Gå til innhold

Valg av forlover...

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

jeg har et dilemma angående valg av forlover. Jeg hadde faktisk mareritt

om at jeg ikke fikk noen forlover i natt, så det er vel på tide å få det i orden. :)

Jeg har mange gode venninner, da jeg gjerne har fått et par nye for hver gang jeg har flyttet på meg. Nå står jeg imidlertid igjen med 3 mulige.

2 av dem har vært barndomsvenninner, som jeg hang mye sammen med til vi flyttet hjemmefra,

den tredje er ei jeg har studert sammen med. Hadde jeg valgt fra hjertet hadde jeg valgt henne jeg studerte med.

Siden vi har studert det samme jobber innenfor samme fag område har vi vel utviklet oss mye i samme retning.

Hun er imidlertid kraftig overvektig, og jeg er redd hun vil føle det ubehagelig å bøye seg ned og rette på kjolen min o.l. foran 70 gjester.

Tror ellers hun hadde det blitt kjempeglad for å være min forlover.

De 2 barndomsvennene mine har jeg også god kontakt med. Men da må det bli 2 forlovere for jeg

klarer ikke å skille.

Hele dette innlegget føles for dumt, men det er faktisk 6 mndr siden vi

satte bryllups dato, og jeg har ennå ikke klart å bestemme meg.

Er det noen som har synspunkter på dette?

Takknemlig for svar,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:sjokk: Unnskyld meg - men mente du det du sa der? At du bekymret for at hun skulle synes det var pinlig? Er du sikker på at ikke du vil synes det er pinlig da?

Hvis hjertet ditt sier at dette er din nærmeste og beste venninne, så velger du henne. Og om hun sier at nei det vil jeg ikke fordi jeg synes dte er pinlig å bøye meg ned... ja, da avtaler du med noen andre at de kan gjøre det, så kan forloveren din gjøre noe annet!

Jeg valgte min bror som forlover - han var ikke med meg til frisøren, han rettet ikke på håret mitt eller sørge for reservestrømper. Det var det andre gode venninner som gjorde, som jeg avtalte med dem.

Forloveren har en pålagt oppgave: skrive på et papir.

Ellers være til støtte og glede for brud eller brudgom - alt annet skal avtales mellom hver enkelt.

Og du skal se venninnen din klarer å bøye seg selv om hun er feit.

Skrevet

Velg studievenninnen, siden det er hun du har mest lyst til å ha som forlover.

Du kan jo ihvertfall spørre om hun har lyst, så kan hun velge selv, hvis hun ikke vil føle seg komfortabel med situasjonen.

Skrevet

Jeg er helt enig med de andre her, du må jo følge hjertet ditt i denne saken også, slik du forhåpentligvis gjør i alle avgjørelser som dreier seg om ditt fremtidige kjærlighetsliv!!

Jeg var forlover for en av mine gode venninder fra tidligere rett og slett fordi hun ikke hadde noen andre.

Jeg angret meg og det føltes helt feil. Jeg velger idag en helt annen som forlover når jeg skal gifte meg, fordi hun er den som står meg nærmest og fordi hun er den jeg føler er det eneste riktige.

Gi dama en lang kjole så spiller det ingen rolle om hun bøyer seg eller ikke.

BIG IS BEAUTIFUL!!! :blunke:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei igjen,

og takk for svar.

Det var på ingen måte meningen å tråkke noen på tærne. Hvis jeg hadde

brydd meg om utseende til folk hadde jeg ikke hatt min store

venninne som venninne.

Uansett mine to barndoms venninner er også fremdeles gode venninner,

så jeg er ikke blitt så mye klokere.

Kanskje jeg må trekke lodd for å bestemme meg.

Hilsen meg

Skrevet

Du kan ha alle tre vet du...

Eller du kan velge en søster eller svigerinne

eller fadderen din

svigermor (eh... kanskje ikke)

En som satt barnevakt for deg da du var liten

mange muligheter......

Lykke til !!!

Skrevet

Om du har problemer med å velge kan du ha alle tre. Jeg tror ikke jeg hadde følt meg vel om jeg visste at jeg ble spurt som et resultat av en loddtrekning :-?

Selv har jeg valgt to forlovere. Jeg har en barndomsvenninne som jeg mista litt kontakt med etter at jeg ble sammen med samboeren min, og ei venninne som jeg har tatt opp kontakten med etter at han kom inn i bildet. Så for å slippe kvalene med å velge mellom de to har jeg spurt begge - og begge svarte JA :D

Selv om du skrev noe om det tidligere synes jeg ikke vekt og utseende skal spille noen rolle i valget av forlover.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

ja det er jo mange muligheter. Kanskje det er bedre å velge svigerinna

mi, det blir mer nøytralt.

Må tenke på det ihvertfall.

Skrevet

etter det du skrev i det første innlegget ditt, høres det ut som om det er studievenninnen din du bør velge (og jeg skal si at min forlover nok ikke er komfortabel med å bøye seg ned og fikse på kjolen selv om hun er sylslank!)

Så vil jeg si en ting til om forlover: Vi gjør dette valget til nesten et valg av "bestevenninne", og det er jo helt feil! Nå som vi er voksne har man jo ikke bestevenninner som da man var små, jeg har ihvertfall 3-4 kjempe gode venninner jeg kunne valgt som forlover. Jeg valgte den jeg har kjent lengst, ikke fordi hun er min ALLER beste venninne. For dem er jeg så heldig å ha flere av! Du ber en om å være forloveren din for den dagen, ikke noe mer. Så har du kvaler, tenk på hva du skal velge den personen for, og også alt du IKKE skal velge personen for....

PS! Synes forlover bør være en person på "sin" side, sine venninner eller slekt, ikke søsteren til den man gifter seg med osv.

Skrevet

etter det du skrev i det første innlegget ditt, høres det ut som om det er studievenninnen din du bør velge (og jeg skal si at min forlover nok ikke er komfortabel med å bøye seg ned og fikse på kjolen selv om hun er sylslank!)

Så vil jeg si en ting til om forlover: Vi gjør dette valget til nesten et valg av "bestevenninne", og det er jo helt feil! Nå som vi er voksne har man jo ikke bestevenninner som da man var små, jeg har ihvertfall 3-4 kjempe gode venninner jeg kunne valgt som forlover. Jeg valgte den jeg har kjent lengst, ikke fordi hun er min ALLER beste venninne. For dem er jeg så heldig å ha flere av! Du ber en om å være forloveren din for den dagen, ikke noe mer. Så har du kvaler, tenk på hva du skal velge den personen for, og også alt du IKKE skal velge personen for....

PS! Synes forlover bør være en person på "sin" side, sine venninner eller slekt, ikke søsteren til den man gifter seg med osv.

Skrevet

Skrevet

...hvis hjertet ditt sier studievenninnen, så velg henne da, vel!!?!

Selv hadde jeg også noen alternativer, men endte med å velge en barndomsvenninne - vi hang sammen som erteris fra vi var 7 til 18, sånn ca... Nå har vi ikke så mye kontakt som før, men er kjempegode venner, og jeg må si jeg kunne ikke gjordt noe bedre valg!!

Må si at hun er også noe kraftig (vil ikke si feit altså, men...). Det vil nok komme ekstra til uttrykk fordi hun er en hel del høyere enn oss andre tre (meg, min kjære og hans forlover). Men hva betyr vel det?? Hun gleder seg iallefall som en unge, og er den mest engasjerte forlover noen kan ønske seg...

Hva jeg vil ha fram er - ikke tenk så fryktelig mye på dette - lytt til hjertet ditt du, og jeg er sikker på det vil bli bra!!

Og ikke minst - velg en du vet vil være ærlig, og som du kan samarbeide godt med!!

Lykke til! :D

Skrevet

...hvis hjertet ditt sier studievenninnen, så velg henne da, vel!!?!

Selv hadde jeg også noen alternativer, men endte med å velge en barndomsvenninne - vi hang sammen som erteris fra vi var 7 til 18, sånn ca... Nå har vi ikke så mye kontakt som før, men er kjempegode venner, og jeg må si jeg kunne ikke gjordt noe bedre valg!!

Må si at hun er også noe kraftig (vil ikke si feit altså, men...). Det vil nok komme ekstra til uttrykk fordi hun er en hel del høyere enn oss andre tre (meg, min kjære og hans forlover). Men hva betyr vel det?? Hun gleder seg iallefall som en unge, og er den mest engasjerte forlover noen kan ønske seg...

Hva jeg vil ha fram er - ikke tenk så fryktelig mye på dette - lytt til hjertet ditt du, og jeg er sikker på det vil bli bra!!

Og ikke minst - velg en du vet vil være ærlig, og som du kan samarbeide godt med!!

Lykke til! :D

Skrevet

Var jeg deg ville jeg nok valgt studievenninnen din. Det er jo henne du har mest felles med i dag(?riktig?) Selv om barndomsvenner er spesielle og ofte kan vare livet gjennom utvikler man seg i forskjellige retninger. Velg studievenninnen din de andre vil nok forstå valget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...