Gå til innhold

7 minutter på en ukes oppvask

Fremhevede innlegg

Skrevet

Enkelt. Papptallerkener og plastikkglass. Og ferdigmiddag i beregnet beholder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så dårlig som det norske helsevesenet, eldreomsorgen, skolevesenet, veikvaliteten, osv. osv. er, er det åpenbart at velferdsstaten ikke fungerer. Den må derfor erstattes av en annen modell, markedsøkonomien.

Skrevet
Eller hva med at eldre skal spise for maks kr 39,- pr dag i institusjon?

Dette er helt feil, og selsagt opp til en hver kommune og budsjettet til hvert enkelt sted. Har selv jobbet med dette, og der lå summen på 60-70 kr/dagen, alle måtider inkludert og middag var altid to retter med skikkelig hjemmeaget mat.

Skrevet

Vel, det er ikke helt feil her jeg jobber, her er det slik det er....

Skrevet
Og ferdigmiddag i beregnet beholder.

Det får de allerede....

Joda, Talin, alle vet at staten/fylkene/kommunene har begrenset med ressurser. Spørsmålet er om de ressursene som finnes, kanskje burde omprioriteres litt. Personlig mener jeg at tilskudd til teater/kulturhus/opera/kulturmønstring/symfoniorkester/kunstnerlønn og øvingslokaler til lokale band burde nedprioriteres til fordel for eldre- og sykeomsorg. Ja, kultur er viktig, men ikke like viktig som helse. Andre mener kanskje at det bør være omvendt.

Skrevet
teater/kulturhus/opera/kulturmønstring/symfoniorkester/kunstnerlønn og øvingslokaler til lokale band burde nedprioriteres til fordel for eldre- og sykeomsorg. Ja, kultur er viktig, men ikke like viktig som helse. Andre mener kanskje at det bør være omvendt.

Jeg har en sterk følelse utav at 5.8 milliarder ikke hadde hjulpet på problemene i eldre og sykeomsorgen.

Skrevet
Vel, det er ikke helt feil her jeg jobber, her er det slik det er....

Likevel blir det feil å late som det er slik over alt i hele landet, da det i stor grad er hvem man stemmer på ved kommunalvalg som avgjør. Uansett drar man stor nytte av stordriftsfordeler, så man får mer for beløpet enn man som privatperson skulle tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...