Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #1 Del Skrevet 12. november 2006 Hvor mye må jeg har tjent på ett år for å få ledighetstrygd etter jul, og hvor mye er vanlig å få? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 12. november 2006 #2 Del Skrevet 12. november 2006 På nav.no finner du hvor mye du må ha tjent. Dagpengene regnes ut fra hvor mye du har tjent, dagsatsen er 2,4 promille av dagpengegrunnlaget. Så hvis du har tjent 100.000 brutto, får du 240 kr/dag 5 dager i uka i dagpenger, minus skatt. Dersom man sier opp jobben man er i selv, får man 8 uker karantene, hvor man ikke får dagpenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #3 Del Skrevet 12. november 2006 Du må ha tjent 1,5 ganger grunnbeløpet siste avsluttede kalenderår, pr i dag 94338,-. Du får da litt over 60 % av dette i dagpenger pr år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ts Skrevet 13. november 2006 #4 Del Skrevet 13. november 2006 men stemmer det at man da må ta til takke med hva som helst, og endatil flytte til finnmark om aetat finner ledig jobb der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #5 Del Skrevet 13. november 2006 Ja, men det gjør de ikke.... Min erfaring er at NAV (Aetat den gang jeg hadde med de å gjøre), ikke gjør mye for å skaffe deg jobb dersom du ikke pusher dem og virkelig ønsker at de skal finne en jobb til deg. Jeg har aldri hørt om noen som bare plutselig har fått en telefon fra Aetat med "Vi har en jobb til deg!" Men ja, du må være reell arbeidssøkende, og det begrepet innbefatter at du er villig til å flytte for å ta en jobb. Dersom du sier nei til jobbtilbudet, mister du dagpengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå