Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Før jeg og mannen min ble ilag hadde vi vært venner i ca. tre år. Jeg falt for han kort stund etter vi ble kjent, men han derimot viste ikke noe annet enn vennskap til meg før det har gått tre år. Han var den gangen veldig forlesket, og forgudet en jente i nabolaget.. men denne jenta så på han som bare en "venn". Jeg kjenner også denne jenta, men ikke like godt som mannen min kjenner henne. De var den gang veldig gode venner. Barndomsvenner også er de. Jenta hadde da type som etterhvert ble mannen hennes. Tida gikk og nå har det gått ti år siden jeg og mannen min ble ilag. Men så plutselig skiller denne damen seg ifra mannen hennes. Plutselig får vi vite at mannen hennes hadde egebtlig bare vært urettferdig mot henne. Og at vennene hennes har bare vært falske venner. Og denne damen nå da trenger trøst og trenger noen til å være hos seg. Hun er veldig lei seg og er helt knust etter skillsmissen. Den siste tiden har jeg lagt merke til at mannen min er så deppa eller noe. Kan nesten ikke forklare det, men han ser veldig lei seg ut. Han har vært på besøk hos henne fem ganger etter skillsmissen da. Jeg synes han kunne få lov til det, de var jo gode venner. Men nå begynner jeg også å bekymre meg om at kanskje blir han så fokusert på henne, og faller for henne igjen?? Og at denne damen som nå er helt knust trenger trøst. Og plutselig ombestemmer mannen min seg og går fra meg?? Jeg tror nemlig hun fortsatt har en plass i hjertet hans. Hun har alltid betydd veldig mye for han, og han har alltid brydd seg om henne. Hva hadde dere gjort? Uff, dette ble lang. Men trngte å få det ut. Håper noen har noen råd.
Gjest Ulva35 Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 (endret) Jeg ville så absolutt snakket med mannen min. Var selv i en lignende situasjon for noen år tilbake, med min første mann. Og det endte med skilsmisse. Er glad for det nå, ettersom jeg har truffet verdens skjønneste mann. Den gangen var det kjempetøft og jeg turde aldri snakke med han om det. Den feilen kommer jeg aldri til å gjøre igjen. Vi har et fritt og godt forhold min mann og jeg. Men jeg vet en ting: Aldri om jeg hadde godtatt at han hadde hatt kontakt med en eks som en gang i tiden betydde mye for han. Ei heller en venninne han hadde hatt sterke føleser for. Føleser er rare sånn, de kan ikke styres og kan fort blusse opp igjen. Snakk med han, og ikke la han være alene med tankene sine. Vet at dette ikke akkurat er til noen trøst akkurat, men jeg tror på å være ærlig og realistisk. Ønsker deg masse lykke til Endret 13. november 2006 av Ulva35
Gjest gjest1 Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Det er jo ikke sikkert at han har romantiske følelser for henne. Det kan jo rett og slett være at han bryr seg om henne som en venn, og det går i hvertfall inn på meg når noen jeg bryr meg om har det vanskelig. Hvis du er usikker, ta en prat med han.
Gjest Gjest_TRådstarter_* Skrevet 12. februar 2007 #4 Skrevet 12. februar 2007 mannen min i i desember ifjor foreslå om vi kunne komme på en sånn julebesøk til dem i jula. jeg sa nei, dette likte jeg ikke helt for jeg begynte å mistenke noe... da sa han at vi kunne heller be dem til oss. og det gjorde vi. de var her første julkedag..og så planlegger mannen min og denne damen en nyttårsfeiring?? de satt der og sa at det hadde vært kult å drikke og kose seg uten ungene nyttårsaften!! de sa dette til hverandre først, og så ropte mannen min til meg og sa dette!! etter at han hadde snakket med henne om det! etterpå liksom? jeg var i kjøkkenet for og hente mere mat og så får jeg høre dette! kjøkkenet er vegg i vegg med stua. Jeg ble forbannet, men ventet til damen hadde gått før jeg brøt ut sinna mi! Vi krangla, men det ble faktisk en nyttårsfest allikevel...hos oss med denne damen selvfølgelig!! ungene hennes var hos faren sin. Jeg hadde bedt søstera mi og en vennina da åg. Min mann og hun satt i den ene hjørnet av sofaen og pratet en hel masse! de tulla og lo og hadde det veldig artig! Jeg følte meg rett og slett utafor! Det var heller ikke sånn at han pratet med hun hele kvelden, men han pratet ihvertfall MER med hun enn med meg. Til påske hadde mannen min tenkt å ta en uke fri fra jobb pga vi er blitt bedt av denne damen på huyttetur. I en uke!!! skal han ta ut ferie! Han har aldri gjort dette i alle disse året! Flytte på feriedagene sine for å dra på hytte?! Snakk om prioritering! Som ikke er meg! Hver gang jeg har spurt om han kunne ta seg litt ferie akkurat da pga jeg følte at vi nesten ikke hadde hatt tid til hvberandre pga mye overtidsjobbing.. så var det bare NEI, og NEI...kunne ikke det pga bla bla bla på jobb. Har snakket med han ja, men han sier at de er bare venner!? men jeh\g føler at det er noe annet i luften. har lyst å ta de på fersken, men er det noe å ta de på fersken av?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 12. februar 2007 #5 Skrevet 12. februar 2007 jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. akkurat nå har jeg bare veldig lyst å ta de på fersken med et eller annet. men hvordan? og er det noe i det hele tatt? det kan hende de bare er venner. men jeg synes det begynner å bli for mye at det må være et eller annet nå! jeg er veldig frustrert.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2007 #6 Skrevet 12. februar 2007 Har du sjekket mobilen hans ..??? .... eller holder han den "tett til kroppen..."......
Akasha Skrevet 12. februar 2007 #7 Skrevet 12. februar 2007 Han kan fint være lei seg på hennes vegne for det hun går igjennom uten at det er det samme som at han har følelser for henne han ikke burde ha. Det er helt normalt at venner blir påvirket av hverandres problemer. Du er sjalu på denne damen, og hvis du ikke tror mannen din på at de to bare er venner og du ikke finner grunn til mistanke annet enn at han virker trist og lei så bør du nok la det ligge.
Wildy Skrevet 12. februar 2007 #8 Skrevet 12. februar 2007 Og det kan jo hende at han synes det er litt deilig med noen som trenger hans omsorg. Når man begynner å ta ut feriedager på uvante tidspunkt, planlegge fester etc tror jeg at jeg hadde tatt en alvorsprat med ham. Det er vondt å være sjalu, og det er vondt å bli bedtratt. Om så er tilfelle bør kanskje TS ta en rundt med mannen sin før det bærer helt ute på jordet?
lulle Skrevet 12. februar 2007 #9 Skrevet 12. februar 2007 Kan ikke si annet enn at dette gir meg en "bad feelings". Når endringer skjer hos en partner, har det ofte en årsak. Hva årsaken er i dette tilfelle vet jo ikke jeg, men det er nærtliggende å tenke at det er følelser i sving hos han, og kanskje hos begge. At hun inviterer til hyttetur hmm. Jeg hadde nok ikke reist. At de to lager avtale om nyttårsfest ...hmmm. Hvilken interesse hadde hun av å feire med dere, utenom at hun traff han.....??? Ta en snakk med partneren din du.... Kankje alt dette bare skyldes gleden av å treffe igjen en gammel venn.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 12. februar 2007 #10 Skrevet 12. februar 2007 tusen takk for svar alle sammen. mobilen hans har jeg aldri rørt bortsett fra de veldig få gangene han har bedt meg om å bruke det mens han ser på/er i nærheten. så jeg vet ikke om jeg tør det helt. Jeg ble nesten fristet. nesten! til å sjekke beskjeder inne på mobilen hans her om dagen. men samvittigheten stoppet meg. dere sier at jeg måp ta en prat med han. Jo, det har jeg gjort uten å lykkes. flere ganger siden dette begynte har jeg snakket med han på en ordentlig måte, ikke anklaget han for å være utro, men spurt på ordentlig måte.. for jeg er faktisk ganske sjalu av meg, men det jeg får til svar er at de bare er venner og at jeg begynner å høres sjalu ut, og at han da må få lov til å ta ut feriedagene sine når på året han vil, og at hytteturen er gratis istedet for å betale leien hvis vi hadd dratt og leid jeg og han. men vi skal visst dra vi alle. jeg, han, hun damen og de 4 ungene hennes. så hva er åpoenget da? jeg skjønner ingenting. og jeg vet ikke hva jeg skal tro.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2007 #11 Skrevet 12. februar 2007 Hva faen? Hun kunne jo tatt med seg en gubbe da!! Si NEI!!! SÅ kan du la de faen meg dra selv! Hvis det betyr så mye for dem å dra på denne hytta!!!! <ikke dra! Ikke vær en del av opplegget de to skal starte!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. februar 2007 #12 Skrevet 12. februar 2007 Skjønner ikke helt jeg, han bestemmer vel ikke hva dere skal gjøre i ferien? Er ikke det noe dere må bestemme sammen? så dersom du ikke vil, så drar dere jo ikke. Han kan jo ikke tvinge deg akkurat.........?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 12. februar 2007 #13 Skrevet 12. februar 2007 her om dagen snakket han med hun på mobilen. det var hun som ringte. han måtte gå på kjøkkenet rett etter at han hadde tatt telefonen. de pratet ganske lenge. først gikk han til kjøkken, så gikk han ut for å røyke. og en annen dag hørte jeg at han fikk veldig mang meldinger. han satt og skrev meldinger lenge. noe som han ikke har gjort alle årene vi har bodd sammen. jeg kjenner han. han ringer istedenfor. han synes det er greiest. veldig rart at han plutselig oppfører seg sånn.
