Gå til innhold

Undulat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har skaffet meg en undulat for noen mnd. siden. Er lite hjemme. Tror ikke den trives. Så dumt av meg.

Har ikke samvittighet til å la den være mer alene, går det ann å gi han til en dyrebutikk? Eller en annen plass?

Tror den er ganske ensom, får så vondt av den :forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er i vurderingsfasen om undulat selv (men det er bare fordi jeg har så lyst da, min kjære mener vi må vente) Jeg skafet en liten brosjyre jeg, DEN fikk jeg lov å ta med hjem fra dyrebutikken, men ingen fugl, og der sto det i alle fall at undulater som er alene hjemme mye av dagen burde være to.

For de trives ikke så godt alene nei, og om du ikke er mye hjemme, sånn at den er mye alene, så er det fint at du vil gjøre noe for den. Du kan jo høre om du får levere den tilbake, men det er ikke sikkert (bl.a vil de som skal kjøpe ha en UNG fugl, en av tinga som anbefales ved kjøp av undulat er at den er ung, (men ikke for ung til å være birte fra mora selvsagt) så de kan slite veldig me å selge den igjen.

Du får nestne undersøke om det finnes noen annen plass, det spørs jo veldig hvor du bor da, om det finnes noe slikt alternativ i nærheten.

Eller så kan du sette en annonse i lokalavisa om noen vil overta den?

Skrevet

Har du prøvd å sette på radioen og gi den et speil?

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Jeg må helt ærlig si at jeg blir litt provosert av dette innlegget... Men okey.

Når du først har skaffet deg undulat, så får du vurdere å kjøpe en undulat til. Så klarer de seg alene (men de kan jo bli noe folkesky).

Skrevet
Jeg må helt ærlig si at jeg blir litt provosert av dette innlegget... Men okey.

Når du først har skaffet deg undulat, så får du vurdere å kjøpe en undulat til. Så klarer de seg alene (men de kan jo bli noe folkesky).

Det går jo an, men det er vel kanskje bedre å gi den bort til noen som virkelig vil ha en undulat, og som har tid til den i tillegg?

Skrevet

Ja tenk på dens beste og ta avgjørelsen deretter. Selv 2 undulater må ha stell og bli dullet, vet om 2 stk som døde og jeg er ganske sikker på at det hadde noe med ensomhet å gjøre..

Gjest Borghild
Skrevet

Du kan jo gå ut og fange en kråke så får den selskap. Jeg kjenner en som har en kråke sammen med undulaten og de fikk flotte, dog litt snodige unger. Han ble stinn av gryn da han solgte dem.

Skrevet
Du kan jo gå ut og fange en kråke så får den selskap. Jeg kjenner en som har en kråke sammen med undulaten og de fikk flotte, dog litt snodige unger. Han ble stinn av gryn da han solgte dem.

ja om du fanger den til meg, vet liksom ikke helt hvordan jeg skal gjøre det....

Skrevet

Har den speil? Jeg har bare en undulat og den stortrives. Har forsøkt å kjøpe både "kompis" og kjæreste til den, men begge gangene endte det opp med stygge sår og blodige kamper på enten den ene eller den andre så det gikk ikke rett og slett.

Undulaten min har speil i buret som den snakker med hele tiden.En undulats hjerne er så liten at den ikke skjønner at han snakker med seg selv. Han har flere typer mat, friskt vann og frukt. Samt at det alltid står på noe lyd i huset.

Er vi hjemme står ofte tv`n på i bakgrunnen og er han alene hjemme står alltid radioen på.

Vi er ofte bort til buret og både snakker med den og er inni med hånda så han sitter å leker på den. Ute av buret er han også men han liker det ikke noe særlig så vi gjør det ikke så ofte, bare så han får strukket litt på vingene.

Er han hentet ut av et bur med flere andre undulater vil en overgang til et bur alene og uten særlig selskap eller lyd rundt den være en enorm overgang.

Forsøk å sette inn et speil til den så den har noen å snakke med eller kjøp en undulat til, kos med den ofte og for all del la det være musikk og lyd rundt han.

Undulater er selskapsdyr og trives ikke alene i stillheten og du vil fort merke forskjell på en glad undulat eller ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...