Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Jeg må ha ny regnbukse! Planen er å gå lange trilleturer med vogn + være mye på lekeplass, sitte i sandkasse med barnet etc. Noen som kan anbefale en? Må være god å gå i, og varm nok til å være ute noen timer..
Malama Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Varm regnbukse? Regnbukse pleier jeg å ha utenpå vanlige klær, det er det jeg har under som gir varmen (og det gjør en ullstilongs under den vanlige buksa underverker...) Mener du mer en foret, varm buske type "skibukse" etc, slik som "allværsjakker" er vannavstøtende, så får du slike bukser også? Eller mener du en regnbukse?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Hva med en allværsbukse? Den kan du bruke både når det er vått og kaldt og blåst. Det er bare å ta ull-longs under sånn at du holder varmen. Allværsbukser fåes kjøpt i sportsbutikker.
Helen Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 På Felleskjøpet har de billige og bra regndresser, bukse og jakke, de er mørke grønne og koster litt over hundrelappen.
Grooo Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Jeg har skaffet meg en super allværsbukse fra Missing Link nå. Har ikke testet den i oversvømmelsesvær ennå, men den funka i alle fall supert i regnværet ute i dag.
Nemesis Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 Jeg bruker min norrøna gore tex skibukse til regnsbukse siden den er så tynn.. Da blir jeg ihvertfall ikke våt
Supraspinatus Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Jeg bruker min norrøna gore tex skibukse til regnsbukse siden den er så tynn.. Da blir jeg ihvertfall ikke våt ← Gore-tex er ikke vanntett, det er nesten vanntett.. Du blir våt på rumpe og knær hvis du setter deg ned osv. dette er fordi det er mikrohull i stoffet som vannet ikke kommer gjennom, men luft gjør. Det gjør at stoffet puster og blir ikke så klamt. Når du sitter presser du vannet gjennom. Skal du ha varmt og vanntett finnes det mange sånne allværsklær som gore-tex som er fine, det mest robuste er faktisk gode gamle oljebuksen og en varm stilongs/varmebukse... Slik fiskere bruker.
Grooo Skrevet 13. november 2006 #8 Skrevet 13. november 2006 Min funker nok heller ikke til å sitte i søledammer, men den er super til turer og sånt.
Nemesis Skrevet 13. november 2006 #9 Skrevet 13. november 2006 Nei kanskje det ikke er det beste for den type forbruk... Men den funker nå ypperlig for mine turer til og fra skolen.. Vet at norrøna buksa mi er behandlet med noe som skal gjøre den enda tettere.. men det er vel ikke nok når eg skal "velte" seg pytter med små barn
Gjest Meep Skrevet 13. november 2006 #10 Skrevet 13. november 2006 Hvis du skal sitte i sandkasse ol. så ville jeg anbefale oljeregnbukser på HH eller lignende. De koster kanskje litt, mer varer LENGE.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå