Gjest Eir Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Jeg lurte på om det er flere her som driver firma, og som har vært plaget av utenlandske telefonselgere? De ringer fra ulike nummer hver gang, men opplegget er det samme, de snakker engelsk, og vil ha en til å bekrefte masse opplysninger på telefon. Når de sier firmanavnet og sitt navn snakker de så utydelig at det er umulig å forstå det. Og de tar ikke ett nei for ett nei, eneste måten å avslutte samtalen på er å legge på. Noen som har opplevd noe lignende? Har fått disse oppringningene ett par ganger i uka ganske lenge nå, og begynner å bli lei. Firmaet de ringer til er også reservert mot telefonsalg, men det er vanskelig å ta tak i det når det er i utlandet, og man ikke engang vet hvilket firma de ringer fra. Noen som har noen tips til hva man kan gjøre for å få slutt på det?
Sin Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Jobber i et firma som også får disse telefonene. I begynnelsen ringte de med nummervisning, de holder til på Sri Lanka. Nå ringer de med skjult nummer, og oppfører seg verre og verre for hver gang de ringer. Det hjelper litt å bare legge på med en gang man skjønner at det er dem, da gir de seg for dagen og prøver heller igjen dagen etter (i håp om å treffe noen andre tenker jeg). Spør de som ringer til deg etter managing director?
Mirabella83 Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Noen jeg kjenner har fortalt meg om slike engelske telefonselgere. Det er utrolig skummelt å oppgi for mye informasjon til dem. Ikke en gang navnet bør man oppgi synes jeg. Bedre føre var... Sumle greier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå