Gjest Gjest_Blondie_* Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Jeg dummet meg skikkelig ut i helgen.... Sjekket min nye kjærestes tlf (etter tre mnd) etter at han hadde sovnet lørdag natt... Vet at det er skikkelig dumt å gjøre, men det verste er at jeg fant masse bilder av mange forskjellige damer han har hatt kontakt med.(og det er ikke spesielt mye klær på disse bildene.... pluss videoer av ex-dama hans) Og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre!!! Vil jo absolutt at disse bildene skal slettes, men han kommer seriøst til å gå fra meg hvis jeg sier jeg har sjekket tlf hans... Og ja, jeg må kanskje leve med det jeg gjorde.... men noen tips til en løsning?? *dumme dumme meg*
AlmaCity Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Auch! Kan du ikke bare sitte og holde på med din egen telefon ei stund. Le litt, virke litt hemmelighetsfull og sånn. Kanskje han blir litt nysgjerrig og begynner å spørre om hva du holder på med. Da har du en åpning til å begynne å snakke om det (var han som tok det opp liksom ) Så kan du jo spørre om å få se hva han har på tlf, og si at du synes det er ubehagelig om han har bilder av eksen sin og sånn...Vet ikke, var det teit tips kanskje?
Gjest Gjest_nuwanda_* Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Ikke akkurat tips.. men mer et spm: Hvorfor vil du være sammen med en mann som har masse bilder av tidligere kjærester etc på mobilen sin ?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Ikke akkurat tips.. men mer et spm: Hvorfor vil du være sammen med en mann som har masse bilder av tidligere kjærester etc på mobilen sin ? ← Herregud... Jeg har også bilder av ekser på mobilen min. I fotoalbumet mitt også faktisk. For jeg -har- faktisk hatt et liv før min nåværende type. Det at jeg har fått en ny en endrer ikke på dette. Fortiden min, med ekser og det hele, er en del av det som har formet meg. Å prøve å slette alle minner fra den tiden er jo bare tåpelig. Jeg fatter ikke hvordan det kan være et så utrolig stort problem for enkelte at folk tar vare på minner fra fortiden sin. For det er jo nettop -fortid-. At man tar vare på minnene betyr ikke at man ønsker seg tilbake til den tiden, eller ikke er mer fornøyd med det man har nå. (Ofte tvert imot - "herregud se på den fyren, hva var det jeg tenkte på Hahahaha" for eksempel). Det er godt mulig han overhodet ikke har tenkt på at han har bildene liggende. At han aldri ser på dem engang. Hadde jeg fått vite at typen hadde snoket i mine saker uten min tillatelse hadde jeg blitt temmelig forbannet. Men du kan jo innlede en uskyldig samtale som "herregud så mye drit jeg har på mobilen min ass... Hva pleier du gjøre med gamle ting på din mobil? Sletter du etterhvert eller? Eller har du masse gamle bilder og slikt liggende?" og på den måten få han til å si selv hva han har der. Og så kan du kanskje spørre hvorfor han har de bildene der fremdeles.
Gjest gjesta Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Hvorfor er det så sinnsykt ille at man sjekker hverandres telefoner? Jeg skjekker samboeren min sin, og hun sjekker sikkert min. Jeg vet hun bare har bilder av ungene og tantebarnet sitt. Og jeg synes det er stas å se de nye bildene. Og slik er min telefon. Er det bilder hun ikke vil jeg skal se så får hun da bare slette dem, eller overføre dem til sin egen pc. Er man ikke et par da når man er i lag? Synes det blir like dumt som å aldri snakke om ekser. Hadde jeg vært deg så hadde jeg sagt det, eller bare glemt hele greia.
Gjest Lanyah Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 Jeg sjekker ofte mobilen hans jeg...! Tar han meg på fersken, ler han bare og kommer med en sånn "Hva er det du leter etter da?"...! Selv om det er flaut! Jeg hadde ikke likt å funnet bilder av ekser..., men jeg hadde sagt det med en gang jeg...! Visst det plaget meg, så sier jeg det. Da er det bedre å krangle om det, ògså bli venner igjen. Tolerer han det ikke i det hele tatt, da får han bare gjøre det slutt. Det er ikke en sånn type jeg vil ha alikevel...!
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Hvorfor er det så sinnsykt ille at man sjekker hverandres telefoner? Jeg skjekker samboeren min sin, og hun sjekker sikkert min. Jeg vet hun bare har bilder av ungene og tantebarnet sitt. Og jeg synes det er stas å se de nye bildene. Og slik er min telefon. Er det bilder hun ikke vil jeg skal se så får hun da bare slette dem, eller overføre dem til sin egen pc. Er man ikke et par da når man er i lag? Synes det blir like dumt som å aldri snakke om ekser. Hadde jeg vært deg så hadde jeg sagt det, eller bare glemt hele greia. ← Hvis det er så du mener samboers telefon er fritt vilt, så er vel pc'en det også? Jeg er et individ, ikke bare en del av et par. Jeg liker å vite at det er steder som er bare mine, som mobilen og pc'en. Hvis typen vil se, så får han spørre først. Hvis jeg har fått meldinger og slikt av venninner som er ment kun til meg, så får han ikke se, eller så sier jeg ok, skal bare slette litt hemmelig informasjon først. Men det å se -uten- å be om lov er fyfy!
