Gjest Lille Lise Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Hei, Kan en regning betales av en annen enn den som "eier" regningen? F.eks. kan min samboer betale en av mine regninger via sin nettbank? Vil det aksepteres så lenge han bruker rett KID-nummer eller må det komme fra min konto?
Titti72 Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Hvem som helst kan betale en regning. Så lenge kidnr er tastet inn riktig så går den automatisk inn.
Latee Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 (endret) Dobbelpost... Endret 13. november 2006 av Latee
Gjest gjest1 Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Det har ingenting å si hvem som betaler regningen. Så ja han kan fint betale din regning.
Murf Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 Det går bra. Så lenge han bruker rett KIdnummer er alt i orden. Her i huset trekkes alle regninger fra min konto, uansett om det er mitt eller min manns navn som står på regningen.
Susan Sto Helit Skrevet 14. november 2006 #7 Skrevet 14. november 2006 Har gjort dette mange ganger for min mann. Ikke noe problem i det hele tatt. (Gjorde også dette lenge før vi giftet oss, og det var ikke noe problem med forskjellig både navn og adresse på regning og hvem som betalte.)
Malama Skrevet 14. november 2006 #9 Skrevet 14. november 2006 Så lenge det er snakk om privatpersoner, null problem (for bedrifter er det et problem, ikke teknsik sett, men i forhodl til regnskapsloven) Jeg har betalt regninger utstedt til min forlovede så lenge vi har bodd sammen (og motsatt) og i en periode betalte jeg regninger utstedt til min bror (og han mine, fordi rett og slett det var blitt byttet om da vi kjøpte mobiltelefon samtidig, og regning for hans forbruk kom altså i mitt navn og motsatt) Om det ikke ER kid på regningen, så få med fakturanummer eller annen betalingsinformasjon som gjør at mottaker klarer å finne ut hvorfor de får penger fra noen de aldri har hatt noe med å gjøre, men ellers ikke noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå