo ikke så gammel, så mange synes nok at det er litt tidlig å gifte seg. Men vi har jo vært sammen i 7 år nå snart, så det er vel ingen bombe at vi vil gifte oss... Har blandede følelser for å fortelle uansett Flere som har noen opplevelser de vil dele? Endret 13. november 2006 av Mirabella83
Malama Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Vi syntes ikke det var skummelt med noen, bar gledet oss og spredde nyheten til alle slektninger på kort tid, og ingen ble sure. Ingen ble overraska heller, sånnsett. Vi er 27 år og har vært sammen i over 5 (han fridde på 5 års dagen) så det "lå i kortene", og ingen synes vi er for unge. Vi ER jo ikke unge... Så det kan vel ha med det å gjøre... Lykke til. Dette skal jo vær en GLEDELIG nyhet, trist å måtte grue seg for dette.
Kykkelikokos Skrevet 13. november 2006 #8 Skrevet 13. november 2006 Jeg gruet meg ikke til å fortelle det til noen Det var en gledelig nyhet for alle.
Kara W Skrevet 13. november 2006 #9 Skrevet 13. november 2006 Jeg gledet meg til å fortelle det til alle. Jeg tror jeg gledet meg mest til å fortelle det til mamma og mormor. Mormor har mast om oldebarn i mange år uten at noen av barnebarna klarte å gifte seg. Mamma hadde ofte spurt om vi trodde vi noen gang kom til å gifte oss (sist noen dager etter at vi hadde forlovet oss, men mens det fortsatt var hemmelig. jeg holdt på å sprekke!) Jeg ble litt skuffet av familien til svigers. I min familie er man ikke ordentlig sammen før man er gift/forlovet, så der ble alle kjempeglad og ønsket forloveden min velkommen til familien og alt slik. I hans familie er det ingen slik tradisjon, og siden vi hadde vært sammen såpass lenge så syntes de jeg var del av familien og trengte ikke å ønske meg velkommen på nytt. De syntes jo det var hyggelig, men det var ikke de store følelsene jeg hadde forventet. Men det var absolutt ikke negativt å fortelle det til noen! Alle ble bare glade, selv om jeg er ganske ung.
Gjest Ballerina Skrevet 15. november 2006 #10 Skrevet 15. november 2006 Jeg gledet meg til å fortelle alle at vi skulle gifte oss!!! Min familie ble kjempeglade, de gråt i telefonen for de ble så rørt... svigers viste ikke så mye glede, men min forlovedes søsken viste mye glede Uansett hvordan folk tar det, så er det dere som skal gifte dere og dere har rett til å være kjempeglade og lykkelige!!! Dessuten tror jeg at alle sikkert gleder seg sammen med dere. Har dere vært kjærester i syv år, så tror jeg at det vil gå kjempefint!! Men husk at ikke alle viser glede på samme måte
Gjest Neffi Skrevet 15. november 2006 #11 Skrevet 15. november 2006 Lykke til. Dette skal jo vær en GLEDELIG nyhet, trist å måtte grue seg for dette. ← TRor ikke hun mener at hun virkelig GRUER seg altså Jeg gledet meg over å si det til alle - men gledet meg mest til mine foreldre fikk vite det. LYKKE TIL!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå