Gå til innhold

Bytte jobb når man er sykemeldt

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Min kjæreste er 60% sykemeldt, og har vært det i 10 mnd. Når sykemeldingsperioden går ut om et par mnd, tror jeg hun vil søke om rehabiliteringspenger. Hun er veldig lei av den jobben hun har nå, og vil søke på andre jobber. Hun har funnet en jobbannonse som er midt i blinken for henne. Men blir det litt rart å søke nye jobber når hun er sykemeldt? Tenker at det kan bli litt merkelig å levere sykemelding første dag på jobben (hvis hun skulle få jobben) Samtidig er det sjelden at en slik stilling utlyses, og hun har veldig lyst til å søke. Er det greit å søke selv om hun er sykemeldt? Er dette noe hun bør opplyse om på et evt. intervju?

Hva mener dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun kan søke på stillinger selv om hun er sykmeldt. MEN hun må jo starte i stillingen som hun eventuelt får, det går ikke an å levere sykmelding samme dag hun starter (tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan fint levere sykmelding første dag, men har ikke krav på sykepenger, dette er en rettighet man må opparbeide seg på hvert sted.

Tror også det er veeeeldig negativt å opplyse på et intervju at man er sykemeldt for tiden (men selvfølgelig enda verre å lyve om det dersom spørsmålet kommer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...