Helen Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Det har seg slik at min mann jobber 3-skift. En uke 06.00-14.00 neste 14.00-22.00 også 22.00-06.00. Han er ganske sliten spesielt når han jobber natta, kommer liksom ikke helt inn i rytmen. Men så har det seg slik at en kamerat av han har snøbrøyting om vinteren, nå sitter den kameraten i fengsel, kommer ut til sommeren, og da har min mann tatt på seg snøbrøytinga i vinter. Så nå har han snøbrøyting på 33 plasser i distiktet pluss jobben sin Jeg klare ikke å skjønne hvordan han skal rekke over det når det blir mye snø for det er ganske snørikt her. Jeg har prøvd å sagt det til han at det blir for mye, men det bare blåser han av Det har vært planlagt lenge at det er han som skal ha snøbrøytinga, jeg har hele tiden vært i mot det, men det hjelper ikke Og nå begynner jeg å bli så lei av maset på han som sitter inne, han ringer hver eneste dag for da har han nye oppgaver til min mann, enten er det en bil han skal kjøpe eller selge for han, så setter han inn annonser i ei gratis avis der han selger en haug med skrot oppgir tlf nr til min mann så det må han ta seg av det. Han setter inn annonser ang snøbrøyting enda min mann har sagt at han ikke rekker mer, så nå har vi tlf ang det til alle døgnets tider. Han har også en kjæreste og hun begynner å bli så lei av at han som sitter inne skal styre og betemme så jævlig, hun slipper heller ikke unna, de synes så synd på han så de gjør alt han ber om. Det ender vel med at min kjære jobber til han stuper bare for å tilfredstille han som sitter inne Måtte bare få ut litt frustrasjon for nå har min kjære vært ute å brøytet siden han sto opp ca kl 14 (jobber natta), han var innom for å spise i sted så bar det rett ut igjen.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Det høres ut som om kameraten til mannen din er veldig flink til å utnytte folk... Hvorfor får han ikke tak i en vikar som kan gjøre brøytejobben? Jeg regner med at det er mannen din som får pengene for utført arbeid, siden det er han som gjør jobben. Det bør jo da være mulig å få noen som trenger arbeid i vinter til å gjøre dette? Å få flere brøytejobber når han ikke utfører arbeidet selv er direkte frekt. Kjøpe og selge ting kan han vente med å gjøre til han kommer hjem igjen, istedefor å gjøre det nå, så det ville jeg nektet å hjelpe til med. Hvis mannen din blir helt utslitt ville jeg vært "satt foten ned" og "nektet" ham å hjelpe til (vet at man ikke bør nekte partneren sin å gjøre noe). Om han skal fortsette sånn i hele vinter kommer det til å bli på bekostning av hans helse, og deres forhold. Er det verdt det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå