HanneB Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Barnehagen til lillemann har oppfordret oss til å ta med kuldekrem til småttingene Dette er første vinteren han er i barnehagen og jeg har null peiling på kuldekremer Hva bruker du/dere?
Nasseline Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 (endret) I hvertfall kremer som ikke inneholder vann. Det sier seg selv at vann fryser når det blir kuldegrader. Jeg jobber i en barnehage i Finnmark og jeg ville ikke anbefale kuldekrem. Det beste for barnets hud er at man evt smører dem med fuktighetskrem kvelden i forveien, lar være å vaske ansiktet om morgenen - for da beholder man hudens naturlige fettlag. Men hvis jeg måtte anbefale en kuldekrem, så måtte det være Ceridal. Den vet jeg mange bruker - og er fornøyde med. Endret 13. november 2006 av Nasseline
Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Hvor får man kjøpt ceridal kuldekrem?
Dizzy Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 (endret) Kuldekrem vil du nok få kjøpe på apoteket. Endret 13. november 2006 av Dizzy
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Hvor får man kjøpt ceridal kuldekrem? ← apoteket selger det
helludu Skrevet 14. november 2006 #8 Skrevet 14. november 2006 Sheasmør eller A-krem. Husk at mange kremer inneholder vann og mineralolje, mineralolje er det samme som bilolje og symaskinolje, å det kan føre til 12 ulike kreft typer, samt leddgiktsreumatisme hos barn. Skremmende
Gjest sofine Skrevet 14. november 2006 #9 Skrevet 14. november 2006 JEG er best Men bortsett fra det, så ville jeg ikke anbefalt kuldekrem. Jeg har bodd i Svalbard i noen år, og har selv fått erfare at kuldekrem nesten virker mot sin hensikt. Jeg brukte Ceridal.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2006 #10 Skrevet 14. november 2006 JEG er best ← Jeg også! (Til senere: det heter "Hvilken er best". "Hvem" bruker man bare om personer.) Ceridal er best av kremene, men jeg bruker ingen.
Gjest Elfrida Skrevet 14. november 2006 #11 Skrevet 14. november 2006 (endret) Det beste for barnets hud er at man evt smører dem med fuktighetskrem kvelden i forveien, lar være å vaske ansiktet om morgenen - for da beholder man hudens naturlige fettlag. ←Dette er det beste man kan gjøre for å beskytte huden mot kulda. Om man vansker ansiktet og så smører på en kuldekrem vil man fange fuktigheten i huden og det kan som nevnt i et av innleggene over virke mot sin hensikt. Det samme vil skje hvis man svetter, fuktigheten blir fanget under kuldekremen. Dropp ansiktsvasken om morgenen på de kalde dagene, og vær innendørs mest mulig når det er beinkaldt - det er en bedre beskyttelse. Tillegg: Her er en liten opsummering fra doktor online: "Konklusjonen er at disse kremene i beste fall har en negligerbar effekt, i verste fall forverrerer tendensen til frostskade." http://www.doktoronline.no/pub/hps/pro/31123375.html Endret 14. november 2006 av Elfrida
Tarí Númenessë Skrevet 15. november 2006 #12 Skrevet 15. november 2006 Bruker kun A-krem på mine barn
minemor Skrevet 15. november 2006 #13 Skrevet 15. november 2006 Anbefaler Elisabeth Arden sin " eight hour cream" eller Extream Cream... fantastisk gode begge to!!
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #14 Skrevet 15. november 2006 Dette er det beste man kan gjøre for å beskytte huden mot kulda. Om man vansker ansiktet og så smører på en kuldekrem vil man fange fuktigheten i huden og det kan som nevnt i et av innleggene over virke mot sin hensikt. Det samme vil skje hvis man svetter, fuktigheten blir fanget under kuldekremen. Dropp ansiktsvasken om morgenen på de kalde dagene, og vær innendørs mest mulig når det er beinkaldt - det er en bedre beskyttelse. Tillegg: Her er en liten opsummering fra doktor online: "Konklusjonen er at disse kremene i beste fall har en negligerbar effekt, i verste fall forverrerer tendensen til frostskade." http://www.doktoronline.no/pub/hps/pro/31123375.html ← du henviser til en ÅTTE ÅR gammel test! verdne går da framover, og hs, leger og apotek anbefaler i dag kuldekrem
Gjest Elfrida Skrevet 16. november 2006 #15 Skrevet 16. november 2006 (endret) du henviser til en ÅTTE ÅR gammel test! verdne går da framover, og hs, leger og apotek anbefaler i dag kuldekrem←OK, kan du vise til forskning/dokumentasjon på dette? Her er en artikkel fra KG fra januar hvor en hudlege sier at kuldekrem ikke har noen sikker effekt: http://www.kvinneguiden.no/magasin/helse/t...nterhuden/29471 "– Bruk av kuldekrem er absolutt en sak med flere sider, og vi har ingen sikre konklusjoner. En studie av finske soldater viste faktisk at de var mer utsatt for kuldeskader med krem enn uten, sier Langeland." Endret 16. november 2006 av Elfrida
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå