Gå til innhold

Har jeg krav på å få dekket beh. utgifter

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei!

For et par mnd siden ble jeg påkjørt bakfra og fikk nakkesleng.

Jeg var så forvirret da jeg fylte ut skademeldingen at jeg krysset av for at det ikke var personskade, for jeg følte meg egentlig bare litt skjelven og i sjokk.

Gikk til legen noen dager etter og fikk henvisning til fysioterapeut, men han sa det ikke hastet, jeg kunne se det an litt om det ble bedre.

Det ble det altså ikke, så jeg har begynt i behandling på en klinikk som tar 300,- kr for en halv time med behandling. Dette har jeg ikke råd til å betale selv, så jeg lurer på om det går an å få dekt disse utgiftene av forsikringsselskapet til han som kjørte på meg.

Noen som har erfaring eller vet hvordan de stiller seg til dette?

På forhånd takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er ren gjetting fra min side men du må sansynligvis bevise at skaden du behandles for kommer fra ulykken og så sende beviset til forsikringselskapet ditt. Ditt forsikringselskap vil kontakte det andre selskapet.

Skrevet

Du bør snarest ta kotakt med forsikringsselskapet å gjøre dem oppmerksom på at du i ettertid har fått plager

De vil vel be om en legeuttalelse. Har selv blitt påkjørt og trodd at det bare fobigående blåflekker og hevelser, som etterpå viste seg og være mere omfattende.

Da jeg opplyste om dette, bekreftet de at saker med personskade aldri lukkes- skadens virkelige omfang kan jo oppdages først etter flere år.

Reint taktisk hadd jeg vel ventet med å nevne konkret behandling/ beløp til jeg var sikker på at selskapet hadde akseptert ansvar.. Det burde gå ganske fort.

Ta vare på alle kvitteringer for alt som kan relateres til påkjørselen- behandling, egenandeler hos lege. evt transport, evt smertestillende osv. Viktig å hplde mulighetn åpen for at det kan komme nye krav fra deg i fremtiden dersom du har fått en permanent nakkeslengskade!

Fikk selv dekt tapt arbeidsfortjeneste (jobba freelace) mm. for ca 60.000,- for noe som først virket ganske "greit".

Håper behandlinga hjelper, og at du blir helt bra igjen! :klem:

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Tusen takk for svar :)

Skal kontakte selskapet i morgen, og så håper jeg alt ordner seg.

Skrevet

Jeg anbefaler det at du melder deg inn i Landsforeningen for trafikkskadde.

Der vil du få hjelp og veiledning. Det er utrolig viktig at du gjør de rette tingene helt fra starten. Jeg gjorde ikke det og måtte ta den økonomiske smellen selv. Advokaten jeg hadde, gjorde også en dårlig jobb. Forsikringsselskapet gjør alt for at du skal få minst mulig i erstatning. Jeg orket ikke å ta kampen.

Lykke til :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...