Gå til innhold

Arbeidsledighetstrygd

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest En til som lurer

Hvordan blir den karantenetiden hvis en får vikaroppdrag på en dag nå da? Jeg er i den sitauasjonen at jeg har sagt opp jobben pga. uholdbare arbeidsforhold, men jeg står på diverse vikarlister. Dermed håper jeg selvfølgelig at jeg skal få nok å gjøre, men vil gjerne vite om jeg har noen rettigheter ang. arbeidsledighetstrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden du har sagt opp selv vil du nok få 8 ukers karantene først, men du kan alltid søke om å slippe, dersom du hadde veldig god grunn til å si opp. Dette fører du evt opp på dagpegnesøknaden. Og tar du vikariater før den 8 ukers karantenetida er omme, blir den bare forskjøvet tilsvarende hvor mye du har jobbet.

Dersom du jobber som vikar mens du mottar dagpenger skal du føre den tida du jobber på meldekortet. Jobber du 50% eller mer av det de har beregnet som din normale arbeidstid på en meldeperiode, mister du dagpengene for de to ukene. Jobber du mindre enn 50% blir du trukket for de dagene du har jobbet. Og når vikariatet er over får du ingen ny karantene, iom at det i utgangspunktet var ett begrenset oppdrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...