Gjest blygøye Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Har vært på et par dater med en som jeg er veldig glad i. Vil gjerne bli sammen med ham. Han er en del eldre enn meg, helt sikkert mer erfaren, og veldig kjekk å se på. Spesielt øynene! Problemet er at jeg blir så sjenert for ham, at jeg ikke tør møte blikket hans. Og tør jeg det så klarer jeg ikke holde blikket mer enn et par sekunder. Så må jeg senke blikket igjen. Lurer fælt på om han synes dette er dumt, og om han skjønner at jeg er redd og uerfaren. Eller at jeg synes han er så kjekk at jeg ikke tør å se på ham *** Finnes det noen triks til å klare å møte blikket, og holde det lenger? Går det an å øve seg til det? Jeg prøver og prøver, men klarer det ikke.... og hva synes gutter om jenter som ikke tør se på dem?
Gjest gjesta Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 For å klare å møte blikket til noen man egentlig ikke greier å se i øynene kan det faktisk hjelpe å fokusere midt i mellom øynene h*ns i stedet, fordi det da ser ut som man møter blikket.
Catzy Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 Eller titt på nesen hans. Ikke stirr på nesetippen, men så langt opp du tør, og titt litt lenger opp for hver gang. Tror noen menn synes det er veldig søtt med litt blyge jenter. Selvfølgelig så blir de lei hvis du får hysteriske fniseanfall hvis de prøver å få litt blikkontakt, men det kan jo være litt sjarmerende til å begynne med. Jeg tror du kan øve deg opp litt. Se folk i butikken i øynene, hils på kassadamene og bussjåføren. Øv deg på folk du ikke kjenner, så blir det ikke så flaut. Rett deg i ryggen, si til deg selv at du er OK, og møt blikket til folk.
Top Gun Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Gå på et kjøpesenter (eller andre steder du er ofte der det er mange folk) og møt blikkene til så mange som mulig. Ikke se bort, men la de se bort før deg. Altså: Øv deg opp til å holde øyekontakt i lengre perioder med folk du ikke kjenner. Jeg syntes det er gøy å holde øyekontakten lengre enn kvinnene gjør det. Liker også at kvinner kan holde øyekontakten en stund. Det skapes en liten tenning liksom.
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2006 #5 Skrevet 12. november 2006 Gå på et kjøpesenter (eller andre steder du er ofte der det er mange folk) og møt blikkene til så mange som mulig. Ikke se bort, men la de se bort før deg. Altså: Øv deg opp til å holde øyekontakt i lengre perioder med folk du ikke kjenner. Jeg syntes det er gøy å holde øyekontakten lengre enn kvinnene gjør det. Liker også at kvinner kan holde øyekontakten en stund. Det skapes en liten tenning liksom. ← Du får det til å høres ut som du skal prøve å selge gulost.
Top Gun Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 Du får det til å høres ut som du skal prøve å selge gulost. ← Hehe! Hva mener du med det?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2006 #7 Skrevet 13. november 2006 Jeg er og sjenert og sliter litt med blikk-kontakt. tror trikset er å øve på andre folk.. Jeg liker å øve meg på folk som står i kassa i butikk. og bartendere og slikt. spesielt hvis de er søte og sjarmerende, gjør jeg alt for å se de "på den måten" i øynene. Og hvis jeg klarer å få en søt jente til å smile litt blygt og usikkert tilbake, ev. bare smile "på den måten", blir dagen min fort litt bedre;) Jeg personlig er svak for sjenerte jenter som ikke klarer helt å se meg i øya, bare de gjør det nok til at jeg skjønner at de liker meg.. Du skulle bare visst hvor mange gutter du helt sikkert har "sendt vekk" med din sjenerthet.. det er ikke alltid lett å skille mellom sjenerthet og arroganse..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå