Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er faktisk ille. I de siste årene har jeg begynt å få mer hår på overleppa. Enkelte blir ganske lange også og et par er mørke.... :grine:

Napper dem ut - men når de vokser ut igjen så er det en liten prikk som er synlig (ihvertfall for meg) lenge før jeg kan nappe selve håret ut....

Hva skal jeg gjøre???

Vokse slik som man gjør på leggene? Bruke hårfjerningsmiddel? Fortsette å nappe? Hvis jeg skal bruke noen "preparater" hvor ofte skal jeg det ? Eller skal jeg gå til en hudpleier?

Hjelp!!! :sur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er første gang du skal fjerne hår uten å nappe de hjemme med pinsett så ring en hudpleier. Hun vil vokse overleppen og gi deg råd om riktig pleie for å unngå irriterte hårsekker ol.

Selv bruker jeg Veet facial strips (voks) og det går veldig fint. Har lyse hår men fjerner de uansett.

Shoreh ii

Skrevet

Sitronsaft? Så blir hårene i hvert fall lyse... Ellers ville jeg gått til hudpleier ja... Ikke napp og styr selv.

Skrevet

Permanent hårfjerning hvis du har råd til det. Ellers er voks fint, men det kan være litt kinkig å styre med selv. Det finnes også hårfjerningskrem til ansikt.

Skrevet

Jamen blir det ikke mer skeggaktig når det vokser ut igjen...

På leggene må det jo vokse ut litt for hver gang man vokser. Betyr det at jeg må ha et par millimeter lange hår på overleppa for hver gang jeg kan vokse..??

Jeg har mange små lyse og noen ekstra lange litt mørke på hver side (høres lekkert ut!!!)

Skrevet

Hr ei venninne fra Serbia, og hun bleker håret på overleppa. Aldri om hun ville tørre å klisse med voks der, som hun sier! ;) Hun kjøper blekemiddelet på invandrersjappe på Grønland i Oslo, vet jeg.

Skrevet

Jeg pleier å vokse hjemme, bruker voks-strips fra veet:)

Tror nok hår på overleppa er ganske vanlig. Jeg trodde ikke det, før jeg fant ut at alle drev å voksa det bort:P

Du bør fjerne det før du legger deg, eller en dag du ikke skal møte noen etterpå..jeg pleier ihvertfall å bli ganske rød.

Vokser vær 2. uke, syns det gjør så utrolig vondt om jeg gjør det sjeldnere:)

Skrevet

Bruker epilatoren, jeg. Kjapt gjort, vondt som fy, men funker helt greit. Dette har jeg gjort i noen år nå og har ikke merket at hårveksten har blitt stivere eller mørkere. Ikke plages jeg med betente hårsekker heller, ihvertfall ikke så lenge jeg peeler med jevne mellomrom.

Skrevet

Hvis du har råd til det kan du ta sånn laserbehandling. Da blir hårene permanent borte etter noen omganger. Har ei venninne som gjorde dette.

Skrevet

For at det skal være vits i med laser må alle hårene være ganske så mørke, helt ned i roden. Så det er ikke vits i å farge dem først for å lure terapeuten heller...

Guri meg så mye rare myter det finnes om hår!!!

Det kommer ikke flere eller stivere hår om man fjerner dem!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...