Gjest Shoreh Skrevet 12. november 2006 #1 Skrevet 12. november 2006 Har funnet en flott nettbutikk som selger små flasker med både skrukork, pumpe og spray som vi kan fylle med shampoo, balsam, rensemelk, tonic, bodylotion mm. Flaskene er solide og enkle å tappe på og kommer i størrelser fra 12-250 ml. Butikken sender varer til Norge og flaskene er så billige at det er lett å holde seg under tollgrensen. Her er en direkte link til siden, scroll litt ned på siden så finner du flaskene; http://www.mujionline.co.uk/online/online....=1&Sec=5&Sub=28 Muji finnes også i Norge (House of Oslo i Ruseløkkveien og i 2 etg. på Åhlens i Trondheim).
Gjest Tanita Skrevet 12. november 2006 #2 Skrevet 12. november 2006 Men er det ikke bare 100 ml en kan ha med seg på fly da?
Gjest Shoreh Skrevet 12. november 2006 #3 Skrevet 12. november 2006 100 ml. er grensen ja, flaskene kommer i strørrelser fra 12-250 ml. Men du kan også pakke flasker i kofferten, skal du være borte en weekend trenger du ikke 250 ml. shampoo
brumma* Skrevet 12. november 2006 #4 Skrevet 12. november 2006 Takk for tipset! Det er jo supert å ha muligheten til å ha alt i håndbagasjen når man bare skal på en kjapp helgetur el.
Gjest Shoreh Skrevet 12. november 2006 #6 Skrevet 12. november 2006 Jeg har noen flasker fra Muji og går god for kvaliteten. Har akkurat bestilt noen fler siden jeg snart skal ut å reise. Nå som disse nye bagasjereglene gjelder for alle så er det bare å skaffe seg slike flasker først som sist.
Catzy Skrevet 12. november 2006 #7 Skrevet 12. november 2006 De selger Muji-produkter på de fleste av Åhlensbutikkene i Oslo, både den ved Youngstorget og den ved Steen og Strøm. Har også sett en del tomme plastflasker og pumpeflasker på H&M i passende størrelse.
Gjest Shoreh Skrevet 12. november 2006 #8 Skrevet 12. november 2006 De selger Muji-produkter på de fleste av Åhlensbutikkene i Oslo, både den ved Youngstorget og den ved Steen og Strøm. Har også sett en del tomme plastflasker og pumpeflasker på H&M i passende størrelse. ← Yup, men ikke alle bor i Oslo. Dette var ment som et tips til de som ikke har mulighet til å kjøpe slike flasker der de bor. Dessuten koster de nesten halvparten på nettet.
Catzy Skrevet 12. november 2006 #9 Skrevet 12. november 2006 Min kommentar var for de som bor i Oslo, og som ikke finner Åhlens i Ruseløkkeveien. Her er liste over Åhlensbutikker i flere byer, hvis man ikke kan vente på posten. Anyway, det er et godt tips. Tror det nettopp har åpnet seg et nytt marked for reiseembalasje.
Gjest Shoreh Skrevet 12. november 2006 #10 Skrevet 12. november 2006 Reiselivsbransjen har allerede merket etterspørselen, det vil kosmetikkfirmaene også gjør hvis de ikke har gjort det allerede. Har tidligere kjøpt miniflasker på H&M men Mujiflaskene er mer solide. Plasten er tykkere og korkene sikrere.
Gjest nellee Skrevet 12. november 2006 #11 Skrevet 12. november 2006 Fin side, men slike finner man jo både på H&M, Vita, Cubus etc..
Gjest Shoreh Skrevet 12. november 2006 #12 Skrevet 12. november 2006 Men i Satan da, det var kun ment som et tips!!!
Arwen Skrevet 12. november 2006 #13 Skrevet 12. november 2006 Fin side, men slike finner man jo både på H&M, Vita, Cubus etc.. ← Cubus har hvertfall ikke, og HM sine sprekker altfor lett. De fra Åhlens er mye bedre
Gjest Shoreh Skrevet 12. november 2006 #14 Skrevet 12. november 2006 Skulle akkurat til å si det, har aldri sett slike flasker på Cubus, har heller aldri funnet så mange varianter av flasker. Spray er genial til ansiktsvann/tonic, pumpe er flott til hudkrem ol.
Gjest Gjest_nelle_* Skrevet 12. november 2006 #15 Skrevet 12. november 2006 Men i Satan da, det var kun ment som et tips!!! ← Men satan selv, det var da mitt innlegg også.. Jeg er veldig fornøyd med settet jeg kjøpte på Vita. Kostet ca 50 kroner, to flasker, en sprayflaske og et tredelt sett for hudkremer etc.
Wonders Skrevet 12. november 2006 #16 Skrevet 12. november 2006 Jeg handler ofte reise-gavesett når jeg flyr, og tar vare på de fine oppfyllbare flaskene! I stedet for å kaste disse små flaskene når de er tomme, ja så fyller jeg de opp igjen, og legger de i en egen toalettmappe, sammen med nye ørepropper, bomull og q-tips osv, da står det igjen flere ting jeg slepper å kjøpe før en evt tur...
Gjest Tanita Skrevet 12. november 2006 #17 Skrevet 12. november 2006 Har tatt en titt på den linken nå, og det der er jo genialt!!! Og også sprayflaske (flott til ansiktsvann/toner) og krukker å ha kremer i.
Gjest Shoreh Skrevet 12. november 2006 #18 Skrevet 12. november 2006 Her er hva jeg ikke skjønner; helt siden de nye bagasjereglere ble gyldige har jeg sett folk i forumet som spør etter miniflasker. Null respons, så kommer jeg med et BRA tips og poff så skal mange fortelle om hvor de får tak i flasker? Hva er poenget? Hvorfor ikke åpne kjeften i de andre trådene?
Gjest Tanita Skrevet 12. november 2006 #20 Skrevet 12. november 2006 Her er hva jeg ikke skjønner; helt siden de nye bagasjereglere ble gyldige har jeg sett folk i forumet som spør etter miniflasker. Null respons, så kommer jeg med et BRA tips og poff så skal mange fortelle om hvor de får tak i flasker? Hva er poenget? Hvorfor ikke åpne kjeften i de andre trådene? ← Vel, uansett, tipset ditt var kjempebra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå