Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Mener å ha hørt at sengetøy fra IKEA ikke passer til norsk standard størrelse på dyne og pute. Noen som vet om dette stemmer eller ikke? De har fått mange fine nå, lurte på å gi bort noen til jul. Har ellers noen erfaring med kvaliteten på sengetøyet derfra?
Wildy Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Har noen sett, og de passer da sånn rimelig slik sengetøy pleier å gjøre? Har aldri tenkt over at det kan være ukurante størrelser. Det jeg derimot har å utsette på sengetøy fra IKEA er at det mister fargen fort og er for tynt/slamsete.
Lille meg :) Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Her finner du en tidligere tråd som omhandler størrelsen på IKEA sengetøyet. Har aldri hatt IKEA sengetøy selv, så vet ikke hvordan kvaliteten er desverre..
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Styr unna det aller billigste sengetøyet, men ellers er sengetøyet bra. jeg har diverse sengetøy derfra og det er bra og har holdt i årevis, selv om jeg skifter sengetøy hver uke. Jeg tror dynetrekkene er et par cm større enn "norsk" sengetøy, men det gjør ingenting.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 og putetrekkene er litt mindre, men det går greit for det. det settet jeg har er like fint, har hatt det i snart 2 år. jeg ville blitt glad om jeg fikk det i gave!
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 Jeg kan dessverre ikke kjøpe det, men jeg har dyne på 2.20 m, og slikt sengetøy har de ikke begynt med ennå...
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Jeg kan dessverre ikke kjøpe det, men jeg har dyne på 2.20 m, og slikt sengetøy har de ikke begynt med ennå... ← jammen det har jeg også! dyna går fint inni den!
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #8 Skrevet 13. november 2006 Sengetøyet til Ikea er 150x210, mens norske dyner er 140x200/220 Ikeas putetrekk er 50x60, mens norske puter er 50x70 Dvs at det er for kort/langt/smalt/bredt osv.
Gjest regine Skrevet 13. november 2006 #9 Skrevet 13. november 2006 IKEA har "svenske" størrelser på sengetøyet sitt, og den svenske sengetøy standarden er litt annerledes enn den norske. Min erfaring med kvaliteten på ikea-sengetøy er ellers god.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #10 Skrevet 13. november 2006 Vi har standard størrelser på både dyner og pute, men IKEA-sengetøyet passer fint likevel, det.
Gjest gjesta Skrevet 13. november 2006 #11 Skrevet 13. november 2006 Passer ikea sengetøyet i Norge til svenske dyner? Har fire svenske dyner som jeg ikke kan bruke fordi norske trekk er for små.
Shoegal Skrevet 14. november 2006 #12 Skrevet 14. november 2006 Vi har standard størrelser på både dyner og pute, men IKEA-sengetøyet passer fint likevel, det. ← Samme her
Meaty Skrevet 14. november 2006 #13 Skrevet 14. november 2006 (endret) Jeg har en sånn "2-manns dyne" fra Kid og det største dynetrekket Ikea selger var for langt til denne. Jeg måtte klippe av ca. 20 cm, da jeg er en sånn person som får noia hvis en del av dynetrekket ikke har dyne i seg! Og som andre har nevnt, putevarene er små men det går greit bortsett fra på samboer sin ekstra tykke pute. Settet jeg har er knallrødt og har holdt seg fint i fargen etter 2 år og 60 grader vask. edit: glemte noe Endret 14. november 2006 av Meaty
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2006 #14 Skrevet 15. november 2006 IKEA har "svenske" størrelser på sengetøyet sitt, og den svenske sengetøy standarden er litt annerledes enn den norske. ← Legger bare til at den størrelsen IKEA fører er den som er mest vanlig i andre land. (Greit å vite om man vil kjøpe trekk i et annet land.)
Gjest Fruktfat Skrevet 15. november 2006 #15 Skrevet 15. november 2006 Passer ikea sengetøyet i Norge til svenske dyner? Har fire svenske dyner som jeg ikke kan bruke fordi norske trekk er for små. ← ja, IKEA har svenske str samme hvor du kjøper det.
Prinsesse-vil-ikke Skrevet 16. november 2006 #16 Skrevet 16. november 2006 Jeg har ett nytt hvitt sengesett fra Ikea, samt noe eldre i to farger. De er begge blitt vasket flere ganger og har holdt seg overraskende godt både med tanke på form og farge! De er litt store på norske dyner og putetrekkene er litt små på norske puter, men det er ikke mer annet enn at det går bra! :-) Men til tross for at jeg er fornøyd med mitt Ikea sengetøy er det ikke til å komme fra at jeg foretrekker kvalitetssengetøy ja! Har ønsket med Lexington sengetøy lenge, håper jeg får det til jul i år!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå