Gå til innhold

Sorte prikker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg masse sorte prikker igjen.. og noen hudormer her og der, noen som kan anbefale en skikkelig rens? som jeg kan gjøre hjemme, og ikke koster skjorta? Har tørr/fet blandingshud, med noen fine dager innimellom. bruker til daglig cliniques produkter, men lurer på å bytte. liker gel/skummende konsistens..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlig rens holder ikke, du må ringe en hudpleier å bestille time for dyprens.

Skrevet

har ikke så mye penger å bruke på dette egentlig, og de ....... prikkene er på nesa og haka, så tror ikke jeg er så hardt angrepet, men de er fryktelig irriterende da...

Skrevet

Det er problemet med KG brukerne. Alle som har dårlig hud har ingen penger.

Skrevet

Vel... De som har god råd flyr jo til hudpleieren med engang og får hjelp der. Nå henvendte jeg meg her, fordi jeg har fåt gode tips her før, og fordi jeg er deltidstudent med en inntekt på ca 4500 kr i MND. det er derfor jeg ikke gidder å bruke masse penger hos hudpleiere, som har en tendens å finne masse produkter som jeg bare MÅ ha. Joda, har vært hos en hudpleier før, men da hadde jeg en annen typåe hud.

Skrevet

Det som jeg bruker for å holde liitt styr på de svarte prikkene (de forsvinner jo ikke helt) eg grønn leirmaske.. Bruker denne en gang i uken.. Har du en fuktighetsmaske på etter at du har hatt grønnleirmaske (der du har de svarte prikkene) så blir prikkene mye "bløtere" som gjør det litt enklere å klemme ut..

Når du får råd kan det også være en ide å få gått til hudpleier :)

Skrevet

Hvor mye koster en slik dyprens hos hudpleier da? Har også en del sorte prikker på nesa og ved haka, som jeg gjerne skulle hatt vekk.

Skrevet

Det varierer.. Kommer også litt an på hvor en bor... Men prisene ligger vel på rundt 300-500 kr for en dyprens.. Ta og sjekk litt rundt på de ulike hudpleiesalongene og samenlign priser :)

Skrevet

Steller du huden din riktig trenger du ikke gå til hudpleier særlig ofte, men det er viktig og gå dit en gang for å få satt opp et pleieprogram.

Skrevet
Vanlig rens holder ikke, du må ringe en hudpleier å bestille time for dyprens.

Er dette fakta? Kan ikke sorte prikker forsvinne med vanlig renseprodukter?

Jeg er blitt veldig plaget med sorte prikker i det siste!!

Skrevet
Det varierer.. Kommer også litt an på hvor en bor... Men prisene ligger vel på rundt 300-500 kr for en dyprens.. Ta og sjekk litt rundt på de ulike hudpleiesalongene og samenlign priser :)

OK, takk for svar. Kanskje noe jeg kan ønske meg til jul! :D

Skrevet

Svarte prikker forsvinner jo ikke, men det går jo an å gjøre det bedre.. Som nevnt å bruke gode hudpleieprodukter og gå til hudpleier av og til :)

Skrevet

Grønnleire er bra for sorte prikker, husk fukt maske ògså! Etterhvert blir huden "mykere" og de sorte prikkene er lettere å klemme ut. Det må en hudpleier gjøre. Sorte prikker forsvinner ikke, de må ut.

Skrevet
Nå har jeg masse sorte prikker igjen.. og noen hudormer her og der, noen som kan anbefale en skikkelig rens? som jeg kan gjøre hjemme, og ikke koster skjorta? Har tørr/fet blandingshud, med noen fine dager innimellom. bruker til daglig cliniques produkter, men lurer på å bytte. liker gel/skummende konsistens..

Jeg går til hudpleier jevnlig..hun jeg bruker er kjempe flink til og fjerne slikt, men ja..de kommer jo tilbake, hehe.. Vi må nok bare leve med de små, heldigvis synes de ikke med en lett foundation og litt pudder på. :sminkedokke:

Skrevet

ring til en videregående skole som har hudpleie linje.de tren jo stadig folk når de har klinikkøvelse.

På apotek er der en liten tube med salisylsyre ,husker ikke navnet.den kosta under 100kr og smør litt på nesen morgen og kveld,

Skrevet

Jeg kjøpte Clinique pore minimizer refining serum på strawberrynet.com. Mye billigere enn i parfymeri. Den funker slettes ikke så verst. :)

Skrevet

Må sies at det kreves en rekke behandlinger hos hudpleier. Det holder ikke med bare en hudpleietime der du tar dyprens. Du må tilbake mange ganger for å bli kvitt problemet.

Skrevet

det er ikke alltid hudpleiere kan fikse problemet heller, dette er litt annerledes men jeg har gått til flere kurer med olavesen lysbehandlinger for akne, kjøpt all produktene/kostilskudd de har anbefalt. Nå er jeg vel oppe i 12000 kr jeg har brukt over en 7mnd periode, nå gir jeg meg! Det skulle jo ikke bli så dyrt, så føler meg snytt uten noe resultat! Enda jeg ble lovet flotte resultater, har jeg akkurat så mye kviser som når jeg begynte, så dette anbefaler jeg ikke!

Gjest Norwegian Blue
Skrevet

Dumt spørsmål, men hva er egentlig svarte prikker? Noen som vet om bilde av det? Jeg har store porer, kviser av og til og blandingshud, men ingenting svart i ansiktet. Føler "alle" klager over at de har svarte prikker, men jeg har aldri lagt merke til at noen har det.

Skrevet

Det er mulig Cliniqueproduktene tørker ut huden din så den produserer mer fett, og dermed sorte prikker. Har imidlertid selv god erfaring med den rosa foaming cleansing creamen de har, altså, men merker at produktene er for "tørkende" for huden min nå som jeg er i slutten av tjueåra. Ellers har jo både kosthold, hormoner og inneklima endel å si.

Men jeg har personlig god erfaring med å skifte til Dr. Hauschka-serien - i løpet av fem uker har det som var av sorte prikker "løst seg opp" og nesten blitt borte, faktisk. Så jeg tror man fint kan forebygge sorte prikker ved å bruke rett hudpleieserie, ikke BARE dyprense (noe jeg ikke har gjort på lenge, og bare hjemme). Før har jeg hatt ganske fin, om enn litt livløs hud, men med endel små sorte prikker og noen kviser av og til av "indre grunner" (hormoner eller bakfyll, hehe).

Dog, ettersom verden helt klart er delt i de som elsker og de som hater Dr.H, tør jeg ikke anbefale denne serien som noen vidunderløsning. Det er nok lurere å gå til hudpleier, få en rens og analyse og anbefalt en hudpleieserie som passer deg. Det er uansett, etter min erfaring, mulig å unngå "opphoping" av sorte prikker mellom periodevise dyprenser om man finner rett hudpleieserie. Så lenge man ikke har virkelig problemhud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...