Nabodama Skrevet 12. februar 2007 #14 Skrevet 12. februar 2007 Får på følelsen at det er noe som foregår her, ja. Du må prøve å komme til bunns i dette. Var forresten et godt forslag å si at du ikke blir med på hyttetur....vil han dra likevel, uten deg? Prøver han å presse deg? Synes det hørtes merkelig ut å skulle ta ut ferie for å bli med henne og ungene hennes på hytta. Helt rart! Ferien er jo så dyrebar i seg selv! Eller skjønner han da at dette har gått for langt?
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2007 #15 Skrevet 12. februar 2007 Samvittighet eller ikke. SJEKK MOBILEN hans hvis du får sjans. Du trenger å få visshet rundt dette jenta mi. Har han INGEN meldinger fra henne har han slettet de - et faresignal i seg selv. Så mye kontakt som de har er det pussig hvis han ikke har fått noen meldinger. Har han melding(er)fra henne liggende så sjekk hva som står der. Er de ufarlige kan du føle deg litt tryggere. Jeg synest dette høres suspekt ut. Endringen i oppførsel er et skikkelig faresignal. Trenger ikke være sjalu for å reagere på dette! Lykke til !
mallina Skrevet 12. februar 2007 #16 Skrevet 12. februar 2007 Synes ikke du høres sjalu ut jeg. Og med alle disse merkelige hendelsene så hadde det nok pepet i antennene mine også, så sjekk mobilen du, bedre det enn å gå å være engstelig for hva som er på "gang"!
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2007 #17 Skrevet 12. februar 2007 For Guds skyld - ikke vær naiv !!! Sjekk mobilen og få visshet !!
Gjest Blondie65 Skrevet 12. februar 2007 #18 Skrevet 12. februar 2007 Å sjekke andres mobil vil jeg ikke anbefale. Det gir kanskje deg en visshet hvis du finner noe, men det vil også knuse deg. Finner du ikke noe vil du ha gjort deg selv til kjeltring for ingenting. Skulle han noen gang få vite at du har "sneket" på mobilen hans blir det hurlumhei. Men å nekte å dra på hyttetur, det må da gå an? Bare si at du ikke har lyst til det - enkelt og greit. Hvis han da sier at han drar uansett DA hadde jeg satt ned foten ganske kraftig og bedt han prøve å se dette fra DIN side - hva er det meningen du skal tro? Si til han at du synes at hans adferd skremmer deg - han som ikke tok ut ferie eller sms'et og nå er det plutselig greien. Hva om DU plutselig hadde funnet deg en som du hang med og brukte så mye tid på, ville ikke han reagert da? Kanskje du skal si til han: Du jeg foretrekker at du er ærlig - har du falt for damen, kan du ikke si det som det er istedenfor å drive seigpining? Jeg ville heller gjort det enn å lese av mobilen. Eller du kan si til han at du ønsker at han deler meldingene hennes med deg, slutter å stikke av når hun ringer. Hvis han ikke kan snakke med henne pr telefon når du er tilstede er det noe galt.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2007 #19 Skrevet 12. februar 2007 Mulig at dette kommer til å funke, men de fleste i den situasjonen lyver så de tror det selv.... Jeg hadde sjekket mobilen hans.... først da får du VISSHET !!! Hadde ikke hatt dårlig samvittighet for det heller, det er da ikke SÅ hemmelig det som står der ??? Husk det er ikke meldinger fra andre enn henne du behøver lese !!! SÅDETSÅ !!!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 12. februar 2007 #20 Skrevet 12. februar 2007 tusen takk for svar og forståelse. jeg skal sjekke mobilen ja. føler at jeg må. men hvordan? er det noen som har bra forslag? jeg gruer meg. om jeg leser noe så sårende, vet ikke jeg hva jeg skal gjøre da. vi har hatt en del korte samtaler om akkurat dette med tiden han tilbringer med henne. han har sagt til meg at det ikke er noe galt i det fordi de er som sagt venner. bare venner. og barndomsvenner, at de til og med var som søsken da de var barn. derfor har jeg noenganger roet megselv ned hver gang jeg har mistenkt et eller annet. jeg vet jo ikke hva jeg skal tro nå. Kjære vene! man gjør vel ikke sånt med en man har det så bra sammen med? så plutselig? håper jeg tar feil nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå