Mischa Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #781 Del Skrevet 14. januar 2009 itla Dårlig sangria i Barcelona Jeg og samboer planlegger en tur til Barcelona i sommer, og jeg vil ikke få servert dårlig sangria! Hmm.. nei det er vanskelig å vite om den er god før man har smakt den! Så hva synes du om Barcelona? Jeg har ikke vært der før, liker Spania godt - så håper det blir bra. Lenge siden du var der? Jeg tok 1000 mg C-vitamin tabletter i går og helte på hvit te og andre antioksidant drikker, men dessverre så fungerte det ikke I natt ble jeg dårligere.. tett og slimete i brystet, hoster mye og har vondt i svelg/bryst + hetetokter (men ikke feber tror jeg) Så er hjemme fra jobb i dag.. Tusle: takk for støtte;) ser dessverre ut til at jeg er blitt syk LekeHusmor: Formen er elendig.. blir hjemme i dag! Så flink du er som har fargekoordinert garderoben! dalieo: Stemningen på Cafe del Mar (og Mambo og Savannah som også ligger på 'sunset strip') er nesten helt magisk! Solnedgangen er noe av det vakreste jeg har sett, selv om jeg blir litt flau når folk klapper når sola går ned Men Ibiza anbefales ja Vi skal tilbake i sommer Det er riktignok ganske dyrt - **** hotell koster 1600 kr + + per natt! Ser ut til at vi må velge et rimeligere og dårligere hotell i år.. Dessuten er strender, klubber osv spredt over hele øya slik at man er avhengig av å ta taxi eller leie bil - går busser også, men de blir så fulle og svette! Det kan også være dyrt å drikke ute - på en bar i Ibiza town måtte vi betale 20 euro for to drinker Men det går selvsagt an å reise til Ibiza på lavbudsjett også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 14. januar 2009 #782 Del Skrevet 14. januar 2009 barcelona er fantastisk! massssse fantastisk shopping, bl.a en helt fantastisk toetasjes second hand butikk, hvor de har utrolig mye fine ting. venninnen min kjøpte en vintage dior veske der til 350 kr! helt enig i at Ibiza er fint.. bare synd det er så dyrt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ambivalent Skrevet 14. januar 2009 #783 Del Skrevet 14. januar 2009 barcelona er fantastisk! massssse fantastisk shopping, bl.a en helt fantastisk toetasjes second hand butikk, hvor de har utrolig mye fine ting. venninnen min kjøpte en vintage dior veske der til 350 kr! helt enig i at Ibiza er fint.. bare synd det er så dyrt Har vært i Barcelona hele tre ganger, men den secondhand-shopen fikk jeg ikke med meg. Men er enig i at Barcelona har masse bra shoppingtilbud. Også er det så fint der. God bedring Mischa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 14. januar 2009 Forfatter #784 Del Skrevet 14. januar 2009 Nå ble glad! Det høres veldig bra ut! Barcelona here I come... Nå gjelder det bare å finne hotell på Ibiza.. hotellet vi bodde på i fjor, Simbad, koster 1800 kr døgnet I fjor reiste vi med Apollo, men i år har SAS kansellert ruten til Ibiza - og da forsvinner Apollos program.. møkk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusle Skrevet 14. januar 2009 #785 Del Skrevet 14. januar 2009 Huff, så kjedelig at du ble syk da Fortsett uansett med hvit te, c-vitaminer og masse antioksidanter, de kan forhindre at du blir enda verre, selvom de ikke greide å forhindre at du ble syk. Og om du orker; spis hvitløksfedd hele og rå Jeg er utrolig lite bereist, vi snakker om det hvert eneste år, men det blir aldri noe av, finner ikke noe tidspunkt som passer. For sambo passer det dårlig på denne tiden av året pga årsoppgjør og diverse (han jobber innen regnskap) før jul og på vårparten passer det dårlig for meg pga eksamen, det eneste alternativet som er igjen da, er sommeren og da vil vi ikke reise herifra. Mest på grunn av meg, jeg vil ha ferie med familien min. Vi får vel vente til jeg er ferdig med utdannelsen tenker jeg Uansett, det høres utrolig gøy ut med Barcelona. Ibiza er nok ikke helt min kopp te Jeg kunne tenke meg Paris og Venezia, og selvfølgelig; USA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 14. januar 2009 #786 Del Skrevet 14. januar 2009 Stakkars Mischa, håper formen kommer seg raskt igjen! Jeg har vært i Barcelona to ganger, først da jeg var 16-17 på skoletur og igjen i 2006. Veldig fin by! Jeg synes Gaudí er helt utrolig, så jeg anbefaler absolutt å besøke både La Sagrada Familia, Parc Güell, Casa Batlló og Casa Milà. Ellers ville jeg unngå å reise dit i juli. Vaaarmt... Første gangen var jeg der i april, og det var veldig passelig. Men jeg vil tro tidlig på sommeren også kan være fint, sånn tidlig juni, kanskje? Også shopping, da... *drømme* Veldig mye fine butikker, og særlig sko har de mye fint av. Men ikke alltid like enkelt å finne noe til en nordisk fot i størrelse 40... Ellers liker jeg markedene der veldig godt! Og å spise cubansk mat på restaurant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trekkoppfuglen Skrevet 14. januar 2009 #787 Del Skrevet 14. januar 2009 *oppdaterer meg i dagboka di.* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dalieo Skrevet 14. januar 2009 #788 Del Skrevet 14. januar 2009 dalieo: Stemningen på Cafe del Mar (og Mambo og Savannah som også ligger på 'sunset strip') er nesten helt magisk! Solnedgangen er noe av det vakreste jeg har sett, selv om jeg blir litt flau når folk klapper når sola går ned Men Ibiza anbefales ja Vi skal tilbake i sommer Det er riktignok ganske dyrt - **** hotell koster 1600 kr + + per natt! Ser ut til at vi må velge et rimeligere og dårligere hotell i år.. Dessuten er strender, klubber osv spredt over hele øya slik at man er avhengig av å ta taxi eller leie bil - går busser også, men de blir så fulle og svette! Det kan også være dyrt å drikke ute - på en bar i Ibiza town måtte vi betale 20 euro for to drinker Men det går selvsagt an å reise til Ibiza på lavbudsjett også Åh, så herlig. Har vært i Magaluf, det er jo ikke lange biten unna, men ser godt for meg at stemningen i Ibiza er helt annerledes Har lenge hatt lyst til å dra dit. Klubbene, DJ's, strendene.. Virker fantastisk deilig. Men mange sier at det flyter over av dop, sex og overdoser. En venn som har vært der fortalte en gang at politiet måtte "rydde" stranden for mennesker som hadde tatt overdoser hver morgen. Er det bare et dårlig rykte, eller er det så vilt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #789 Del Skrevet 15. januar 2009 Tusle: Ja nå ligger jeg rett ut.. Skal prøve å være flink til å proppe meg med c-vitamin og antioksidanter Skjønner at det ikke er så greit å få det til å klaffe med ferie for en student og en som er i jobb. Jeg må ha minst et par uker med sol og varme for at føler at jeg har fått utbytte av sommeren;) Dessverre er det ingen garanti for dette om jeg legger ferien til Norge, derfor blir det som regel en tur til sydlige strøk Kanskje dere må ta en lengre tur rundt i Europa når du er ferdig med studiene? Mange flotte plasser! Både Paris og Venezia er favoritter! Og USA er jo noe for seg selv Jeg er veldig begeistret for både østkysten og vestkysten! Ibiza har et ufortjent dårlig rykte blant nordmenn, tror vi er blitt litt hjernevasket av den stygge serien som gikk for noen år siden "Ibiza uncovered" som kun viste hvordan det var i San Antonio - som er den nest største byen på Ibiza og hvor det er typisk sydenfyll - men også San Antonio er nå i ferd med å bli mer stuerent! Da vi reiste til Ibiza i fjor var det både par og familier i vårt reisefølge, tror alle hadde et fint opphold Hva er det du studerer Tusle? Har du lenge igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #790 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) itla Hmm.. vi hadde faktisk tenkt å reise til Barcelona i juli da vi hadde tenkt å ta det på hjemveien, om vi drar til Ibiza først :klø: Men nå ble jeg litt betenkt.. Jeg tåler varme, men skjønner at det kan bli rimelig varmt! Spørsmålet er om det blir for varmt selv for meg?! Jeg får diskutere det med samboer, jeg tåler varme langt bedre enn hva han gjør.. Han svetter jo av ingenting stakkars Barcelona høres jo helt fantastisk ut! Endret 15. januar 2009 av Mischa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #791 Del Skrevet 15. januar 2009 Åh, så herlig. Har vært i Magaluf, det er jo ikke lange biten unna, men ser godt for meg at stemningen i Ibiza er helt annerledes Har lenge hatt lyst til å dra dit. Klubbene, DJ's, strendene.. Virker fantastisk deilig. Men mange sier at det flyter over av dop, sex og overdoser. En venn som har vært der fortalte en gang at politiet måtte "rydde" stranden for mennesker som hadde tatt overdoser hver morgen. Er det bare et dårlig rykte, eller er det så vilt? Jeg har også vært på (i?) Magaluf Kan ikke sammenlignes med Ibiza i det hele tatt nei. Magaluf virker veldig konstruert og bygd kun for å være et turistområde. Ibiza har jo en gamleby og har mer sjarm. Det er mye koseligere, i Ibiza town hvertfall. Jeg var litt betenkt med å dra til Ibiza jeg også fordi jeg hadde hørt mye rart og sett den forferdelige "Ibiza Uncovered" på TvNorge som gikk for noen år siden. Men jeg så ikke dop en eneste gang i løpet av to uker, - eller det var én gang et par gutter prøvde å få kontakt med meg og samboer (men jeg merket det ikke..) - og da prøvde de visstnok å selge oss dop (i følge samboer som er litt mer våken enn det jeg er) - men de var veldig diskret og da vi gikk forbi 5 minutter senere var de pågrepet av politiet. Og selv om jeg stort sett var edru når vi var ute så så jeg ingen som var synlig påvirket av dop eller som drev med "dealing". Når folk betaler 60-80 euro for å komme inn på klubbene så er det kanskje stort sett folk som kommer for musikken og ikke for en mulighet til å ruse seg. Det virker som myndighetene og politiet på Ibiza har tatt grep om situasjonen og har satt i gang en del tiltak for å rydde opp. Det er jo bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 15. januar 2009 Forfatter #792 Del Skrevet 15. januar 2009 Blæh.. jeg er så lei av å lete etter hotell på Ibiza. Faktisk like før jeg gir opp Enten koster det 1800 kr pr natt - uten at det er 100 % perfekt - ellers er det 600-800 kr pr natt, men ganske lav standard. Jeg vil ikke risikere å ende opp på et hotell hvor dusjen er ekkel, sengetøy er skittent og vi ikke har ordentlig balkong, men jeg vil heller ikke betale i dyre dommer for noe som er overpriset.. Vet ikke hvor ellers vi skulle dratt på ferie. Hvorfor måtte kronen bli så svak og euroen sterk Hjelper ikke at samboer blir irritert på meg fordi jeg er kresen.. men jeg er virkelig ikke såå fin på det altså Tro meg, jeg har bodd på en del lugubre hoteller oppgjennom årene da jeg var student Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #793 Del Skrevet 16. januar 2009 Nå har jeg bestilt Sex & the City filmen til £ 5.99 på play Gleder meg til å få den i samlingen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 16. januar 2009 #794 Del Skrevet 16. januar 2009 hvilken side bruker du til å lete da? hotels.com er min favoritt... men det er vanskelig å finne rimelig hotell der ja.. har du sett på finn også? kanskje dere kan finne noen som vil leie ut leiligheten sin ellernoe :klø: er du i bedre form? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 16. januar 2009 Forfatter #795 Del Skrevet 16. januar 2009 LekeHusmor: Jeg er faktisk i dårligere form i dag enn i går.. I går følte jeg at jeg var på bedringens vei, men neida, den gang ei Jeg sjekker stort sett hoteller på hotels.com og ibiza-spotlight.com. Tror vi går litt ned i standard i år og ser hvordan vi takler det.. Så får vi mer penger til lek og moro Jeg blir nesten litt stolt over meg selv om jeg går med på et hotell med litt dårligere standard, for det er vanskelig å gå tilbake når man bodde på **** sist gang Men det er snakk om at det enten koster 650 kr pr natt og 1800 kr pr natt, og det er stor forskjell! I fjor betalte vi 13 000 kr pr pers for to uker for fly + hotell. I år kan vi kanskje klare å halvere dette om vi går for lavbudsjettshotell! Tricky! Jeg er ikke såå fin på det, men jeg ønsker et rent rom og grei rengjøring om ikke annet.. Hva er dine planer for helgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 17. januar 2009 #796 Del Skrevet 17. januar 2009 Åh, jeg får skikkelig savn etter sol, sommer og sydenferie av alt Ibiza-snakket her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 17. januar 2009 #797 Del Skrevet 17. januar 2009 Sjekker du med TripAdvisor? Håper formen er bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #798 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) itla Formen er kanskje litt bedre nå, håper jeg er frisk til i morgen så jeg slipper å styre med sykemelding. Er jeg syk, så er jeg syk, men det er litt pes å måtte dra til lege og jeg føler man ofte blir litt upopulær på jobb om man kommer med sykemelding. Særlig om man er jente For vi jenter er jo så pinglete og tåler ingenting, og sykemelder oss for den minste lille filleting! Jeg bruker tripadvisor aktivt ja Liker tripadvisor! Kjempekjekt å kunne lese litt tilbakemeldinger på hotellene! Problemet mitt er vel mer at jeg har litt urealistiske forventninger til hva man kan få for 1000 kr natten Vi har nesten bestemt oss for hotell nå da, men er ikke helt fornøyd da det er umulig å vite hvor i bygningen man får balkong (ser ut til at noen ligger litt inneklemt mens andre har topp utsikt - til tross for at alle skal ha havutsikt), så en video fra hotellet og det som skulle være kjøleskap så ut som en liten brødboks, og i tillegg er det mye italienere på hotellet.. noe jeg synes kan være ekstremt slitsomt! Hadde en horde med italienere på hotellet vi bodde på på Malta og de kan være så ekstremt høylytte og egentlig litt barnslige - disse folka var sikkert 30 år men hoppet i bassenget og sprutet, og oppførte seg som det ikke var andre folk tilstede! Huff, nå høres jeg ut som en gammel dame.. Endret 18. januar 2009 av Mischa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 18. januar 2009 Forfatter #799 Del Skrevet 18. januar 2009 Nå har jeg sett så mange episoder av What Not To Wear at jeg nærmest har fått banket det inn at jeg bør unngå klær som er lite flatterende på min figur.. Så nå har jeg da ryddet i skap og skuffer igjen, ca 70 % av klærne skal pakkes bort (burde sikkert kastet de, men det blir litt for drastisk akkurat nå) Så nå føler jeg meg litt ribbet, men jeg går jo bare i de samme klærne uansett. Ingen grunn til å fylle opp skapet med klær jeg ikke bruker som ikke passer! Så nå vil jeg ut og shoppe (og ikke minst trene)! Om jeg bare blir frisk først da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kihn Skrevet 18. januar 2009 #800 Del Skrevet 18. januar 2009 Flink jente! Ser også en del på Trinny og Susannah om dagen, om jeg ikke rekker å se det på FEM/BBC Lifestyle, så tar jeg det opp på Canal Digital-boksen vår Syns de er så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå