Gjest Utlogget nå Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 uff, jeg har tenkt på dette lenge og føler meg skikkelig slem for at jeg tenker slik. Kommer ikke til å ta dette opp med kjæresten min, men må bare lufte tankene mine her. Jeg møtte hans familie i sommer, deriblant hans tenåringssøster som jeg hadde hørt mye om. Hun hadde visst gledet seg til å treffe meg, og jeg gledet meg til å treffe hele familien. Men etter en stund følte jeg at jeg fikk god kontakt med alle unntatt søsteren. Hun sa fint lite til meg hele uken vi var der. Jeg vet at hun ser veldig opp til storebror (min kjæreste), og følte seg kanskje truet (???) av meg?! Gudene skal vite at jeg prøvde så godt jeg kunne å innlede til noen samtaler med henne, men null respons. Hun virket tvert imot litt irritert på meg. Jeg pleier generelt sett å bli fort kjent med nye mennesker og blir sjelden oppfattet som overlegen. Jeg prøver å trøste meg med at hun er tenåring og jeg husker jo selv humørsvingningene man fikk... Men likevel... I et familiebesøk (hvor hun ikke var), ble det tittet i gamle album og bestemora finner et bilde av søsteren hvor hun poserer for kamera med den utringningen og trutmunn. Bildet ble sent rundt og hele familien snakker om for en utrolig vakker jente hun er, og at hun burde bli modell. Typen min satt liksom og siklet over bildet med utringningen til søstera si og sa seg enig om at hun hadde blitt penere og penere. Flere slike bilder ble sent rundt, og jeg liksom nikket og smilte. Videre ble det snakket om hvor flink hun var på skolen og hvor sunne interesser hun hadde osv. Resten av søskenflokken ble ikke nevnt i det hele tatt.. Føler meg jo skikkelig bitchy som reagerer på noe sånt, men det kan vel ha å gjøre med at vi ikke er like "close" i min familie. En kveld satt f.eks moren hans og strøk kjæresten min på ryggen, hvorpå hun fortalte meg at "sånn skulle det gjøres, for det likte han så godt." Jeg opplevde den situasjonen som ubehagelig. Hun satt og liksom koste med han slik jeg pleier og fortalte meg hvordan jeg helst burde gjøre det. Han syntes det hele var veldig festlig, og likte vel at jeg ble "lært opp skikkelig" Og en annen ting: en dag vi lå og koste sa jeg til han at han var mannen i mitt liv. Som svar fikk jeg at jeg var en av tre kvinner, altså: meg, moren og søsteren. Ville dere syntes at dette var et sjarmerende svar? Jeg lo jo litt, men egentlig var det ikke så morsomt.... Som sagt føler jeg meg latterlig for at jeg tenker sånn, men måtte bare få det ut. Kanskje jeg bare trenger litt tid til å venne meg til familien? Hva mener dere?
Gjest Valiant Thor Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 jeg tror kanskje den familien er litt for close
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Jeg tenkte når jeg så overskriften at jeg og mannen min er jo begge close med familien vår. Men jeg reagerte kraftig på innlegget ja.... for jeg har aldri vært så close til familien min - og ikke andre jeg kjenner heller. Søsteren føler seg nok truet av deg ja.. hun høres rett og slett sjalu ut. Og jeg husker jo at jeg spurte mannen min i et tidlig tidspunkt i forholdet om jeg var kvinnen i hans liv. og han svarte selvsagt JA. Hadde han da svart at det var tre kvinner i hans liv.. (altså tatt med søster og mor) ja da hadde jeg fått helt fnatt.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Ikke se det som noen trussel, en søster og mor er viktige personer i hans liv. Du har førsteplassen og kjærligheten til deg er noe helt annet. Se det positive i at her er en familie som er glade i hverandre. kan være enig i at det er litt vel close.... men vi er alle forskjellige. Det finnes familier som bare skriker til hverander det er heller ikke særlig morsomt.
Gjest utlogget nå Skrevet 13. november 2006 #6 Skrevet 13. november 2006 Trådstarter her. Tusen takk for svarene så langt! Var betryggende at det var flere som reagerte på dette.. Nå føler jeg meg ikke så slem. Men jeg er jo enig med deg som nevnte at jeg heller bør se det som en positiv ting at de er glad i hverandre og ikke krangler hele tiden. Hadde det bare fantes en gylden middelvei...
Susannah Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Det høres litt vel close ut etter min smak... Men tror du gjør lurest i å ikke "blande" deg bort i det og lage noen sak av det. Gjør du det, er det ikke sikkert han velger deg blandt de tre kvinnene i sitt liv...
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #8 Skrevet 13. november 2006 Søsteren er nok sjalu ja, har vært det selv engang jeg.. vart rett og slett overrasket over egen reaksjon da søsteren min fikk seg type. Var liksom vand med å være den som betydde mest for henne og omvendt.. så var rett og slett vansklig å plutslig ikke lengre være det. Men det gikk no over til slutt:) So smør deg med litt tolmodighet så går det nok bra.. og det kan sikkert ikke skade å gjør typen oppmerksom på dette, så han kan passe på at søsteren ikkje blir satt til side når du er der. Finn på noe i lag med henne, så hun kan bli kjent med deg. Tips: ikke gå på tivoli eller lignende plasser man blir sittende to og to i lag.. har aldri følt meg som så femte jul på vogn verken før eller senere.. Lykke til. Når dette er sagt er jeg enig at man er litt vel close når moren sitter å stryker sønnen på ryggen..
Gjest Frk Åberg Skrevet 13. november 2006 #9 Skrevet 13. november 2006 Jeg syns ikke det høres helt unormalt ut om søsteren blir litt sjalu når storebror får seg kjæreste. Det vil nok komme seg med tiden. Når det gjelder familien, så er det vel ikke så mye å gjøre. At en mor stryker sønnen sin på ryggen, og spøker rundt det, ville ikke jeg reagert på. Jeg merker at familien til samboeren min er mer fysiske med hverandre og på noen måter litt nærmere hverandre enn det vi er i min familie, men ser ikke på det som noe problem. Syns det er positivt at han har et godt forhold til foreldre og søsken, og ser fordelene ved det når vi stifter vår egen familie en gang. Så jeg reagerte vel ikke på at de virket for "close" slik du beskrev det, men syns det er mer spesielt hvis det er sånn at søsteren snakkes om hele tiden på bekostning av andre søsken. Kanskje hun er yngst og vant til oppmerksomhet i familien, og at hun dermed takler dårlig at broren har fått seg kjæreste..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå