Gjest Qlio Skrevet 2. februar 2003 #1 Skrevet 2. februar 2003 Jeg har lest alle trådene jeg har kommet over i dette forumet på dette emnet, men har ikke funnet de svarene jeg trenger ennå. Søker derfor her etter deres hjelp. Jeg har gått til hudpleier hver 6.uke (kan ikke skryte på meg åresvis, men har vel vært der 4 ganger nå), og jeg stortrives med det! Men nå har jeg skiftet hudpleier, til en på Magic (Oslo City) fordi de har flere produktleverandører enn den ene som min forrige hudpleier hadde til sin rådighet. Regnet med at denne hudpleieren kunne gi meg ett bedre tilbud enn den forrige, siden hun kunne velge mellom flere prodkter. Jeg er frelst, om man kan si det sånn...... Nå er det fruktsyrer for alle pengene (og jeg mener, for alle pengene...). Jeg gleder meg til å starte for fullt. Og har virkelig troen på dette! Er nå den stolte eier av mitt første md formulations produkt: md formulations facial cleanser. Mitt spørsmål er; hvordan bruker jeg dette produktet best? Min hudpleier var etter skjema da hun var ferdig med meg, og jeg glemte og sjekke skikkelig med henne (kan jo selvfølgelig sjekke med henne i morgen da jeg kjøper de resterende produktene), men er litt ivrig etter og komme i gang. Det eneste jeg er sikker på er at den ikke må komme i øynene. Det jeg har gjort denne helgen er og rense huden fri for sminke, smøre facial cleanser godt inn i huden morgen og kveld, og vasket den av med lunkent vann med en svamp-lignendes sak. På flasken står det i tillegg at jeg skal skylle flere ganger med varmt vann. I bruksanvisningen står det at jeg kan bruke bomull og vann. Er jeg helt på villspor? Håper dette er svaret på min nå så kvisete hud (ble ikke noe bedre etter at jeg ble gravid, for å si det sånn. Men har alltid hatt kviser. *argh*). Skal tilbake til hudpleier om 4 uker for å ta den første fruktsyre behandlingen der, men først skal huden forberedes her hjemme slik at behandlingen blir mest mulig effektiv. I morgen skal jeg kjøpe: - Glycocare lotion (md formulations) 335 kr - Active moist (Dermalogica) 395 kr - Eye and Lip multivitamin care (Dermalogica??) 400-500 kr Den 28.februar betaler jeg 315 kr for fruktsyrebehandlingen og 468 kr for dyprens av ansiktet. Da hører det med og si at jeg er TIC-medlem og får derfor 10% på alle produkter og behandlinger (hmm, må huske og sjekke at de får med seg dette når jeg skal kjøpe produktene i morgen også!). Jeg synes uansett dette ikke er dyrt, om det hjelper. Har lest mange suksesshistorier, og håper jeg snart skriver min. Jeg nekter og bli en stygg gravid kvinne med kvisete hud, fett hår og håpløse klær..... jeg vil føle meg lekker!
Gjest Anonymous Skrevet 2. februar 2003 #2 Skrevet 2. februar 2003 Du skriver at du får rabatt fordi du er TIC medlem. Og jeg lurer: Hva er et TIC meldemsskap og hvor får du rabatt med dette? Når det gjelder dine MDF spørsmål kan jeg desv. ikke hjelpe deg, min hud er skikkelig tørr, så jeg skal vistnokk holde meg langt unna disse produktene. Min kjære er plaget med kviser i fjes og på kropp. Kanskje MDF kunne vært noe for ham? Lykke til med dine behandlinger, hold oss orientert! Klem.
Gjest Qlio Skrevet 2. februar 2003 #3 Skrevet 2. februar 2003 Du kan lese mer om TIC på Tic sine hjemmesider. Jeg er også plaget på rygg og bryst, og prøver ALT for å bli kvitt dem. Han kan kanskje også ha nytte av ett besøk hos en hudlege. Jeg brukte tidligere preparater fra lege og hudlege, men pga graviditeten min kan jeg ikke lenger bruke dem.
Gjest care Skrevet 2. februar 2003 #4 Skrevet 2. februar 2003 Hei Qlio. Jeg bruker facial cleanser. Jeg smører inn ansiktet, uten vann. Lar det sitte på noen minutter, så vasker jeg det av med vann. Du kan altså velge om du vil fjerne den først med bomull, men synes egentlig det er greit å ta det bort med vann. Fint at du liker produktene - det gjør jeg også... .....men du, er du virkelig fornøyd med hudpleieren på Magic. Da min søster var her på besøk tok hun seg en hudpleietime der. Hun ble meget misfornøyd med behandlingen. Jeg har også hørt fra andre som i ettertid sier at de standarden er lav.....vel, en liten digresjon var det.....
Gjest Qlio Skrevet 2. februar 2003 #5 Skrevet 2. februar 2003 Tusen takk for svar, Care! Det kommer sikkert an på hva man er vane med. Min forrige hudpleier var ikke så dyktig som hun på Magic, jeg følte hvertfall 100% tiltro til de rådene hun ga. Det jeg kan si etter ett besøk er at lokalene på Oslo City ikke fremmer den roen og luksusfølelsen jeg elsker. Det var preget av kjøpesenter, misforstå meg rett! Men ang. hudpleierens kvalifikasjoner er jeg villig til å gi henne en sjanse til. Hun fjernet ikke akkuratt mest "uhumskheter", men jeg er alltid villig til å gi folk en sjanse. Og fordi de lå litt etter på tiden, følte jeg at hun forsøkte og spare inn litt tid på min time.... Om hun ikke er bedre etter 1-2 ganger til, bytter jeg henne ut. Det er mine penger, og de gir jeg til de som gjør mest nytte for dem. Jeg setter umåtelig stor pris på tips om andre hudpleiere der ute som er bedre (men som bruker samme produkter og type behandling). Men det er vel kanskje slik at de som er virkelig gode, koster skjorta?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå