Gjest Norwegian Blue Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Jeg har så skrøpelig hud rundt neglene som bare fliser seg opp og jeg får småsår som blør litt i hytt og pinevær. Jeg klør også veldig på rundt neglene, noe som bare gjør at jeg fliser meg ennå mer opp. Og det er helt utrolig stygt. Har korte negler i tillegh (klarer ikke gå med lange, så må klippe de, ellers biter/river jeg de) og jeg bør snart gå med hansker. Noen som har noen tips på hvordan gjøre huden litt sterkere? Er det noen vitaminer jeg kan ta, eller spesielle kremer jeg kan smøre på? Takk for svar
Nemesis Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Er du mye i kontakt med vann? I så fall kan en fet krem kanskje hjelpe
Gjest Norwegian Blue Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Tja, jeg vasker jo hendene ganske ofte da.. Ellers ikke spesielt mye. Men fet krem skal jeg smøre meg inn i, kan du anbefalle noen? Jeg bruker håndkrem (atix) til vanlig og sink salve av og til.
Nemesis Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Locobase repair fra apoteket er den feteste kremen jeg vet om.. Bruker den selv fordi jeg er så tørr på hendene og får småsår for ingenting nå om vinteren
Ginen Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 (endret) Bruk en god håndkrem til daglig, etter at du har vasket deg f.eks. Når du legger deg om kvelden, kan du vaske hendene dine, men ikke tørke deg heeelt, slik at det er litt fuktighet i huden. Så smører du deg med en feit krem, Locobase Repair som nevnt over, eller Locobase Fedt Creme som er enda feitere. Blir skikkelig klissete gugge, men sov med bomullshansker utenpå, eller bare et par sokker. Dette gjør at fuktigheten stenges inne i huden, i stedet for å fordampe. Får så myke hender at! Er også plaget med flisete neglebånd, og det ser til tider fælt ut, men det som hjelper er å smøre hendene som nevnt, og gjerne bruke en neglebåndsolje i tillegg, og ikke(!) plukke på. Lykke til! Endret 13. november 2006 av Ginen
Gjest Norwegian Blue Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 Tusen takk for tips begge to! Hehe, nå blir jeg søt, med bomullssokker på hendene om natta. Bare et teit spørsmål. Hva er egentlig neglebånda? Er det bare helt nede med negla der den vokser?
Gjest Virvel Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Ah, velkjent problem. Jeg sverger også til fet krem og bomullsvanter. Liker godt Locobase fettkrem som nevnes over her, samt A-creme og en neglekrem fra Dior som jeg tror bare heter aprikoskrem. Jeg klipper også av neglebåndene hvis jeg ser at de er hinsides redning. Myker opp huden ved å holde hendene i varmt vann noen minutter først, og så bruker jeg en smal neglesaks til å klippe av den døde huden. (Spør etter neglebåndsaks eller babyneglesaks på apoteket.) Hvis jeg lar være å plukke og smører godt med krem vokser neglebåndene pent ut igjen etterpå. :icon_smile:
Gjest Tanita Skrevet 14. november 2006 #8 Skrevet 14. november 2006 Bruk Solar Oil! Pleier og mykgjør og er utrolig effektivt!
Gjest Kaya83 Skrevet 14. november 2006 #9 Skrevet 14. november 2006 Bruk neglebåndsolje morgen og kveld, bruk sånn pinne til å "dytte ned" neglebåndene samtidig, og klipp vekk ødelagte neglbånd når du ser du har det. Bruk fet krem om nettene, og hver gang du har vasket deg på hendene.. Bruk forsterkende neglelakk på neglene.. Eller legg på falske negler.. Legger du på falske en stund så avvenner du deg fort fra den ekle uvanen det er å bite negler..
Gjest Norwegian Blue Skrevet 14. november 2006 #10 Skrevet 14. november 2006 (endret) Bruk Solar Oil! Pleier og mykgjør og er utrolig effektivt! Hva er det? Takk for tips alle sammen men igjen, hva er neglebånd? Klipper vekk løshud rundt neglene på siden med neglesaks. Ser for meg at neglebånd er nederst, men der har jeg egentlig ikke noe problemer, er bare en overgang fra hud til negl.. :klø: Jeg har sånne neglebåndspinner, men forstår ikke helt hvordan de skal brukes. Jeg bruker forsterkende neglelakk, samt go negl på neglene, og smører meg veldig ofte (har tørr hud på hendene også). Den "ekle uvanen" å bite negler er jeg egentlig avvent, det er riving som er verre (ubevisst), så jeg må klippe/file dem ned så jeg ikke får tak. Jeg klarer bare ikke å ha lange negler, og er ikke interessert i å ha det heller, fordi det virker veldig upraktisk. Endret 14. november 2006 av Norwegian Blue
Little sister Skrevet 14. november 2006 #11 Skrevet 14. november 2006 Bruk Solar Oil! Pleier og mykgjør og er utrolig effektivt! ← Hvor får man egentlig kjøpt Solair oil? Noen som vet av en nettside man kan kjøpe det på?
Gjest Tanita Skrevet 14. november 2006 #12 Skrevet 14. november 2006 Solar Oil får du kjøpt hos negledesignere og Negleakademiet. www.creativenaildesign.com http://www.creativenaildesign.com/prod_c_n...at_solaroil.asp http://www.creativenaildesign.com/prod_c_n...rejuvenator.asp også denne er kjempefin på såre neglebånd. http://www.neglakademiet.no/tips.asp Det er av beste kvalitet, og du vil se forskjell etter bare en dags bruk. Jeg er helt avhengig av de produktene.
Gjest Tanita Skrevet 14. november 2006 #14 Skrevet 14. november 2006 Her kan du kjøpe online: http://www.neglakademiet.no/shop/nettbutikk.asp
Little sister Skrevet 15. november 2006 #15 Skrevet 15. november 2006 Jeg får ikke frem noen produkter...
Villemoe Skrevet 15. november 2006 #16 Skrevet 15. november 2006 Trykker du velg får du produktene opp.
Gjest Virvel Skrevet 15. november 2006 #17 Skrevet 15. november 2006 men igjen, hva er neglebånd? ← Den huden som på en måte ligger oppå neglen, der den vokser ut fra.
Gjest Norwegian Blue Skrevet 16. november 2006 #18 Skrevet 16. november 2006 Den huden som på en måte ligger oppå neglen, der den vokser ut fra. Ok, takk for svar Men de er helt fine da, ihvertfall i forhold til huden på sidene av neglen.. Dumme negler. Nei, jeg får begynne å gå med hansker!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå