Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det uskyldig flørting å sende mail til en mannlig kollega hvor det står ord som:

Hei kjekken, lurkiker på deg, sjarmtroll og vennen min :-)), kan dette også være uskyldig i form av humor(bruker smilefjes) eller er det å gå over streken når begge to er i parforhold. Hvilket syn har dere andre på dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_anne_*
Skrevet

Det er vel over streken vil jeg si. Hva er det man vil oppnå med en slik mail? Dette er ganske farlig, og ting kan utvikle seg.

Skrevet

Jeg syns det hørtes kos ut, og tror jeg hadde satt pris på et par sånne mailer selv... MEN: ikke fra hvem som helst (venn, stole på osv). Viktig at kjemien er i orden (på det "riktige" nivået), og at det ikke er noen som helst fare for at flørten utarter seg. Det ble masse hvisser her.. det betyr vel at det i de fleste tilfellene ikke er så greit å få sånne mailer.

Både fikk og sendte sånne mailer til en av vennene/kollegene av min mann (og som jeg omgås med ganske ofte). Det var helt harmløst, og min mann visste om hver mail som ble sendt. Bare kos, det! MEN jeg visste alltid at han var en venn og ikke noe mer. Han visste hele tiden det samme om meg. Da var alt helt ok!

Skrevet

Hm, for å være brutalt ærlig, så er det over streken syns jeg, og kan være et tegn på utroskap... Been there done that.

Skrevet

"Hei kjekken" og "hei vennen" skulle vel gå bra. "Hei vennen min" er en mye klarere hentydning.

Men det spørs jo hva du vil oppnå?

Skrevet

Er det mulig at dette kan være en enveissak, altså den ene kollegaen ønsker oppmerksomhet(konkurranse mellom ansatte om å få oppmerksomhet fra en spesiell mann f.eks) og mannen som mottar synes dette er vel i overkant av hva som er akseptabelt og ikke ønsker å motta slike mailer? eller må mannen også gi noe av seg selv før man får slike i mailboksen? Kan det handle om å mistolke signaler også?

Gjest Gjest_anne_*
Skrevet

Har du eller din kjære fått det siden du spør på denne måten? Jeg tror nok man kan oppleve å få slike mailer uten å selv ha sendt slike til en person. Det er mange rare folk der ute, og man kan ikke annklage en evnt partner for ting vedkommende har mottatt, man må se på hva den har sendt selv.

Skrevet
Har du eller din kjære fått det siden du spør på denne måten? Jeg tror nok man kan oppleve å få slike mailer uten å selv ha sendt slike til en person. Det er mange rare folk der ute, og man kan ikke annklage en evnt partner for ting vedkommende har mottatt, man må se på hva den har sendt selv.

Ja, det stemmer at dette er noe jeg selv har opplevd. Jeg er samboer med mannen som har fått slik mail ;) Blir så innmari usikker på hvordan jeg skal tolke dette. Ønsker ikke å være sur, sjalu bitch heller. Har selvfølgelig snakket med min samboer om dette, han tok ikke dette opp med meg, jeg så denne mailen pga en tilfeldighet, men sitter med en følelse av at man må gi noe selv før man mottar slike mail...eller? Lurte jo selvfølgelig på hvorfor han ikke fortalte meg at det kom en slike/slike mailer fra en kvinnelig kollega, men han forklarte at han syntes det var litt ekkelt å motta slike mailer og at det forøverig bare var tull og tøys. Ekkelt etter at jeg leste eller før det også......? Han valgte å ikke fortelle om mailen for å ikke lage unødvendig oppstyr sa han, gjøre meg usikker pga ubetydelige ting....ååååååå hva skal jeg tro, han har forsåvidt bestandig vært nokså bevisst på hvordan han forholder seg til sine kollega.

Skrevet

Hm... Jeg synes også det er over streken. Mail og SMS gjør det utrolig lett å flørte - og det er skummelt ettersom slikt lett kan utvikle seg. :overrasket:

MEN - jeg tror faktisk din samboer når han sier at han ikke ville lage unødvendig oppstyr. Den uvitende parten tolker nok ting annerledes enn den som mottar (og sender?) slike beskjeder.... Litt teit dog at han ikke sletter slike mailer, slik at du (til tross for tilfeldigheter) ikke skal måtte dumpe over slike overraskelser.

Min samboer skjulte også en lignende sak for meg, og jeg ble super lei meg, sint og sjalu når jeg fant det ut. :tristbla: (Han hadde sendt en delvis romantisk gave til en venninne jeg ikke ante hvem var på 30-års dagen, og jeg fant ei melding: Hei Snappy! Tusen takk for gaven. Bla bla bla... eneste som mangler her på festen nå er du! bla bla"...

Men som han sa; betydde jo ingenting for han, og grunnen til at han ikke hadde sagt noe var at han skjønte at jeg kom til å legge mere i det dersom jeg visste om gaven eller meldinga fra henne - og han orket ikke oppstyr pga det...

Jeg ba han i ettertid slette slike ting, så jeg ikke trengte å havne midt oppi noe JEG synes er ubehagelig og noe jeg blir sjalu for (når jeg egentlig ikke trenger det... ). Jeg ba han også si ifra dersom det kom meldinger el mail fra denne jenta - og det gjorde han, og etter en liten periode så gjorde det meg ingenting at de meldtes lengre. Idag driter jeg egentlig i det, selv om jeg merker at jeg ennå er litt på vakt overfor henne.

Ærlighet er viktig. Facer man ting med en gang det skjer, blir man ferdig med det raskere også - men når man finner ut ting selv, blir man gjerne såret, usikker og det ender med bråk!

Jeg ønsker deg lykke til! Og håper og tror at det samboeren din sier er nok det riktige :)

Skrevet
Hm... Jeg synes også det er over streken. Mail og SMS gjør det utrolig lett å flørte - og det er skummelt ettersom slikt lett kan utvikle seg. :overrasket:

MEN - jeg tror faktisk din samboer når han sier at han ikke ville lage unødvendig oppstyr. Den uvitende parten tolker nok ting annerledes enn den som mottar (og sender?) slike beskjeder.... Litt teit dog at han ikke sletter slike mailer, slik at du (til tross for tilfeldigheter) ikke skal måtte dumpe over slike overraskelser.

Min samboer skjulte også en lignende sak for meg, og jeg ble super lei meg, sint og sjalu når jeg fant det ut. :tristbla:  (Han hadde sendt en delvis romantisk gave til en venninne jeg ikke ante hvem var på 30-års dagen, og jeg fant ei melding: Hei Snappy! Tusen takk for gaven. Bla bla bla... eneste som mangler her på festen nå er du! bla bla"...

Men som han sa; betydde jo ingenting for han, og grunnen til at han ikke hadde sagt noe var at han skjønte at jeg kom til å legge mere i det dersom jeg visste om gaven eller meldinga fra henne - og han orket ikke oppstyr pga det... 

Jeg ba han i ettertid slette slike ting, så jeg ikke trengte å havne midt oppi noe JEG synes er ubehagelig og noe jeg blir sjalu for (når jeg egentlig ikke trenger det... ). Jeg ba han også si ifra dersom det kom meldinger el mail fra denne jenta - og det gjorde han, og etter en liten periode så gjorde det meg ingenting at de meldtes lengre. Idag driter jeg egentlig i det, selv om jeg merker at jeg ennå er litt på vakt overfor henne.

Ærlighet er viktig. Facer man ting med en gang det skjer, blir man ferdig med det raskere også  - men når man finner ut ting selv, blir man gjerne såret, usikker og det ender med bråk!

Jeg ønsker deg lykke til! Og håper og tror at det samboeren din sier er nok det riktige :)

Takk for et hyggelig og ærlig svar. Det er nok noe i det med å se og oppfatte ting på ulikemåter ja. Mister litt fokus og evne til rasjonell tenkning når ulike følelser herjer vilt.....Blir litt paranoid også oppi det hele, hører og leser om så mange som er utro og blir vel påvirke av dette på sett og vis. ;)

Gjest Gjest_anne_*
Skrevet

Jeg tror din samboer. Men snakk med han og forklar han at neste gang ønsker du å få vite om slike ting, fordi det nettopp virker mere mistenkelig når man ikke sier noe, enn om man forteller det med en gang. Slike ting må man jo åpent kunne prate om og fortelle hverandre. Gjør man ikke det mener jeg det er et tegn på at noe er galt. Dvs, at det skjer en ting er greit, men prater dere om det og blir enige om å fortelle slikt, og han ikke sier noe en senere gang, er det ikke greit. Så fortell bare hva du føler, så tipper jeg det ordner seg.

Skrevet
Er det uskyldig flørting å sende mail til en mannlig kollega hvor det står ord som:

Hei kjekken, lurkiker på deg, sjarmtroll og vennen min :-)), kan dette også være uskyldig i form av humor(bruker smilefjes) eller er det å gå over streken når begge to er i parforhold. Hvilket syn har dere andre på dette?

Det å bruke smileys som dette :-) / ;-) til en kollega eller sjef er ganske vanlig og veldig ufarlig, det er bare hyggelig.

Men bruken av de ordene du nevner her, det vile jeg ikke ha synes er naturlig! Hadde min partner brukt slike betegnelser til andre ville jeg ha spurt hva som i all verden pågår...

Skrevet

Jeg syns faktisk det er å gå over streken, jeg. Skjønner ikke all denne liberale oppfatningen om at det er ok å sende direkte meldinger til folk som er i forhold. " Vennen min", " lurkikker på deg" osv..... Er det ikke ganske åpenlyst hva dama mener da?

Mannen min hadde et sms-flørt/forhold tidligere. Ei ny jente på jobben hans, som da levde i et fryktelig forhold , ble visst sååå betatt av han :overrasket: En gift mann som er mange år eldre. Kjenner jeg blir skitforbanna bare jeg tenker på det!!! :frustrert: Klart han sikkert syns dette var spennende. Det skal sies at vi sleit i vårt forhold på den tiden. Midtlivskrise antar jeg. Vi er over 40 år begge to. Fant ut av dette fordi jeg kikket ( fy flate for et tillitsbrudd etter tidligere diskusjoner her på KG) på mobilen hans. Som han voktet verre enn Nasjonalhelligdommen i landet vårt. Fant direktemeldinger slik som: " Jeg har så lyst på deg" og sånne kose-mose meldinger.Bamsemelding " Jeg er så glad i deg" osv. Stakkar´n, han trodde han skulle klare å holde alt skjult. Noe fysisk forhold tror jeg ikke de hadde. Han benekter det i allefall. For å avslutte dette: Vi har funnet tilbake til hverandre, og har det så bra som aldri før. :)

Dette hadde kanskje kunnet være en egen tråd om sms-flørt og psykisk utroskap. Men jeg syns at trådstarter har helt rett i å mislike en slik mail. Kan ikke single holde seg til de som ikke allerede er i forhold? :frustrert:

Skrevet (endret)

Jeg synes også det er å gå over streken. Men hvis samboeren din synes det er ekkelt å motta slik mail, kan han ikke da si fra til damen det gjelder og be henne endre ordbruken litt? Dersom det virkelig er uskyldig mener jeg...?

Endret av razmatazz
Skrevet

Folk bruker jo veldig ulikt språk, da. Selv hadde jeg fått bakoversveis om samboeren min snakket sånn til kollegaer, for han bruker ikke sånne ord hjemme eller "til alle og enhver". For andre hadde det vært en helt naturlig måte å kommunisere på - jeg har f eks en gammel klassekamerat som sier det utroligste, uten å mene noe som helst med det. Jeg hadde nok også reagert om han hadde fått slike mailer og jeg hadde lest dem. Men jeg kunne vel ikke dratt noen slutninger likevel, annet enn å ta det opp med han.

Skrevet
Jeg synes også det er å gå over streken. Men hvis samboeren din synes det er ekkelt å motta slik mail, kan han ikke da si fra til damen det gjelder og be henne endre ordbruken litt? Dersom det virkelig er uskyldig mener jeg...?

Ja hun gjør nok ikke dette mere, ringte å snakket med henne jeg.... :ler:

Hun er forøverig gift selv og ble gravid ikke mange månedene etter denne hendelsen. Synes det er respektløst både overfor meg og hennes egen mann, noe jeg selvfølgelig ikke har noe med, men fikk uttrykt på en klar måte hva jeg syntes alikevel da ;). Tror dette har vært en tankevekker både for meg og min mann og det har vært et utgangspunkt for mange samtaler(også gode ;) ) som gjør at vi har fått satt ulike ting i perspektiv som kanskje tidligere hang litt løsere i lufta.

En annen tanke jeg også sitter med er at hun ikke hadde sendt denne mailen hvis hun ikke var helt sikker på at jeg ikke kom til å lese den, eller er det nok en tanke i famlende blinde? Hvordan kunne hun være sikker på at min mann ikke kom til å vise meg denne mailen.....for det var ihvertfall ikke noe for hennes mann å lese, hvis han ikke er uhyre liberal i forhold til slike ting. Og jeg var faktisk, i min mest bitchie stund, inne på tanken om å sende den over til hennes mann... :sjarmor: men gjorde ikke det da.... :sjenert:

Skrevet
Jeg syns faktisk det er å gå over streken, jeg. Skjønner ikke all denne liberale oppfatningen om at det er ok å sende direkte meldinger til folk som er i forhold. " Vennen min", " lurkikker på deg" osv..... Er det ikke ganske åpenlyst hva dama mener da?

Dette hadde kanskje kunnet være en egen tråd om sms-flørt og psykisk utroskap. Men jeg syns at trådstarter har helt rett i å mislike en slik mail. Kan ikke single holde seg til de som ikke allerede er i forhold?  :frustrert:

Det er vel alltid godt med bekreftelse på at man er attraktiv på markedet, selv om man er i forhold! Blir opp til den som er i forholdet og begrense eller stoppe flørten, evt gjøre det klart at en har det bra som det er.....

"Vennen min" og "lurkikker" er over streken! Mens smileys synes jeg er en uskyldig utrykkelsesmåte!

Og jeg støtter også vivi her: Kan ikke single holde seg til de som ikke allerede er i forhold? :frustrert: !!! ARGH!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...