Gjest gjesta Skrevet 13. november 2006 #8 Skrevet 13. november 2006 Hvis det er så du mener samboers telefon er fritt vilt, så er vel pc'en det også? ← Jo, men da må jeg skru den på osv. Latskapen lenge leve. Men kan fritt bruke den vis jeg føler for det. Og alle passordene ligger lagret der inne. Koselig å kunne stole på hverandre.
Gjest Lanyah Skrevet 13. november 2006 #9 Skrevet 13. november 2006 Jo, men da må jeg skru den på osv. Latskapen lenge leve. Men kan fritt bruke den vis jeg føler for det. Og alle passordene ligger lagret der inne. Koselig å kunne stole på hverandre. ← Ja! Det er jeg enig i!...
SW20 Skrevet 13. november 2006 #10 Skrevet 13. november 2006 Jeg hadde ikke likt å funnet bilder av ekser... Det er ikke en sånn type jeg vil ha alikevel...! ← Hva slags type da? En sånn som hadde et liv før han traff deg?
brumma* Skrevet 13. november 2006 #11 Skrevet 13. november 2006 Jeg synes det er en viss forskjell på å ha vanlige bilder av eksen i et fotoalbum og å ha nakenbilder av eksen på mobilen... Har ingen gode råd å komme med dessverre, annet enn at du enten må glemme hele greia eller ta det opp med han. Det kan jo være så uskyldig at han bare har glemt å slette bildene, men hvorfor du har snoket på telefonen hans blir jo verre å bortforklare da...
Gjest Maa Skrevet 13. november 2006 #12 Skrevet 13. november 2006 Koselig å kunne stole på hverandre. ← Helt enig! Derfor har jeg ALDRI på de 10 årene sjekket mobilen hannes, åpnet posten hannes (utatt når han har bedt meg om det), snoket på hannes bruker på pc`en... Om jeg hadde oppdaget at han hadde vært i mine saker vet jeg ikke hva som hadde vært støst, skuffelsen eller forbannelsen.. Når jeg faktisk går gjennom alle lommene hans når jeg sal vaske klær, er det en dyd av nødvendiget. Derer det ofte gjenglemte skruer, mynter ol
Gjest niomi Skrevet 14. november 2006 #13 Skrevet 14. november 2006 Til ts: Syns du skal si det som det er, jeg. At fristelsen ble for stor, og at du naturligvis aldri skulle gjort det, men nå er skaden skjedd, og hvem er alle disse damene han har bilder av lettkledd? Og er det ikke på tide å slette videoer med lettkledde ekser? Kan han ikke tilgi at du leste på mobilen hans en gang, er han ikke noe å samle på. Jeg har også sjekket mobilen til min kjære. I starten etter at vi ble sammen, og i en periode hvor vi hadde det skikkelig kjipt. Men heldigvis fant jeg ingenting "spennende". Tror min kjære har sjekket min telefon, også, men det bryr jeg meg ingenting. Så søtt at han bryr seg så mye!
Gjest Gjest_Blondie_* Skrevet 14. november 2006 #14 Skrevet 14. november 2006 Tusen takk for tips! Er fremdeles skikkelig fortvila og i tvil om hva jeg skal gjøre, men på en eller annen måte tror jeg at dette er noe som må frem i lyset... Jeg tenker på det hele tiden og vil virkelig ikke at han skal gå rundt med nakenbilder av alle disse damene i lomma. Kanskje jeg bare er ekstremt sjalu, men vet at jeg slettet et par bilder og nummere da jeg ble sammen med han.... Har sett vanlige bilder av exdamer og det er helt ok! Det er antallet jenter og typen bilder jeg ikke liker her.... En annen ting er at jeg vet at han er mye inne og tittet på jenter på nett. I utgangspunktet ble vi kjent fordi jeg har profil liggende på nordicface, men ble kjent på en annen måte da han begynte å studere der jeg jobber. Vi er voksne (han 27 og jeg 24) og han sier han er så utrolig gla i meg og vi snakker om å flytte sammen. Men jeg er superforvirra og har rimelig panikk...... Lurer på hvor mange han har møtt på denne måten, og hvor mange av disse han har kontakt med.... *sint på meg selv for å være så sjalu* vet liksom ikke hva jeg har rett til å være sur for og hva jeg må bite i meg... Dette ble veldig langt men.... sorry!
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 14. november 2006 #15 Skrevet 14. november 2006 Hmmm.........å ha bilder, helt vanlige som man har av alle andre, av ekser liggende er jo greit nok, men å ha nesten nakenbilder av ekser på telefonen blir litt drøyt. Nakenbilder i det hele tatt av ekser bør kastes, og har man de på telefonen er det veldig merkelig, den har man jo med seg overalt så man kan se på de..... Og å være inne på sjekkesteder på nettet for å titte når man har dame er også merkelig, må man sjekke ut hva man går glipp av? Eller om det er noe bedre der? Nei, jeg hadde satt meg ned sammen med han for å ta en liten prat om hva som er greit/ ikke greit i et forhold. Og kommet inn på dette temaet. Så hadde jeg hatt en prat med han om dette på generelt grunnlag, og forhåpentligvis blitt enig om at slike bilder sletter vi. Så hadde jeg,(jada, bare skyt meg ) sjekket mobilen hans igjen på et senere tidspunkt. Hvis bildene da var borte hadde jeg smilt for meg selv og slappet av og ikke nevnt noe om de. Hadde de fortsatt vært der, hadde jeg innrømmet at jeg har snoket, og konfrontert han med at de var der. Det er normalt at man snoker litt rundt i begynnelsen av et forhold når man ikke kjenner hverandre og ikke vet om man kan stole på hverandre. Hvorfor skal man stole blindt på en person man egentlig ikke kjenner så godt? Det er naivt! Men etter en stund derimot, hvor man ha etablert regler and Does and dont`s og kjenner hverandre godt, så bør man stole på hverandre. Tillit er noe man gjør seg fortjent til, det er ikke noe alle ukjente får med en gang.
Nonstop_82 Skrevet 14. november 2006 #16 Skrevet 14. november 2006 Tusen takk, Anne, det der hørtes veldig fornuftig ut! Kan det kanskje være en idè å ta det over en flaske vin en kveld? Jeg har registrert meg nå, så "gjest-blondie" er meg, nonstop nå *ler* Så jeg ikke forvirrer mer enn nødvendig.
Gjest Gjest_anne_* Skrevet 14. november 2006 #17 Skrevet 14. november 2006 Bare hyggelig non stop:-) Jeg har selv brent meg på at man trekker forhastede konklusjoner, og at ting ikke alltid er så ille som man tror, men så lenge man ikke vet gnager gjerne usikkerhetn. noen ganger tror man for godt om den man er sammen med, noen ganger for dårlig. Men kjenner man hverandre ikke så godt er det ikke lett å vite:-) Mange vil nok reagere nå, men vi har faktisk pratet ganske detaljert og tilslutt laget en liste over ting som er ok og ting som ikke er ok. listen laget vi fordi når mine hormoner raser som verst, har jeg en tendens til å glemme hva vi har pratet om og jeg blir litt hysterisk. Nå kan jeg bare ta frem listen og roe meg ned, uten å plage han:-) Det kan gjerne bli endel misforståelser og forvirring i begynnelsen av et forhold før man vet sikkert hvor man har den andre og hverandres verdier og væremåte etc. Dette går nok bra skal du se. PS. Om dere prater om det over en vinflaske, så pass på at det ikke blir for mye vin......personlig foretrekker jeg å gjøre det i edruelig tilstand, men i hyggelig atmosfære:-)
Gjest Lanyah Skrevet 14. november 2006 #18 Skrevet 14. november 2006 Hva slags type da? En sånn som hadde et liv før han traff deg? ← Nei, nei! Nå missforsto du meg...! Jeg vil ikke ha en sånn type som hadde nærmest klikket i vinkel om han hadde fått vite at jeg hadde tittet på mobilen hans, òg gjort det slutt bare pga. det. Da hadde jeg tenkt at at det er ikke en slik person jeg vil dele livet mitt med. Men nei, jeg hadde ikke likt det om jeg hadde funnet bilder av ekser, men det er en annen sak av det jeg sier at en slik type vil jeg ikke ha. Alle har hatt et liv før! (Du må ikke plukke sammen 2 setninger i hele innlegget og si at de hører sammen )
SW20 Skrevet 14. november 2006 #19 Skrevet 14. november 2006 Nei, nei! Nå missforsto du meg...! Jeg vil ikke ha en sånn type som hadde nærmest klikket i vinkel om han hadde fått vite at jeg hadde tittet på mobilen hans, òg gjort det slutt bare pga. det. Da hadde jeg tenkt at at det er ikke en slik person jeg vil dele livet mitt med. Men nei, jeg hadde ikke likt det om jeg hadde funnet bilder av ekser, men det er en annen sak av det jeg sier at en slik type vil jeg ikke ha. Alle har hatt et liv før! (Du må ikke plukke sammen 2 setninger i hele innlegget og si at de hører sammen ) ← Hvis han bare ikke hadde tenkt på å slette dem da dere ble sammen da, hadde det vært dumpegrunn for deg?
Gjest Lanyah Skrevet 14. november 2006 #20 Skrevet 14. november 2006 Hvis han bare ikke hadde tenkt på å slette dem da dere ble sammen da, hadde det vært dumpegrunn for deg? ← Nei, det hadde ikke vert dumpegrunn for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå