Smørblomsten Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Ja det er altså spørsmålet, hvorfor er Hvetegrøt m/havre så billig kontra alle de andre grøtene fra Nestlè?? Den koster faktisk bare 3,50 på Rema, 3,90 på Kiwi osv. Kan jeg like godt gi den og spare masse penger (og evt tilsette litt frisk frukt selv) eller er det andre viktige næringsmidler han går glipp av hvis jeg kjøper den billige istf de med frukt/eple osv? Dessuten er min sønn 11 mnd, og denne grøten er fra 6 mnd. Har det noe å si?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Er den med i prissammenligningene på dagligvarer? Det presser prisene veldig ned.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Noen butikker tar 30 kroner for den samme men,,, Vet ikke om den inneholder alle nææringsstoffer som en på 11 mnd trenger, men det skulle vel ikke være noe i veien for å blande i frukt og andre ting som hever vitamin og mineraltilførsel? Evt blande den ut med "fullkorn med eple" som du får på bunnpris til 13.80
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Tror hvetegrøt med havre er litt "loff". Men den er veldig populær hos ettåringen min! Blander den ofte sammen med Bjørns Havregryn..
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Dessuten er min sønn 11 mnd, og denne grøten er fra 6 mnd. Har det noe å si? svar:det er vel det at det er mer næring osv når de er eldre,kan vente til barnet er 12 mnd da blir det andre typer grøt igjen..... du bestemmer hva du vil jeg reagerte også på prisene,men det er nok sikkert med i prisammenligning(?) alle grøt typer skulle vært billigere
Lemona Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 Er den med i prissammenligningene på dagligvarer? Det presser prisene veldig ned. ← Det har jeg hørt i allefall. Den er med i "handlekurven" som sammenlikner prisen i ulike butikker. SJekk prisen på blå o.b. på Rema. Den koster 8 kr.
Smørblomsten Skrevet 13. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 13. november 2006 OK, men har sett den svært mye billigere både hos Rema, Kiwi, Bunnpris OG Coop Mega...Er det en type grøt "alle" har bestemt seg for å selge billig da, og er den like bra som de andre!?
Lemona Skrevet 13. november 2006 #8 Skrevet 13. november 2006 OK, men har sett den svært mye billigere både hos Rema, Kiwi, Bunnpris OG Coop Mega...Er det en type grøt "alle" har bestemt seg for å selge billig da, og er den like bra som de andre!? ← Ja det er en spesiell grøt som er valgt ut til å være i denne "prissjekk-handlekurven". Alle butikkene blir derfor tvunget til å selge denne billig for å ikke komme dårlig ut i testen. Den er like bra som de andre grøtene, men hvetegrøt er kanskje litt mindre sunt enn de med grovere kornsorter - men det har ingenting med den lave prisen å gjøre....
LadyInRed Skrevet 13. november 2006 #9 Skrevet 13. november 2006 Er den med i prissammenligningene på dagligvarer? Det presser prisene veldig ned. ← Stemmer. masse produkter som selges med tap: 4 røde frukter (tetype) og Jegergryten til Toro etc jeg var for en stund siden tvunget til å spise barnemat i flere mnd fordi jeg kun kunne spise bløt mat. Da kjøpte jeg denne billige grøten i begynnelse, men gikk etterhvert over til andre typer som mettet mer fordi jeg følte det som at jeg hadde spist masse sukker når jeg spiste den nevnte grøten. Så jeg ville ikke gitt denne grøten hele tiden til mine barn, men innimellom er jo ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå