Gå til innhold

Mischas siste innkjøp

Mischa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja synes det meste fra Fred Flare er utrolig festlig :fnise:

Synd de bare har én butikk og ikke shipper til Norge.. det gjør det litt tricky å få tak i tingene!

Jeg har alltid hatt sansen for litt underlige saker jeg :lol:

I går var det salg på BikBok (takk for tipset dalieo) og jeg måtte jo bare innom.. Teite meg kjøpte Shorty cardiganen i ytterligere to farger (sort og hvit) og tre deilige hipstertruser - de er såå gode :)

I dag skal vi signere kontrakten! Så snart er leiligheten våååååår!

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dalieo

You're welcome :opplyser:

Haha, Shorty-cardiganer er jo fint å samle på. Å, er de hipstertrusene gode? Jeg har aldri kjøpt undertøy fra BikBok, er liksom litt skeptisk av en eller annen grunn.. men stoffet er utrolig deilig :Nikke:

Og GRATULERER :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du ikke jeg ikke trengte å signere noe som helst da, for leiligheten er oppført på samboer siden han ga budet! :dry: Synes egentlig det er ganske teit ettersom vi kjøper sammen, men men var jo greit at jeg var med likevel! Fikk snakket litt med eieren av leiligheten og litt "sladder" om naboer og leiligheten.. :)

Men papirene er signert og vi overtar 1.juli! :hoppe:

Åhh det er spådd drittvær i to uker framover :grine:

Er det mulig?! :sur: Utrolig glad for at jeg har sydenferie i vente om noen uker. Man kan jo absolutt ikke stole på sommerværet i Norge!

Har begynt å spille Sims 3 og er helt hekta, bare synd samboer har sine spill han spiller.. *krangle om pc* :slåss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! :nigo: Misunner dere sååå mye for at dere har kjøpt egen leilighet!

Uff, jeg liker ikke Sims. Jeg blir så utrolig lei av alt maset og sånt at det som regel ender med at jeg drukner de :lol: (nei, jeg blir nok ingen god mor :P)

Men det hørtes tungvint ut å dele pc hvis begge liker å spille! :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drukne de ja :ler: Hahah.. nei høres ikke ut som Sims er noe for deg ;)

Jeg synes faktisk det er mest gøy å lage husene og innrede!

Ja det er utrolig digg å endelig komme inn på boligmarkedet! Men jeg og samboer er jo ikke helt enige om hva som skal gjøres da og det bekymrer meg litt. Leiligheten er jo fin og har god standard men det er likevel ting jeg vil gjøre..

Det er laminat i hele leiligheten, og jeg vil egentlig ha parkett.. samboer er ikke helt overbevist! Men jeg orker ikke et kaldt og hardt gulv, usj.. Føler meg litt teit som har kjøpt en fin leilighet og vil endre på ting.. Burde vel kjøpt et oppussingsobjekt :sjenert:

I tillegg er det strie på veggene og det vil jeg også ha vekk..

Det største problemet er jo at alt det her koster penger og vi har ikke så mye midler tilgjengelig akkurat.

Pløyer meg gjennom interiørmagasiner og bøker om dagen, og har hodet fullt av tanker og ideer, må bare begrense meg litt - er ikke alt som er like realistisk å gjøre eller få til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner deg godt ang. å innrede og fikse.. når man først skal kjøpe og flytte inn i sitt første "egne" hjem, vil man jo gjerne ha det slik man har sett det for seg! om det så er med parkett og uten strie.. men ja det koster jo penger, men du kan jo lage en sparekonto til oppussing da :) det er litt gøy også, ha noe å jobbe frem mot. men parkett er jo ikke akkurat billig :sjenert:

er skikkelig misunnelig på deg, eller ikke sånn stygt misunnelig da, men jeg vil også ha funnet ny leilighet!! er så flytteklar, men finner ingenting på Finn som er aktuelt for oss :grine:

håper du får en goood uke, drittvær til tross! drittvær er en fin unnskyldning til å trene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LekeHusmor:

Det er lov å være misunnelig :lol: For det er jo utrolig deilig å ha kjøpt sitt eget krypinn! Jeg er veldig glad for at vi slipper å lete etter et nytt sted å leie, det hadde jeg ikke orket!

Og er så lei av strøket vi bor i.. det er riktignok et av Norges mest fasjonable strøk men herregud så mye drit og bråk! Hver eneste søndag er trappa full av spy, gammel kebab og glasskår, de har satt inn ekstra dører i bygningen pga. mange innbrudd (vi har heldigvis ikke opplevd det men har vært et stort problem tidligere), alltid mye bråk fra utesteder, puber, folk som skal hjem fra byen, hospits..

Og vinduskarmene er helt svarte av støv, skikkelig kullsort støv! Kan umulig være sunt å puste inn noe som helst av den luften!

Men tror nok vi må spare litt til oppussing ja.. :sjenert:

Jeg er så lei av sånne halvveis hjem uten personlighet, har lyst til å ha et hjem som er fint, koselig og veldig meg (eller "oss" da - må jo tenke litt på samboer også) Marerittet mitt er en leilighet med lyse laminatgulv, hvite vegger og masse sorte/grå møbler/gardiner.. jeg blir så deppa :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LekeHusmor:

Hver eneste søndag er trappa full av spy, gammel kebab og glasskår, de har satt inn ekstra dører i bygningen pga. mange innbrudd (vi har heldigvis ikke opplevd det men har vært et stort problem tidligere), alltid mye bråk fra utesteder, puber, folk som skal hjem fra byen, hospits..

Og vinduskarmene er helt svarte av støv, skikkelig kullsort støv! Kan umulig være sunt å puste inn noe som helst av den luften!

:eeeh::sjokkert: Ewwwww!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn er det å bo i Oslo sentrum :fnise:

Det skal bli litt godt å komme seg vekk :Nikke:

Jeg må alltid passe på hvor jeg tråkker når jeg skal ut, for det er garantert ekle ting på trappen etter en helg med fest og fyll i området :lol:

Æsj nå ble jeg litt småkvalm bare av tanken :sjenert:

Holdt på å legge inn en bestilling på Martha Stewart "Cupcakes" og Nina Garcias "The One Hundred: A guide to the pieces every stylish woman should own", men må holde meg på matta! Har ikke råd til å shoppe flere bøker nå. Har allerede lagt inn en bestilling på to interiørbøker; A Girl's Guide to Decorating og Easy Elegance: Creating a Relaxed, Comfortable and Stylish Home :lol:

Også har jeg lagt inn en bestilling på Dior Hydrating Concealer på strawberrynet, for den er på vei ut av markedet og det er den beste concealeren jeg noensinne har prøvd! Typisk at de må fjerne favorittene mine :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånn er det å bo i Oslo sentrum :fnise:

Det skal bli litt godt å komme seg vekk :Nikke:

Jeg må alltid passe på hvor jeg tråkker når jeg skal ut, for det er garantert ekle ting på trappen etter en helg med fest og fyll i området :lol:

Æsj nå ble jeg litt småkvalm bare av tanken :sjenert:

Holdt på å legge inn en bestilling på Martha Stewart "Cupcakes" og Nina Garcias "The One Hundred: A guide to the pieces every stylish woman should own", men må holde meg på matta! Har ikke råd til å shoppe flere bøker nå. Har allerede lagt inn en bestilling på to interiørbøker; A Girl's Guide to Decorating og Easy Elegance: Creating a Relaxed, Comfortable and Stylish Home :lol:

Også har jeg lagt inn en bestilling på Dior Hydrating Concealer på strawberrynet, for den er på vei ut av markedet og det er den beste concealeren jeg noensinne har prøvd! Typisk at de må fjerne favorittene mine :dry:

Uff. Det hørtes direkte grusomt ut å ha det sånn :P Frista ikke å flytte til Oslo hvert fall :fnise:

Kokebøker er kjempegøy å kjøpe. Men jeg er en av de som bare kjøper de og fortsatt lager det jeg pleier å lage stort sett, så for meg er det lite vits lenger. Men jeg har fortstått det som at du er en oppriktig cupcake-fan og både spiser og lager cupcakes når du har muligheten? Jeg har aldri smakt! :lol: Men det høres absolutt ut som noe for meg, jeg er den største søtmomsen og kakemonsteret jeg kjenner. Men er det noen spesielle ingredienser som er vanskelig å få tak i i Norge i en helt "standard" cupcake-oppskrift? :klø: Jeg har virkelig ikke peiling :P

Endret av desperate
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig helt topp å bo i byen altså :)

Jeg er bare litt lei akkurat nå :lol: Lei av hospits og narkomane - her om dagen var det en fyr som hylte rett inn i øret mitt. Han stod og ventet på trikken og skulle rope på kameraten som var inni matbutikken!!!! Og jeg gikk dessverre forbi akkurat i det øyeblikket hvor han fant ut at han skulle rope på kameraten.. Hadde øresus resten av dagen :sprettoy:

Kokebøker er gøy, men jeg er vel litt som deg for jeg ender opp med å lage det samme stort sett hele tiden.. :sjenert:

Men er blitt litt flinkere da :jepp:

Jeg har sansen for cupcakes ja :sikle: Det er egentlig bare vanlige muffinsoppskrifter, men med små variasjoner.. finnes mange spennende smakskombinasjoner og oppskrifter der ute med blant annet banan, eple, krydder, blåbær, sitron osv. Det spesielle med cupcakes er vel egentlig at de skal ha en slags glasur (Frosting) som gjerne er tykk og kremete, ikke den tynne vannaktige melisen. Ofte er det smør og melis som er basis, men det finnes mange variasjoner. Mange legger mye jobb i pynting av cupcakes, men jeg er ikke helt der ennå :lol:

I USA og England er cupcakes den mest trendy kakeformen om dagen, er bare Norge som henger litt etter.. Muffins blir litt traust og kjedelig i forhold! ;)

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er egentlig helt topp å bo i byen altså :)

Jeg er bare litt lei akkurat nå :lol: Lei av hospits og narkomane - her om dagen var det en fyr som hylte rett inn i øret mitt. Han stod og ventet på trikken og skulle rope på kameraten som var inni matbutikken!!!! Og jeg gikk dessverre forbi akkurat i det øyeblikket hvor han fant ut at han skulle rope på kameraten.. Hadde øresus resten av dagen :sprettoy:

Kokebøker er gøy, men jeg er vel litt som deg for jeg ender opp med å lage det samme stort sett hele tiden.. :sjenert:

Men er blitt litt flinkere da :jepp:

Jeg har sansen for cupcakes ja :sikle: Det er egentlig bare vanlige muffinsoppskrifter, men med små variasjoner.. finnes mange spennende smakskombinasjoner og oppskrifter der ute med blant annet banan, eple, krydder, blåbær, sitron osv. Det spesielle med cupcakes er vel egentlig at de skal ha en slags glasur (Frosting) som gjerne er tykk og kremete, ikke den tynne vannaktige melisen. Ofte er det smør og melis som er basis, men det finnes mange variasjoner. Mange legger mye jobb i pynting av cupcakes, men jeg er ikke helt der ennå :lol:

I USA og England er cupcakes den mest trendy kakeformen om dagen, er bare Norge som henger litt etter.. Muffins blir litt traust og kjedelig i forhold! ;)

Hehe. Ser den altså :P Ikke bare bare med storbyer og det som hører med alltid!

Ahaa. Det var en grei innføring i cupcakes faktisk :nigo: Må nok få prøvd til høsten, for det høres SÅ godt ut :jepp:

Ikke uvanlig at Norge henger etter og fortsatt er traust og kjedelig :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du bøkene dine på Amazon? Jeg var der inne og fant mange rimelige bøker jeg kunne tenkt meg, men portoen var jo dyrere enn selve bøkene. Synes det var litt kjedelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du bøkene dine på Amazon? Jeg var der inne og fant mange rimelige bøker jeg kunne tenkt meg, men portoen var jo dyrere enn selve bøkene. Synes det var litt kjedelig....

Ja jeg shopper på amazon :jepp:

Tror jeg betalte 11 dollar i shipping for to bøker sist.. Husker ikke om de har fastpris eller om det er pr bok! Pass på at du ikke velger den dyreste shippingmetoden (ekspressvarianter o.l.) - det er også rimeligere shipping på amazon.co.uk men der er bøkene også dyrere :sjenert: Valgets kvaler ;)

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av mine siste innkjøp:

Dørmatte :hjerte:

Småting fra Åhlens - muddler til drinker og en slags te-sil

Sort og hvit kortermet cardigan fra BikBok

Hipsters - fra BikBok og de er så gode!

Fersken og bringebærrosa kortermet cardigan fra BikBok

Flats med paljettsløyfe fra Zara

Metalliske leggings fra H&M - ser jo ut som de er laget av en søplesekk på bildet da :fnise:

Søte klistremerker fra Accessorize

Stoffkledde armbånd fra Accessorize

Paljettopp og lyse jeans fra H&M

Hårbøyler fra Accessorize

Huff nå føler jeg at jeg har handlet aaalt for mye :sjenert:

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk fin dørmatte! Kan jeg spørre hvor du har kjøpt den? :)

:enig:

Den er fra Eske (ved Bislett) :Nikke:

De hadde også en med flamingo som jeg også ville ha .. er nok litt kitsch av meg altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...