MiniMjau Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 En helvetesuke i oslos kollektivtrafikk er over og en ny uke er på gang, og Oslo Sporveier annonserer at denne blir enda verre. Når du er avhengig av å ta bane for å komme deg på jobb og banen går 4 ganger i timen, og 2 av de ikke kommer, og den som kommer er så overfylt at du så vidt får skvisa deg selv inn før dørene slamrer igjen, også må du stå hele veien til byen( 20 minutter), og du kommer fram til jobben svett, jævlig og sliten.. Hva har vi forbrukere å stille opp med da? Når vi betaler i dyre dommer for månedskort, så kommer ikke banen, og i beste fall får vi en ståplass. http://oslopuls.no/nyheter/article1530466.ece
Gjest Elfrida Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 På samme tid kan jeg skjønne verkstedsarbeiderne som nekter overtid for tida.
Susan Sto Helit Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Er enig i at det er frustrerende! Men når mange verkstedsarbeidere har jobbet masse overtid for å få ting til å gå rundt i mange år, og kun møter misstillit som takk, så kan jeg jo forstå at de ikke vil mer. (Det er jo ingen firmaer som kan kalkulere med store mengder overtid og samtidig varsle masseoppsigelser? Med begrunnelsen at disse arbeidsplassene ikke trengs mer?) Egentlig er vel alt dette bare et resultat av mange års nedprioritering av T-banenettet, som tross alt er det transportmiddelet i Oslo som frakter desidert mest passasjerer hver dag. (Trikken har jo blitt prioritert opp i det siste, til tross for at den brukes av langt færre. )
Gjest lurven Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 synes man burde få igjen en del av pengene man betaler for månedskortet når slikt skjer, hvorfor skal man betale for en tjeneste man ikke får. en annen ting er at politikerne oppfordrer folk til å reise mer kollektivt, uten å ha et skikkelig tilbud, ikke rart mange bruker bil til jobb da.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Jeg er rullestolbruker og har for tida ingen som helst mulighet for å kunne komme meg inn på en av de få t-banene som går fordi de er overfylte. Buss for bane kan jeg ikke ta, og rullestoltaxi er det ikke mulig å få tak i. Så da sitter jeg her da. Med ufrivillig, ulønna permisjon og ingen som helst mulighet til å komme meg noe som helst sted.
Gjest Elfrida Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 Jeg er rullestolbruker og har for tida ingen som helst mulighet for å kunne komme meg inn på en av de få t-banene som går fordi de er overfylte. ←Så kjipt, men det er da bedre plass utenom rushtida. Hvis du har ufrivillig permisjon hele dagen mener jeg.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Så kjipt, men det er da bedre plass utenom rushtida. Hvis du har ufrivillig permisjon hele dagen mener jeg. ← Bedre plass betyr ikke nødvendigvis god nok plass, dessverre... Jeg trenger ganske god plass for å kunne komme på og av i full fart uten å skade noen. Og mellom rushen er barnehagene på tur med tvillingvognene sine, og da er det nesten enda vanskeligere. I dag f.eks. sto jeg på stasjonen fra halv sju til over to uten å komme på. Det var to baner hvor jeg kunne ha fått plass, men de var begge av den smale typen vogner som gir altfor stor glipe mellom perrong og vogn.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #8 Skrevet 13. november 2006 Nå har det vel vært kaos på t-banen i rushet minst de siste 12 årene. Enten har de for få vogner, eller for få avganger, eller sliter med forsinkelse, eller hærverk på vognene, eller sykdom blant førerne, osv, osv... Nå er det for en gangs skyld forsinkelser der jeg har forståelse for grunnen!
Colargol Skrevet 13. november 2006 #9 Skrevet 13. november 2006 Fra halv sju om morgenen til over to på formiddagen? Jøss, det tok litt tid hvis det stemmer. men for mitt vedkommende så ville jeg heller ha hoppa i en taxi enn å stå der så lenge da... Jeg har hatt ulykker selv og har både vært i rullestol og gått på krykker, men da har jeg fått gratis taxi gjennom trygdekontoret! Til selve saken: Vet hvor irriterende det er når sånne ting skjer ja, har bodd lenge i Oslo. Men skjønner også arbeiderene godt. Bare å komme seg opp tidliger om morran nå da! Planlegger man litt så kommer man seg jo dit man skal i tide alikevel som regel!
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #10 Skrevet 13. november 2006 Fra halv sju om morgenen til over to på formiddagen? Jøss, det tok litt tid hvis det stemmer. men for mitt vedkommende så ville jeg heller ha hoppa i en taxi enn å stå der så lenge da... Jeg har hatt ulykker selv og har både vært i rullestol og gått på krykker, men da har jeg fått gratis taxi gjennom trygdekontoret! ← Jeg snudde og dro hjem kl. to, da, jeg kom ikke med banen... Hadde jo uansett ikke rukket jobben før den var slutt. Ikke så lett å få tak i en rullestoltaxi uten videre, da. For det første er det så få av dem at de helst må bestilles dagesvis på forhånd, og for det andre koster det meg godt over tusen kroner hver vei til jobben. Men jo, jeg prøvde å bestille. Men de hadde altså ingen før tidligst i morgen ettermiddag.
Christiane Skrevet 13. november 2006 #11 Skrevet 13. november 2006 Jeg opplevde det der et par ganger og det var sinnsykt irriterende. Jeg ble nesten tråkket ned da jeg skulle gå av trikken ved Majorstuenstasjonen, for å komme meg til skolen. Frem til det bedrer seg får jeg heldigvis sitte på med foreldrene når de skal inn til byen. Jeg er litt irritert på arbeiderne.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #12 Skrevet 13. november 2006 Jeg snudde og dro hjem kl. to, da, jeg kom ikke med banen... Hadde jo uansett ikke rukket jobben før den var slutt. Ikke så lett å få tak i en rullestoltaxi uten videre, da. For det første er det så få av dem at de helst må bestilles dagesvis på forhånd, og for det andre koster det meg godt over tusen kroner hver vei til jobben. Men jo, jeg prøvde å bestille. Men de hadde altså ingen før tidligst i morgen ettermiddag. ← Men sporveien dekker jo taxi ved forsinkelser: sporveiens reisegaranti
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #13 Skrevet 13. november 2006 Men les nå hva den stakkars gjesten skriver - hun er rullestolbruker, da hjelper det ikke med en vanlig taxi - man må ha rullestoltaxi og dette må helst bestilles dagevis i forveien fordi de har så få. Så da hjelper det ikke om sporveiene aldri så mye dekker taxi-utgifter ved forsinkelse, så lenge det ikke er noe taxi å oppdrive.
Tresoria Skrevet 13. november 2006 #14 Skrevet 13. november 2006 Noe jeg lurte på i dag var om sporveiens reisegaranti gjelder nå om dagen og om den gjelder for alle de som ikke får plass på t-banen. På vei hjem i dag så jeg flere som ikke kom inn på den overfylte banen i det heletatt dette gjalt særlig folk med barn som ikke klarte å skvise inn både seg selv og barna (små barn kan man jo ikke putte inn i en vogn og så skvise seg selv inn i en annen.) Er det noen som vet om sporveisgarantien gjelder om du ikke får plass?
Gjest niomi Skrevet 13. november 2006 #15 Skrevet 13. november 2006 Noe jeg lurte på i dag var om sporveiens reisegaranti gjelder nå om dagen og om den gjelder for alle de som ikke får plass på t-banen. På vei hjem i dag så jeg flere som ikke kom inn på den overfylte banen i det heletatt dette gjalt særlig folk med barn som ikke klarte å skvise inn både seg selv og barna (små barn kan man jo ikke putte inn i en vogn og så skvise seg selv inn i en annen.) Er det noen som vet om sporveisgarantien gjelder om du ikke får plass? ← Tror jeg ikke. For banen gikk jo da den skulle. Står ingen steder hvor mange vogner hver avgang skal ha. Og der banen ikke gikk, var det satt opp buss for bane. -niomi- som ble rushtidsbilist for en uke siden, og er veldig fornøyd med det.
Eve Luna Skrevet 15. november 2006 #16 Skrevet 15. november 2006 Det sto i aftenposten (tror jeg) at reisegaranti gjelder selv om du ikke kommer på t-banen. Det er bare å se på trafikkanten.no.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå