Gjest Mena Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 (endret) Jeg har vært i en salong, og da jeg skulle betale drømmekjolen min fikk jeg beskjed om å betale kontant. HÆÆ??? kontant, sa jeg... ja, det er minibank rett utenfor sa de. unnskyld meg, men hvem går rundt med titusenvis av kroner i lommeboka? ble helt paff jeg alså!! er dette virkelig vanlig? skikkelig gammeldags! dette er eneste salongen jeg har vært på, så jeg aner ikke hvordan det er på de andre. Måtte bare få ut et hjertesukk Endret 14. november 2006 av vimse
Gjest Revenka Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Jeg syns det hørtes rart ut. Har bare vært på et par salonger, men der tok de jo kort.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 (endret) Jeg har vært i en salong, og da jeg skulle betale drømmekjolen min fikk jeg beskjed om å betale kontant. HÆÆ??? kontant, sa jeg... ja, det er minibank rett utenfor sa de. unnskyld meg, men hvem går rundt med titusenvis av kroner i lommeboka? ble helt paff jeg alså!! er dette virkelig vanlig? skikkelig gammeldags! dette er eneste salongen jeg har vært på, så jeg aner ikke hvordan det er på de andre. Måtte bare få ut et hjertesukk ← Hm... det hores rart ut! Du mister noe av din beskyttelse som kunde ved ikke aa ha muligheten til aa betale med kort. Jeg tipper butikken ikke tar kort fordi de maa betale en % vis sum til Visa for hver transaksjon... Kjopte du kjolen? Endret 14. november 2006 av vimse
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 (endret) Det er jo helt tullete!!! Endret 14. november 2006 av vimse
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 (endret) En mulig grunn (og her spekuleres det vildt, jeg har ikke noen som helst grunn til å tro at det er slik) er at butikken synes dette er en fin måte at det ikke dukker så lett opp i regnskapet... En ganske sikker grunn er at de synes bankterminal blir for dyrt (det koster mange tusen å kjøpe). Endret 14. november 2006 av vimse
monikabrx Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 Tror denne butikken putter svarte penger rett i lomma!! De aller fleste har jo en max grense på hvor mye de kan ta ut i uka i minibank.
Arwen Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Be om kvitering med organisasjonsnummer på når du betaler kontant så går hvertfall ikke dine penger rett i lomma.
Grooo Skrevet 13. november 2006 #8 Skrevet 13. november 2006 Der jeg leide tok de heller ikke kort. Nå er det riktignok tre år siden da, men jeg vet at de ikke tok kort der i fjor sommer heller.
Gjest vimse Skrevet 14. november 2006 #9 Skrevet 14. november 2006 Tråden er ryddet, jmf reglene. vimse-mod
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2006 #10 Skrevet 14. november 2006 Der jeg kjøpte tok de heller ikke kort. Men jeg betalte ikke før kjolen var ferdig omsydd, så jeg tok med kjolen den dagen butikken fikk pengene sine. Litt spesielt system, der eieren tok veksel fra sin personlige lommebok for å gi igjen... Men jeg fikk kvittering, da. Men ville nok ikke kjøpt der om jeg visste at de ikke tok visa (glemte å sjekke før jeg bestemte meg).
foxie Skrevet 14. november 2006 #11 Skrevet 14. november 2006 Det er kanskje noen som synes det er for dyrt å leie en slik kortmaskin,og den er faktisk dyrt å kjøpe den også. Det er jo en kostnad man ikke behøver , så lenge det er mini bank på utsiden.Og fordi om de kun tar kontanter, så er det vel ikke dermed sagt at de tar pengene rett i lomma. Og selvfølgelig skal alle få kvittering, enten med kontant eller kort
Gjest Gjest_trine_* Skrevet 14. november 2006 #12 Skrevet 14. november 2006 Det er kanskje noen som synes det er for dyrt å leie en slik kortmaskin,og den er faktisk dyrt å kjøpe den også. Det er jo en kostnad man ikke behøver , så lenge det er mini bank på utsiden.Og fordi om de kun tar kontanter, så er det vel ikke dermed sagt at de tar pengene rett i lomma. Og selvfølgelig skal alle få kvittering, enten med kontant eller kort ← Hvis man er en brudebutikk i indre Timbuktu, så kan man kanskje bruke en slik argumentasjon.. Men ærlig talt, en kjole med tilbehør koster jo mange mange tusen. De må da selge såpass at de har råd til en kortleser (som ikke er SÅ dyrt heller, jeg er butikkeier selv). Jeg kunne ikke betalt for mitt og mannens klær med 9900 kroner (som er maks uttak på minibanken)
nygarda Skrevet 14. november 2006 #13 Skrevet 14. november 2006 De tok ikke kort der jeg skal leie kjole heller. Jeg tror det er fordi det er en noe gammeldags innehaver, som liker å ha ting slik det alltid har vært... Noen gjør alt de kan for å slippe å lære seg noe nytt, og noen liker rett og slett ingeting som har med teknologi å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2006 #14 Skrevet 14. november 2006 Syntes det er greit att kiosker og mindre butikker ikke tar kort, men når kunden ofte handler for femsifra beløp...
monikabrx Skrevet 15. november 2006 #15 Skrevet 15. november 2006 Syntes det er greit att kiosker og mindre butikker ikke tar kort, men når kunden ofte handler for femsifra beløp... ← Var vist ikke logget inn...
Cleopatra.com Skrevet 18. desember 2006 #16 Skrevet 18. desember 2006 Jeg var også i en brudebutikk i Trondheim (Frøken og Frue) hvor de ville ha kontant betaling... Viste seg å være en heller tvilsom butikk. Har hørt mye rart om de i etterkant. Skulle ønske jeg hadde fått denne informasjonen tidligere!!!! Det ble faktisk så ille, at jeg bestemte meg for å ta kostnaden ved å droppe den kjolen og heller finne meg en annen. Fant drømmekjolen hos Eva Brud, fikk kjempeservice både før og etter bryllupet, og er strålende fornøyd!
Eve Luna Skrevet 21. desember 2006 #17 Skrevet 21. desember 2006 Hei TS Kan du si meg hvilken butikk dette var? Interesert om det var en butikk i Oslo eller Akershus.
Eve Luna Skrevet 21. desember 2006 #18 Skrevet 21. desember 2006 Jeg har vært steder hvor de ikke tar kort, men da ba jeg om en giro slik at jeg kunne betale via nettbank, og det gikk greit. Da er du litt mer sikret enn ved betaling kun kontant.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå