Gjest Gjest_mia_* Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Hei Etter fler år i skole, er jeg nå ute i full jobb. Fikk jobb fra september 2006. Har før dette gått i skolen og fått utbet. normal stipend og lånsbeløp hver mnd. Da også vårhalvåret 2006. Nå regnet ut at jeg i løpet av dette året kommer til å tene i underkant av 140 000 kr. Vet ikke helt hvordan forklare eksakt hva jeg lurer på, men prøver : - Vet noen om utbet. stipend og lån i løpet av året beregnes under , mine årsintekter , eller står dette i en helt annen bås? ... - har nemlig ikke tatt dette med i beregningen når jeg skulle bestille nytt skattekort for dette året, og bekymret for en smell.. hehe.. kanskje unødvendig men taknemlig for svar :-)
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Stipend og lån regnes ikke som inntekt. Hvis du fikk lån og stipend i vårsemesteret, men ikke får støtte i høst kan du tjene langt over 300.000 uten at du mister stipendet for vårsemesteret. Så det er heller ingenting å bekymre seg for
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Takk for svar Så godt med denne siden . Der er alltid noen der ute som svarer på det en lurer på. Så fint å kunne benytte seg av denne siden
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 men: ikke stol blindt på de tilbakemeldingene du får her. Hvis du lurer på noe ang lånekassa/skatteetaten sjekk ut deres nettsider. Selv om du har fått et råd her, trenger det ikke være riktig, og abs ikke bindende overfor instanser som kemneren osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå