Gå til innhold

utregning av gulvareal

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva vil gulvarealet bli på et rom som har målene 5,40 * 2,05 ?

(skal legge laminat)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gulvarealet vil jo bli 11,07 m2 (de to tallene ganget med hverandre). Men skal du kjøpe laminat må du jo legge til ca. 10% i kapp og spill. Altså må du kjøpe 12,2 m2 med lamninat. Er det mange kriker og korker i rommet, bør du legge til mer, men det er del tydeligvis ikke her.

Hilsen Lille meg

Skrevet

takker :)

rett og fint betonggulv dette med null kriker og kroker så dette går nok bra, blir spennende å se for jeg har aldri lagt laminat før :ler:

(men med viljen så kommer man langt...)

Skrevet

Husk å legge inn en glippe mot veggene slik at gulvet har noe å bevege seg på. Nå er jo laminat et dødt materiale, men litt er nok greit å ha. Det sies at man skal ha 1 mm glippe for hver meter rommet er. Altså skal du ha 5 mm glippe den ene veien og 2 mm den andre (men det er så lite at du nok bør ha 5 her også).

Anbefaler deg å kjøpe et leggesett. Da følger det med avstandskiler du kan bruke mot veggene. Ta deg tid med den første lengden slik at alt blir rett.

Lykke til!

Hilsen Lille meg

Skrevet

har hørt om de glippene når jeg tenker etter, er jo logisk egentlig med tanke på at to av veggene er trevegger.

venninda mi har leggesett med noe klossegreier og jeg tenkte på å låne samboeren hennes til introhjelp ;)

neste plan etter gulv er å bore opp gardinstrangfester i betong... gøy...

Skrevet
neste plan etter gulv er å bore opp gardinstrangfester i betong... gøy...

Husk å holde støvsugeren under mens du borer. ;)

Hilsen Lille meg

PS. Har du forresten tenkt å legge noe mellom betongen og laminaten? Vil nok anbefale deg ullpapp eller etafoam e.l.

Skrevet

Hvis det er et rom du skal oppholde deg mye på ville jeg anbefalt å legge parkett, for det er mye varmere.

Skrevet
Hvis det er et rom du skal oppholde deg mye på ville jeg anbefalt å legge parkett, for det er mye varmere.

tenkte på det men gidder ikke legge så mye penger i noe som bare skal rives opp igjen om et års tid :)

får heller komplementere med litt tepper osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...