Gå til innhold

Mischas siste innkjøp

Mischa

Anbefalte innlegg

itla! :hallo:

Endelig er du tilbake :Nikke: Håper du har hatt en fin tur!

Jeg reiser torsdag morgen! Gleder meg :hoppe:

Ringdillen min har tatt litt av ja... :sjenert:

Har kjøpt fire stykker på Gina Tricot og to på Accessorize de to siste ukene. Kanskje jeg skal ta et bilde av samlingen :)

Voksenkalender ja ;) Det er nok ikke så dumt.. Det skal jeg satse på neste år! Kunne trengt å krydre opp tilværelsen litt :tunge1: Og er rimelig sikker på at samboer hadde blitt begeistret :lol:

Jeg fant ikke den fordømte Haribokalenderen så da kjøpte jeg masse godteri i stedet og skal lage en egen kalender til han, men det kom jo søren meg på 300 kr :filer:

Det er dyrt å lage kalender! Nei neste år blir det en alternativ kalender, en "voksen" kalender :sjarmor:

Det snør bittelitt ute, koselig! :snø:

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frk. Grønn

*må huske å lage voksenkalender neste år* :fnise:

Hadde vært gøy å sett bilde av samlingen din! Jeg har 3-4 stykker, men bruker ingen av de.. Håper han som sitter i sofaen med meg skal finne ut at jeg hadde kledd en ring på finger'n :lol:

Kan du sende litt snø østover, Mischa? Jeg vil gå å traske i hvite julegater :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg tilbake fra London! :)

Det har vært en kjempefin tur!! Vi var veldig heldig med været - var litt bekymret på forhånd da værmeldingene var svært sprikende og viste veldig varierende vær - og har nesten bare hatt sol og blå himmel (bittelitt duskeregn på torsdag ettermiddag, men det gikk så bra så!)

Spiste mye på Pret Gode sandwicher! :Nikke: Og det ble jo en del kaffe på Starbucks, Vanilla Latte, Caffe Mocha og Gingerbread Latte :sikle:

Vi landet på den nye terminalen, Terminal 5 på Heathrow og den var virkelig lekker! Store, luftige områder og moderne innredet/designet (skulle nesten bare mangle da det er nytt men likevel!) Mener å huske resten av Heathrow er ganske slitent, uoversiktelig og småekkelt (mye vegg-til-vegg teppe etc)

Etter tips fra en bekjent tok vi tube'n i stedet for Heathrow Express inn til byen - en god del billigere, men det tar litt lenger tid. Jeg var litt bekymret for å drasse med kofferter på tube'n og at det skulle bli kaotisk og stressende, men det gikk overraskende greit selv for en litt stresset skikkelse som meg selv ;)

Vi fant frem til hotellet ganske kjapt og selve resepsjonen var snasen og kjempefine juledekorasjoner - og selv om vi var noen timer for tidlig ute for å sjekke inn så hadde de et ledig rom til oss! Veldig deilig!

Hotellrommet var helt greit, fint - men ikke noe å juble over. Tror nok både standard og størrelse på rommet var laaangt over gjennomsnitt i London, men nå betalte vi riktignok ca 1300 kr pr natt så da bør det være ok!

Det første jeg gjorde var å dra på TopShop! Det var fantastisk! Det var så mye fint at jeg fikk helt handlesperre og kom ut derfra tomhendt..

Alle sier man bør holde seg unna Oxford Street, men jeg synes ikke det er så ille jeg, man finner i allefall alle kjedebutikkene på rekke og rad - og det er veldig oversiktelig når alt ligger i en gate. Første dagen kom vi oss gjennom halve gaten og ned Regent Street før bena mine ikke klarte mer. Regent Street er fantastisk! Mange lekre butikker! Og Carnaby er koselig og Liberty er noe for seg selv! Elsker den type departement stores! Er ikke mye jeg har råd til, men mye lekkert å se på og beundre! Fikk også spist en mye etterlengtet Cinnabon på Piccadilly Circus! :sikle:

Etter en lang shoppingrunde spiste vi på den portugisiskinspirerte restaurantkjeden Nandos - ekstremt sterk Piri piri kylling!! Men det var godt og billig :)

Fredag ble det nok en frokost på Pret - måtte prøve julesandwichene også!

Deretter var det et nytt forsøk på TopShop - og denne gangen kom jeg ut igjen med handleposer :lol: Vi pløyde oss gjennom andre halvdel av Oxford Street, men da vi nådde Bond street var jeg ødelagt i bena igjen. Jeg trodde jeg hadde gode sko, men neida, dumme vonde sko.. :sinna: Samboer ble begeistret for Primark :lol: Jeg derimot ble litt skuffa, hadde trodd det var mer TopShop-stil over kjeden enn traust Kappahl-stil.. Vi dro hjem til hotellet for en hvilepause før det bar ut igjen opp til Hyde Park - spiste på Hard Rock Cafe (utrolig lite originalt, men fajitaene er gode!) og tok en runde i julepyntede Winter Wonderland i Hyde Park hvor det var julemarked og tivoli.

