Donpedro Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Hvor gamle er barn når de sitter i bæremeis på tur?
Gjest Dalwhinnie Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Vi lurte nettopp på det samme, og ser at hos nettbutikker som selger meiser, står det presisert at barn ikke skal i meisen før de kan sitte selv, vanligvis rundt 9 måneders alder.
Donpedro Skrevet 12. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. november 2006 De fleste jeg kjenner bruker meisen lite, men det kommer selvsagt ann på hvor mye man går tur osv. Har sett på finn.no at mange selger ubrukte og meiser som er brukt lite, og det er vel egentlig inntrykket jeg også har. Har fått tilbud om å låne en, så for vår del blir det mer spørsmål om når den bør hentes. Tror ikke vi skal investere egne penger i en meis, ihvertfall ikke i en ny. 9 mnd høres jo realistisk ut, når jeg tenker på bilder av meg selv fra jeg var liten. Brukes meis mindre om vinteren kanskje?
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Bæremeis er jo et flott hjelpemiddel for å kunne ta småbarn med på alle slag turer. Har sett barn i bæremeis både i skibakken(dette hadde ikke jeg våget men men, vi er forskjellige), skiløypa, på fjellet, i skogen, ved sjøen, i butikken, egentlig har jeg sett det over alt hvor folk ferdes. Syns det er et hendig hjelpemiddel jeg, koselig å bære barnet så tett og i tillegg være så fri selv. Det er vel en del ting som er lurt å tenke på før man kjøper: hvor ofte kommer man til å bruke meisen, til hvilket formål og tommelfingerregelen er visstnok at barnet skal være ni mnd før det sitter i bæremeis. Det bør evne å sitte oppreist på egen hånd(ryggen er svak) og veie minst 7 kilo. En god hodestøtte er vel også viktig i enkelte situasjoner. God tur
tingeling Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Har du hørt om ergo? Vi skulle kjøpe meis, men ble anbefalt å prøve ergo fra noen her på KG. Kjøpte en og er veldig fornøyde. Lillegutt storkoser seg! Dessuten er den veldig lett å putte under vognen når man skal på tur, så kan man veksle mellom vogn og ergo. Det er verre med meis som man må bære hele tiden. Og barnet sitter mer ergonomisk riktig. se her: http://www.babyslynga.no/ergo.htm Du kan jo søke litt på nett ift erfaringer med ergo. tingeling
Donpedro Skrevet 12. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 12. november 2006 Ergo så jo også smart ut, men sitter ikke barnet litt lavere enn det ville gjort i en bæremeis, dvs mister utsyn? Vikitg å sitte rett osv, men innbiller meg uansett at vi ikke kommer til å bruke slikt så mye utendørs i timesvis at det vil påvirke kroppen.
Tusenogtredve Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Ergo så jo også smart ut, men sitter ikke barnet litt lavere enn det ville gjort i en bæremeis, dvs mister utsyn? Ja, barnet sitter litt lavere enn i en meis. Det er en ulempe ved Ergo. Når det er sagt, så er det også en fordel, siden det gjør at det kjennes lettere å bære barnet. Vi har både ergo og bæremeis. Meisen støver ned, Ergoen bruker hver uke. Bærekomforten kan ikke sammenlignes. Men til det opprinnelige spørsmålet: (sitatet er hentet fra bergans.no): Barn må ikke bæres i bæremeis før de kan sette seg opp selv og sitte uten støtte. Klarer ditt barn å sitte uten støtte i 10 min. kan det sitte i bæremeisen i 10 min. Klarer barnet å sitte i 4 timer kan det sitte i bæremeisen i 4 timer. Generelt bør ikke barn bæres i bæremeis før de er ca. 9 måneder eller veier rundt 7 kg, men tidspunktet er veldig avhengig av ditt barns fysiske kapasitet. Maksimum belastning er 17 kg eller ca. 4 år gamle.
Grooo Skrevet 13. november 2006 #8 Skrevet 13. november 2006 Vil virkelig anbefale Ergo i steden ja, eller Patapum om man vil spare penger (de er så godt som like i bærekomfort etc.) Det er MYE bedre for den voksne å bære i Ergo/Patapum, og den er mindre og enklere å ta med også.
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #9 Skrevet 13. november 2006 også jeg lurer på hva det betyr det baremais? er det et middel vi kan bruke? dere siler på tur, eller på ski? hva det betyr da? er det lage av mais? jeg hørt det før vet du. og så jeg skal si at jeg vet ikke hva det betyr.
Grooo Skrevet 13. november 2006 #10 Skrevet 13. november 2006 Diskusjon ang Ergo vs meis på Tettinntil: Link
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå