Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #1 Del Skrevet 12. november 2006 Helse & Sosial. Er det noen som går det nå, eller som har gått det? Hva skal dere bli eller har blitt (som yrke)? Anbefaler dere å gå den linja? Kan dere fortelle litt om hva dere gjør hver uke, hvor lang skoledagene er og hvilke fag dere har. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #2 Del Skrevet 12. november 2006 jeg har gått helse og sosial for noen år siden,er nå omsorgsarbeider.Fagene vi hadde,som jeg kan huske,er:hygiene,kost-og ernæring,humanbiologi,psykologi og helsefag.+matte,norsk,engelsk og naturfag da.Hadde det fint på helse-og sosialfag,ikke vanskelig,bortsett fra humanbiologi som er en del pugging,men også veldig interresant å lære om menneskekroppen.Skoledagene hadde vanlig lengde,6-8 timer tenker jeg.Anbefaler å søke om fagene interreserer deg og du kunne tenke deg en karriere innenfor dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #3 Del Skrevet 12. november 2006 Gikk den linja for en god del år siden, den førte meg videre til å bli offentlig godkjent fotterapeut og så til å bli hudpleier. Fotterapeut og hudpleier var begge vidergående kurs bygget på helse og sosial. To år (VK1 og VK2 på begge). Veldig fornøyd, driver nå egen salong og angrer ikke en dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Yzma Skrevet 13. november 2006 #4 Del Skrevet 13. november 2006 Har også gått helse og sosial. Hadde de samme fagene som de over her:) Men nå er det andre læreplanmål, vet ikke hvilke forskjeller det er...men tror de har litt mer praktisk nå enn det jeg hadde:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pippi_* Skrevet 13. november 2006 #5 Del Skrevet 13. november 2006 Jeg går det nå som voksenopplæring gjennom www.fu.no Tar det over 1,5 år. Nå i høst har vi hatt sosialfag, helsefag og humanbiologi. Intressante fag, men mye å lære på kort tid. Nå er det også nye regler for voksene ettersom jeg har forstått, har man 5 års allsidig arb.erfaring slipper man å ta de allmene fagene. Planen min er å bli helsesekretær Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest celina Skrevet 13. november 2006 #6 Del Skrevet 13. november 2006 Hva har du tenkt å bli? Hvis det er sykepleier du vil bli, så ville jeg heller gått allmenn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå