Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Hører på "Wuthering heights" med Kate Bush og lurer på hva det betyr?
Wildy Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Også en av litteraturhistoriens store kliss-historier;med umulig kjærlighet, sterke følelser og tragisk ende...... Var det ikke en av Bronte-søsterne som skrev den?
Nilma Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 Også en av litteraturhistoriens store kliss-historier;med umulig kjærlighet, sterke følelser og tragisk ende...... Var det ikke en av Bronte-søsterne som skrev den? ← Barbara Cartland er kliss, "Stormfulle høyder" er en klassiker, så kanskje du burde lese den før du uttaler deg så skråsikkert. Eventuelt lese litt her. Og jo, det er Emily Brontë som har skrevet den.
Gjest Gjesta Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Strengt tatt betyr ikke Wuthering Heights stormfull høyder, men Stormfulle høyder er den norske tittelen på den engelske boken Wuthering Heights. Wuthering er nemlig ikke et ord. Wuthering Heights er navnet på herregården hvor handlingen i boka Wuthering Heights foregår.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #8 Skrevet 13. november 2006 Også en av litteraturhistoriens store kliss-historier;med umulig kjærlighet, sterke følelser og tragisk ende...... Var det ikke en av Bronte-søsterne som skrev den? ← ja det var Emily Jane Bronte som skrev den
Gjest Fresh Skrevet 13. november 2006 #9 Skrevet 13. november 2006 Og så har jo Kate Bush en nydelig sang som heter Wuthering heights
razmatazz Skrevet 13. november 2006 #10 Skrevet 13. november 2006 Og så har jo Kate Bush en nydelig sang som heter Wuthering heights ← Ja, nettopp det TS snakket om
onyx Skrevet 13. november 2006 #11 Skrevet 13. november 2006 Wuthering betyr faktisk stormfull ifølge kunnskapsforlagets store engelske ordbok.
Gjest Fresh Skrevet 13. november 2006 #12 Skrevet 13. november 2006 Ja, nettopp det TS snakket om ← Er litt treg i dag Var nettopp den sangen som fikk meg til å lese boka nemlig. Det var så mye lidenskap og smerte og elendighet i sangen at jeg bare måtte lese den
pulverheksa Skrevet 13. november 2006 #13 Skrevet 13. november 2006 Wuthering er nemlig ikke et ord. ← Ikke et ord? Det står i mine engelsk norske ordbøker forklart som stormfull.
Gjest Elfrida Skrevet 13. november 2006 #14 Skrevet 13. november 2006 Wuthering er nemlig ikke et ord. Ikke et ord? Det står i mine engelsk norske ordbøker forklart som stormfull. ← Det riktigste er vel å si at det er et ord som nesten ikke brukes annet enn i sammensetningen Wuthering Heights, et ord som har gått ut av bruk.
Wildy Skrevet 13. november 2006 #15 Skrevet 13. november 2006 Barbara Cartland er kliss, "Stormfulle høyder" er en klassiker, så kanskje du burde lese den før du uttaler deg så skråsikkert. Eventuelt lese litt her. Og jo, det er Emily Brontë som har skrevet den. ← Eh.... hva som har bitt deg da? Nå vet vel du pent lite om hva jeg har lest eller ikke.....
pulverheksa Skrevet 13. november 2006 #16 Skrevet 13. november 2006 Det riktigste er vel å si at det er et ord som nesten ikke brukes annet enn i sammensetningen Wuthering Heights, et ord som har gått ut av bruk. ← Greit nok, men det er jo fortsatt et ord.
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 13. november 2006 #17 Skrevet 13. november 2006 Eh.... hva som har bitt deg da? Nå vet vel du pent lite om hva jeg har lest eller ikke..... ← Har du lest denne boka altså? Å kalle det klissete sprøyt er litt..vel, jeg ser ikke helt hvorfor du skulle mene det. Med mindre du mener at alle kjærlighetshistorier er kliss da.
Gjest gjesta Skrevet 13. november 2006 #18 Skrevet 13. november 2006 Hva har boka med sangen å gjøre?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #19 Skrevet 13. november 2006 Hva har boka med sangen å gjøre? ← Hører du på teksten til Bush, så skjønner du det
Wildy Skrevet 13. november 2006 #20 Skrevet 13. november 2006 Har du lest denne boka altså? Å kalle det klissete sprøyt er litt..vel, jeg ser ikke helt hvorfor du skulle mene det. Med mindre du mener at alle kjærlighetshistorier er kliss da. ← Jeg sa kliss, ikke sprøyt....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå