Gå til innhold

Videregående

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Salg & Service / Salg & Samferdsel. Er det noen som går det nå, eller som har gått det? Hva skal dere bli eller har blitt (som yrke)? Anbefaler dere å gå den linja? Kan dere fortelle litt om hva dere gjør hver uke, hvor lang skoledagene er og hvilke fag dere har. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk det i 2002/2003, jobber nå som resepsjonist ved det bedriftshotell. Fik fagbrev i resepsjonsfag i 2005, og jobbet på hotell fram til jeg fikk tilbud om stillingen jeg har nå.

Vi hadde fagene:

Salg, Service, Kommunikasjon, Egen Bedrift, Økonomi, Prosjektarbeid, Reiselivsgeografi og Reiselivstysk. Også hadde vi vel norsk, gym og samfunnskunnskap om jeg ikke husker feil...

Var et veldig fint år :) (Jeg gikk bare VK1 da det var helt nytt da jeg begynte på GK og jeg drøyde før jeg bestemte meg for at det var det jeg ville, så kjeg har GK allmennfag.)

Mye egenarbeid og arbeid i grupper.Man fikk prøvd seg veldig på det med å lære seg å samrbeide.

Også starter man jo egen bedrift, som registreres i Brønnøysundregisteret og alt...Deltar i messer sammen med andre ungdomsbdrifter osv :) (Vi ble Norges 2 beste ungdomsbedrift mitt år ;P )

Vi hadde også 2 uker utplassering iløpet av skoleåret. Kjempefint når det gjaldt å skulle finne ut om man var sikker på hva man ville ut i lære som...

Såvidt jeg husker hadde vi fulle dager med skole... er ikke det 8 skoletimer...?Tror vi begynte litt over 8 og var ferdige 4... men det er ejeg sannelig litt usikker på....

Tja... er det noe mer du lurer på, bare spør =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...