Deretter bar turen videre ned til South Kensington og Harrods! Som forøvrig også er fantastisk! Da vi hadde rasket med oss te og godsaker var vi så ambisiøse at vi dro videre til det nye kjøpesenteret Westfield!

Det var heeeeelt utrolig! Kjempelekkert senter som minner meg om South Coast Plaza i Los Angeles.. :sjokk::hoppe: Både kjedebutikker og dyre luksusmerker. Og lite folk! Det var utrolig deilig å shoppe der og i tillegg lå det mange restauranter utenfor. Dit skal jeg tilbake! Dessverre var det en del butikker som ikke hadde åpnet enda, blant annet Hollister - som samboer digger. Men vi får ta turen igjen neste gang!

Lørdag dro vi til Covent Garden - vi gikk av på Leicester Square og ruslet bortover. Dette var jo anbefalt av alle, men jeg skjønte ikke så mye av Covent Garden jeg :sjenert: Vi fulgte egentlig bare strømmen og havnet ved det bygget hvor det er mange små butikker, og gikk litt i området rundt, men syntes det var vanskelig å finne frem. Mulig vi gikk feil :klø: Eller så hadde jeg feil forventninger! Vi gikk tilbake til Leicester Square og til Piccadilly Circus, - Regent Street og Oxford Street var stengt av! Veldig deilig! Så da gikk vi en ny runde i Regent Street og bort til Bond Street. Føttene mine var så ødelagte at jeg måtte kjøpe noen UGG kopier til £ 6 på Primark for å klare å komme meg hjem til hotellet! Vi gikk senere ut og spiste på en italiensk restaurantkjede som het Zizzi, god mat og snille priser der også! Etterpå gikk vi på pub og tok en øl - eller jeg tok en drink, Berry Delicious - som var kjempegod!

Søndag måtte vi pakke og sjekke ut, før vi dro til Westminster for å se på BigBen og være skikkelige turister :lol: Mye fotografering og deretter opp i London Eye. Herlig utsikt, men ikke noe for de med høydeskrekk!

Deretter dro vi videre til Tower Hill, for å se London Bridge og Tower of London. Etter litt mer sightseeing dro vi igjen til Regent Street for å kjøpe sekk - koffertene var nemlig sprengt! Vi skulle gå derfra og tilbake til hotellet, forbi Buckingham Palace. Men da vi skulle gjennom en passasje ned på Piccadilly street ble vi stoppet av politiet, og da vi til slutt kom oss ned på riktig gate var det nesten helt øde - all trafikk var stoppet. Noe var ikke som det skulle, og jeg overhørte en politimann si "bomb scare". Men men, de får vel flere slike meldinger hver dag og det skjer jo i Norge også, så selv om det er litt vemmelig så lot vi oss ikke skremme! Det er jo akkurat det de ønsker! :fy_fy: Så det bar inn på Fortnum & Mason, herlig sted!! Synd det ikke var mer plass i kofferten ;) Så tuslet vi til hotellet og hentet kofferter, før vi begynte på den lange reisen hjemover! Tok taxi til Paddington for så å unne oss Heathrow Express til flyplassen - koste meg masse på Terminal 5! Super shopping og både Pret og Starbucks! :tommelopp:

Flyturen hjem var kjedelig og når vi landet var det et snøkledd Gardermoen som møtte oss! Koselig :) Var ikke i seng før 01:30 så er rimelig trøtt i dag ja! :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en knalltur! Dere har jo fått med dere en hel masse, det må jeg si! Og åh, som jeg fikk lyst på en London-tur nå... *drømme* Ikke sant T5 er knall? Jeg ble så begeistret over at de hadde REN og Shu Uemura og Benefit og... og... :ler: Kommer det litt bilder av shoppingen din etterhvert? :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn

Åh, det høres ut som dere har hatt en vellykket tur! Jeg kjenner at jeg blir bare mer og mer sugen på å reise til London når jeg hører så mye bra om byen fra deg, itla og Årolilja. Satser på å få til en tur til neste år. Det må jeg nesten sette meg som mål. En langhelg hadde vært midt i blinken :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

itla: Ja det var virkelig en knalltur :Nikke: T5 var helt topp, utrolig bra utvalg med Benefit, Bobbi Brown, Victoria's Secret, Jo Malone osv osv... De hadde til og med de nye parfymene til Gwen Stefani, Harajuku Girls :)

Jeg rakk ikke en gang gjennom alt (og da hadde vi prøvd å sjekke inn ekstra tidlig - altså før to timer før avgang - men det fikk vi ikke lov til :dry: )! Skal se om jeg får til noen bilder etterhvert :jepp:

Frk.Grønn: En tur til London anbefales på det varmeste! :) Er jo en relativt kort flytur og ofte billige billetter å finne, bare synd hotell er dyrt! Jeg gleder meg allerede til neste tur!

I dag er det julebord med jobben. Jeg har kjolen(e) og bolero/cardigan, men mangler accessories og sko! Vet ikke om jeg rekker shoppe etter jobb heller, så mulig jeg må ta det jeg finner hjemme!

Er så trøtt etter London at det frister mest å gå hjem og sove, men jeg bør vel nesten møte opp.. :sjenert: Det er om ikke annet - gratis mat :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av det jeg har handlet er :

sminke fra Urban Decay: Urban Essentials Set med ekstra stor Primer Potion og to øyeskygger

VIP eye pencil set - fem veldig gode eyelinere i litt "crazy" farger

og Spandex glitter eyeliner - lengst til venstre.

Partyveske fra TopShop og øyeskygger fra Barry M, masse masse te fra Harrods og Fortnum&Mason, duftlys fra Lily Flame (angrer på at jeg ikke kjøpte flere!), morgenkåpe og pysjamas fra Primark + + + Søte julekort på Liberty.

Kommer flere bilder etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en kjempefin Londontur :jepp: Jeg har veldig lyst til å reise dit selv. Men så var det tid og anledning da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

din heldiggris!! guud som du har kost deg :nigo:

misunner deg skikkelig.

Var du innom Abercrombie-butikken? den er så uuutrolig lekker altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LekeHusmor:

Jeg så folk gikk rundt med poser fra Abercrombie men fant aldri butikken :klø:

Hvor ligger den? :)

Tusle: Trenger ikke all verdens med fri og tid for å dra til London, passer greit med bare en helg + kanskje to ekstra dager, tors-søndag er perfekt :) (eller egentlig kunne jeg minst trengt 1 uke!..men jeg kan ta til takke med 4 dager også :) - tross alt bedre enn ingenting og man rekker å få gjort en del)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo sant det du sier der :jepp: Men, det var disse pengene da, er stadig noe "fornuftig" de må brukes på ;) Men, London? Åh, jeg vil dit altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

den ligger inn en sidegate fra Regents Street.. husker ikke helt hvor. men man kan lukte det :ler:

jeg tviler ikke ;)

de butikkene er ekstremt parfymerte! Lukter litt godt da - jeg går jo rundt og sniffer, så jeg biter vel på gimmicken :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er jo sant det du sier der :jepp: Men, det var disse pengene da, er stadig noe "fornuftig" de må brukes på ;) Men, London? Åh, jeg vil dit altså..

Ja det var disse penga' da :klø:

Nei man ikke ta slike turer altfor ofte, merkes på lommeboken!!

I går var jeg en liten tur innom byen for å se etter julegaver. Fant ikke stort gitt.. Er blitt bortskjemt etter London så nå synes jeg utvalget i Norge er elendig! Kjøpte et gavesett fra Clinique til en venninne, og et par juleduker på salg hos Kid og Hemtex. Så da er vi klare til jul ;) Nesten i allefall..

Så var det hjem og pynte litt - vi har nemlig ikke surret oss til å henge opp julestjernen i år :sjenert: Kløna så mye med de i fjor at vi har utsatt og utsatt. Kjøpte papirstjerner fra Indiska som var hvite med gullglitter, men det er umulig å få de til å henge pent! Så etter et tappert forsøk ga vi opp og pakket de ned igjen ;) Satt fram litt annen julepynt i stedet!

Jeg og samboer er såå uenige om julepyntingen og da særlig treet! Jeg har bestemt meg for å gi meg (for i år) slik at han kan få pynte slik han vil denne julen.. Han vil ha super tradisjonell norsk pynting som skal gå i rødt - som minner meg om besteforeldrene mine. Jeg vil ha mer moderne og amerikansk stil :sjenert: - helst lilla og sølv, eller en annen fin fargekombinasjon.

Nei det skal ikke være lett å bli enige :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering fra shopoholikern ; Har kjøpt 3 Lily Flame Candles på eBay i "Powder Puff", "Christmas Pudding" og "Parma Violets", et glitrende leopardskjerf fra Cubus i sort/grått/hvitt/sølv, et sett med Essie Winter collection og 1 Singstar Hottest Hits og så kjøpte jeg meg en HTC Touch Diamond som jobbtelefon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du har hatt en kjempetur til London, Mischa! Ble skikkelig gira jeg også nå på og dra tilbake...! Har faktisk fått tilbud om å dra til London med ei venninne og noen venner av henne i romjulen. Det høres utrolig fristende ut, men jeg har rett og slett ikke råd eller samvittighet til og dra... :)

Dere har ihvertfall fått med dere utrolig mye på de dagene dere var i London. Vi hadde også planer om å dra til London Eye og noen andre severdigheter den siste dagen, men kom desverre aldri så langt.

Vi hadde også en del frokost og lunsjer på Pret. De har utrolig gode sandwicher der! :sikle: Skulle ønske de hadde åpnet noen filialer her i Norge også..

Lekker telefon du har kjøpt deg, forresten! :jepp: Er den enkel i bruk? Jeg hadde også en HTC-mobil tidligere, men jeg klarte aldri og venne meg til at det var en Windows-mobil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og samboer er såå uenige om julepyntingen og da særlig treet! Jeg har bestemt meg for å gi meg (for i år) slik at han kan få pynte slik han vil denne julen.. Han vil ha super tradisjonell norsk pynting som skal gå i rødt - som minner meg om besteforeldrene mine. Jeg vil ha mer moderne og amerikansk stil :sjenert: - helst lilla og sølv, eller en annen fin fargekombinasjon.

Nei det skal ikke være lett å bli enige :eeeh:

Jeg er med på den; jeg og sambo har en flott julekalender fra Kremmerhuset i år, den fantes i hvit/lilla og i rød. Men man kan jo ikke ha noe annet en rød julekalender tydeligvis, selv om den hvite imo var mye penere :jepp: Jeg kan godt like litt rødt, men det blir liksom så veldig jul. Jul kan vel være engler og snøkrystaller også, ikke bare nisser? :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig så enig Kihn :Nikke:

Jeg har gledet meg lenge til jeg fikk skulle ha egen leilighet og skulle få pynte akkurat slik jeg ville - og da vil jeg ha pynten jeg liker! Men men, jeg tror enten jeg og samboer må ha hvert vårt tre eller så må vi pynte annet hver år! ;)

Det var deilig med helg! Forrige uke var jeg sliten etter London + at julebordet tok de siste kreftene ;)

Fredag kikket jeg litt i butikker, så var det hjem til nachos og den svenske Idol-finalen. Lørdag dro jeg og samboer til Sverige for å handle litt svensk julemat. Tok en kjapp tur innom Strømstad og deretter til senteret på Nordby. Strømstad er jo ganske koselig når det ikke er påske og nordmenn på harry rånetur. Kjøpte litt godteri og et stooort duftlys fra Yankee Candle iCinnamon Stick. Lukter veldig godt! :)

Nordby var helt forferdelig.. skikkelig fælt sted! Kanskje det styggeste kjøpesenteret jeg har sett? Mye var uferdig og var kun sementblokker, bakken utenfor var kun søle og gjørme, og selve senteret var ikke noe hyggelig i det hele tatt. Vi dro dit for utvalget - fordi vi skulle ha svensk mat, men nordmenn dro dit først og fremst for å hamstre billig julemat. Har ikke sett så mange harry mennesker på ett og samme sted :rolleyes:

Det var stort sett ganske overpriset og dyrt på senteret - bortsett fra mat - jeg handlet to puter på Hemtex og noe julepynt på en eller annen billig butikk (minnet om Nille.. ) + en del svensk mat og noen amerikanske varer.. (har fått dilla på Cherry Coke av alle ting!)

Deretter bar det hjemover og kvelden ble avsluttet med risensgrynsgrøt og 24-filmen (som forøvrig ikke var noen ordentlig film, men en overgang mellom forrige sesong av 24 og kommende sesong)

Søndag bakte jeg gigantiske lussekatter og etterpå dro vi til Sandvika Storsenter hvor det var ekstremt mye folk og nesten umulig å finne parkeringsplass. Rakk en tur innom CC Vest også. Så da har jeg fikset enda en gave :) Mangler fortsatt en god del så jeg begynner å bli litt stressa :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som helga deres har vært fin ja :jepp:

Om det er harry nordmenn i Sverige? Neeeei, det er vel ikke sant vel? :ler::fnise:

Du fikk bakt lussekatter du ja? Så flink du er. Jeg glemte faktisk lussekattene helt vekk. Og jeg som hade gleda meg sånn til å bake (og spise) de :hakeslepp: Sånn kan det også gå :)

Vi har litt av en juletreproblematikk her i huset også. Sambo vil ha plast(!)tre, og jeg vil ha ordentlig tre. Så da blir det ikke noe tre, så enkelt er det :ler: Jøss, der lagde jeg et lite rim, ikke verst ;)

Ha en fin dag, Mischa :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...