Gå til innhold

Mischas siste innkjøp

Mischa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Frk. Grønn

Bark var en god beskrivelse på rooibos-te, ja :fnise: Ikke helt etter min smak heller.

Nå fikk jeg lyst til å spise tapas :sikle: Men jeg får ikke med meg sambo på det. Han tror ikke han blir mett :ler: I dag er det Tikka Masala som står på planen. Er så kjekt når vi lager ukemenyer på søndagene, og handler inn alt på mandagene, for da er det aldri noe problem med å finne hva man skal lage til middag når man kommer hjem fra jobb/skole og er sliten.

Ha en fin ettermiddag, Mischa! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukeshandling er genialt, Frk. Grønn. Jeg har regnet på det, og funnet ut at vi sparer en god del hundrelapper også :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bark var en god beskrivelse på rooibos-te, ja :fnise: Ikke helt etter min smak heller.

Nå fikk jeg lyst til å spise tapas :sikle: Men jeg får ikke med meg sambo på det. Han tror ikke han blir mett :ler: I dag er det Tikka Masala som står på planen. Er så kjekt når vi lager ukemenyer på søndagene, og handler inn alt på mandagene, for da er det aldri noe problem med å finne hva man skal lage til middag når man kommer hjem fra jobb/skole og er sliten.

Ha en fin ettermiddag, Mischa! :vinke:

Nam Tikka Masala er fantastisk godt :sikle: Jeg kommer gjerne på middagsbesøk! :Nikke:

Ukemenyer er veldig smart. Jeg tenker mye på hva jeg skal spise resten av uken, men som regel blir det alltid noen endringer - samboer må jobbe sent, venninner vil treffes.. osv..

Man kan absolutt bli mett av tapas, ikke noe problem :jepp:

Det fine med tapas er at man alltid kan bestille mer underveis ;)

Nam.. hvis du er i Oslo må du prøve San Leandro. Fantastisk mat!

Brød og aioli :hjerte:

Ratatouille :hjerte:

Indrefilet av lam med bringebærsaus :hjerte:

Stekt scampi med hvitløk :hjerte:

Patatas bravas (Friterte poteter med sterk tomatsaus):hjerte:

Chorizo flambert :hjerte:

Mye godt :sikle:

Jeg er helt frelst!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke :)

Har vært utrolig slapp og sliten, og generelt følt meg veldig tufsete. Formen er heldigvis litt bedre nå til tross for at jeg i går var ekstremt fyllesyk. :spy: Vi var på innflyttingsfest på lørdag og det var veldig hyggelig og gøy. :jepp: Huff, men jeg visste det kom til å gå galt da jeg dro på fest på lørdag og drakk fra 19:30-03:00... :perebrus: Hadde hodepine deluxe i går og var kvalm så det holdt. Gikk heldigvis over på ettermiddagen, men tenker det blir en stund til jeg gjentar det ;)

Så i går sov jeg til langt ut på ettermiddagen :søvn: - orket rett og slett ikke gjøre noe annet, ble svimmel av å se tv og sitte foran pc'n :blink: Og så ble det taco, julebrus og Robinson + Phish Food fra Ben&Jerry's :sikle: Den smakte enda bedre i går!

Ellers har jeg ikke gjort stort.. Shoppet et veldig fint, men litt dyrt (til å være Gina Tricot) kjede (flere lag med perlekjeder blandet med kjeder m/ sølvperler) og en kjole til samboers søster (etter bestilling)

Venter fortsatt på amazonpakken min :klø: Trodde det skulle gå kjapt å få sendt pakke fra UK til Norge, men nå har det gått ca to uker :riste: Jeg forsøker å spore pakken, mulig jeg gjør noe feil, men den eneste informasjonen jeg får opp er at den har forlatt amazon og at den er forventet 14.okt.. men 14.okt er jo noen dager siden.. :sukk: Jaja vi får se hva som skjer..

Har fått MAC-øyeskyggene.. Jeg vet ikke helt hva jeg synes. Tror faktisk jeg er bittelitt skuffa. Nå har jeg testet tre farger, Grain og Soba - som har satin finish og Sumptous Olive som har Veluxe Pearl finish. Synes fortsatt Isadora og Urban Decay er bedre.. :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen din er bedre, Mischa. :klemmer:

Må bare få si at jeg blir veldig inspirert og nesten litt flau over min egen sminke-beholdning når jeg leser her inne. Tror nok jeg skal friske opp sminkepungen min snart. Det er godt å føle seg litt fresh innimellom gulping og bleieskift. :klemmer:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trekkoppfuglen :vinke:

Du trenger da ikke være flau over sminkesamlingen din! :) Jeg derimot - jeg føler jeg har større grunn til å være det ettersom jeg bruker så mye penger på sminke og likevel ender opp misfornøyd :sjenert: Klarer ikke helt å finne mine farger! Lipgloss er enkelt - der finner jeg alltid mange fine farger og det blir sjeldent feil :) Men øyeskygger og foundation er tricky!

Helst skulle jeg klart å leve uten sminke, men synes nå det er gøy å få være kreativ med farger også da :sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det egentlig på samme måte, lipglosser har jeg mange av og de er enkle å finne rett farge. Øyeskygger vet jeg litt hvilke farger som passer, men er veldig dårlig til å bruke de. Foundation har jeg rett og slett ikke peiling på. :fnise: I fjor kjøpte jeg en boks mineral foundation fra BE, men jeg klarer ikke helt å venne meg til den. Så nå er det snart tid for foundation-jakt igjen. Har en farget dagkrem fra Estee Lauder som jeg liker godt, men trenger noe annet også.

Har du noen favoritt foundations? Enn favoritt øyeskygger? Jeg tror jeg skal prøve noen fra MAC snart, har ennå ikke prøvd de.

Ha en fin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trekkoppfuglen:

Har ingen favoritt innen foundation, litt av grunnen til at jeg alltid er misfornøyd ;)

Har prøvd Revlon, L'Oreal, Stila, Giorgio Armani, IsaDora.. Alle har sine positive sider, bare synd det alltid er et eller annet som jeg ikke takler (lukten, konsistens, nyansene er feil for min hud etc..) Jeg får prøve å lete videre :)

Innen øyeskygger anbefaler jeg Urban Decay og Stila, IsaDora og L'Oreal er også ganske gode :) Jeg er opptatt av at det skal være mye pigmenter og at man får en fin, jevn finish - og at fargene sitter hele dagen - ikke smelter bort, drysser :) Fargeutvalg er også viktig! Alle de overnevnte merkene har både naturlige og "festlige" farger som egner seg for kveldsbruk. Barry M Dazzle Dust er også fantastisk til fest!

Har prøvd en zillion ulike merker og blir ofte skuffet. Jeg er ikke SÅ fornøyd med MAC :snurt: Har nå kjøpt separate tre farger + et skrin med seks ulike farger Helt elendige pigmentering(?) i noen av fargene - må virkelig presse kosten ned i øyeskyggen og grave for å få farge! :fy_fy:

Chanel har mange fine 'quads' hvor man kan bruke enten alle fire fargene, eller kombinere to og to osv.. Dyrt og deilig, men synes fargene er litt for sheer og de får fort en slags skorpe som gjør det enda vanskeligere.

NARS har mange sprø fargekombinasjoner som jeg faller for, men jeg er litt misfornøyd med konsistensen på øyeskyggen - enkelte farger smuldrer opp og flaker av.

Alt det snakket om øyeskygger gjorde at jeg fristet til å sjekke ut enda flere øyeskygger selv :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Tusle! ;)

Jeg er nå ingen ekspert, men jeg er veldig interessert i sminke :)

Likevel fikk jeg ikke jobben i et større selskap i "skjønnhetsbransjen"

:snurt:

Nå må jeg feire innlegg nr. 2000 !! :danse::hoppe::enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyenskygger er moro. :Nikke: Problemet er bare at det har en tendens til å bli veldig mange av dem, og så glemmer man å bruke dem. :fnise: Men jeg blir alltid sittende å se etter nye etter et besøk i din dagbok, Mischa. :ler:

Åh, såklart - :perebrus: :perebrus: :perebrus:

Endret av itla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

har tittet litt innom iblant og syns det er så artig å lese hos deg..

vi har ganske lik smak! Og veldig lik mening om mac-øyeskyggene.. :dry:

så huker deg opp på mine innlegg jeg, hvis det er greit :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

itla:

Ja huff, det blir fort til at det meste blir liggende.. *dårlig samvittighet* Tror det er svært sjeldent jeg faktisk bruker opp en øyeskygge!

mio:

:hallo: Selvsagt er det greit at du legger meg til! :jepp:

Alltid hyggelig med nye lesere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med helg! Forrige helg var jeg i veldig dårlig form og i tillegg måtte samboeren min jobbe - jeg holdt på kjede meg i hjel! Denne helgen har vi fri begge to og formen er litt bedre.

Jeg er litt deppa om dagen for jeg har en dårlig følelse om at jeg muligens kan ha ME... Jeg vet man kan bli paranoid av å lese om sykdommer på nett, men jeg leste av ren nysgjerrighet og ble skremt da symptomene stemmer altfor godt med hvordan jeg har hatt det den siste tiden.. :sukk: Det er visst ikke noen måte å stille diagnose uten å egentlig utelukke alt annet det kan være, så det kommer til å ta tid å finne ut av det.. og siden jeg bare har vikariat akkurat nå er det ikke den rette tiden å fly til leger.. vet ikke helt hva jeg skal gjøre heller :(

Jaja, skal bestille legetime på mandag. Og jeg som aldri har tatt blodprøve en gang :sjenert:

I tillegg var han frekke konsulenten på jobben min på fredagen. Kan virkelig ikke fordra han. Virker som han må få ut frustrasjonen sin på meg. Neste gang skal han virkelig få høre det! :frustrert:

Nå har jeg kost meg med The Hills, Americas Next Top Model og Rachel Zoe Project. Hadde litt catching up å gjøre ;) Skulle egentlig se enda en episode med Americas Next Top Model men viser seg at det bare er en oppsummeringsepisode - hater oppsummeringer :fy_fy:

Etterpå skal vi spise bakt potet og kanskje Ben & Jerry's til dessert :sikle: ..om jeg orker, pleier å bli stappmett av bakt potet! :)

Jeg handlet på Centra i dag og det er så deilig å handle i en butikk med godt utvalg! Det blir ofte dyrt da.. huff.. så mye for å spare inn på matbudsjettet! :klaske:

Huff, jeg har virkelig blitt bitt av øyeskyggebasillen. I går handlet jeg en øyeskygge fra L'Oreal og en quad fra Isadora. Det er fortsatt 25 % på make-up på Cubus, så det er vanskelig å stå i mot! :Nikke:

Kjøpte også et kjede fra Vero Moda - synes vanligvis smykkene fra Vero Moda er overpriset og ser billige ut, men dette så mer ekslusivt ut enn det var ;) Kjøpe en ny treningsdvd på amazon også, den kostet bare 5 pund, så ingen stor investering :)

Argh... viser seg at amazonpakken min ble forsøkt levert 9.okt! Jeg har gått og ventet på hentelapp i det som føles som hundre år :glare: Det var ingen informajon om pakken på amazon.co.uk og det gikk ikke an å spore pakken på posten, .. fant til slutt at pakken er sendt med DHL og fikk sporet pakken, og der stod det at den var attempted delivery/unsuccesful! Det var nok derfor jeg fikk en telefonsamme dagen, men jeg skjønte ikke hva han sa fordi han snakket veldig dårlig norsk og han nevnte noe om postkontoret, så jeg antok at det var sjampoen de hadde glemt å utlevere!

Men burde de ikke tatt kontakt og prøvd å levere pakken på nytt? Og hvor er pakken nå :klø:

Skjønner ingenting... :( Og jeg vil ha bøkene mine nå! Blæh :roll:

Nei, dette ble mye sutring ;)

Nå skal jeg se ferdig Rachel Zoe Project og slappe av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Frk. Grønn

Det er fort gjort å bli litt hypokonder når man leser om sykdommer og symptomer, men det er viktig å ta ting på alvor hvis man føler seg dårlig. Er jo bedre å gå til legen en gang for mye enn en gang for lite. Må tenke litt på deg selv, Mischa :troest:

Hva pleier du å ha i de bakte potetene? Jeg lager det altfor sjelden, men nå fikk jeg veldig lyst på det! Tror sambo hadde protestert hvis jeg foreslo det, for han har nettopp lagd pizzadeig :fnise:

Ha en fin lørdagskveld! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Grønn:

Jeg kommer fra en familie hvor man ikke går til legen før det er noe alvorlig. Det meste leger seg selv er vel innstillingen i min familie! Det finnes jo folk som drar til legen for den minste lille ting også, men jeg tror det beste er noe midt i mellom ;)

Jeg lider nok litt av legeskrekk - synes det er nesten litt flaut å gå til legen og føler legene alltid er så skeptiske, så jeg er vel redd for å ikke bli trodd :sjenert:

Bakt potet er vel noe av det beste jeg vet :sikle: Kjempegodt med rømme, hvitløkssmør, kryddersmør, mais, sprøtstekt bacon, ost... :Nikke: Anbefales! :jepp:

Endret av Mischa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt litt nysjerrig på Rachel Zoe Project etter å ha lest om det i dagboka di. Har begynt og se litt på det på nettet, og det er faktisk ganske moro! Men er det bare meg, eller..? Synes hun ser så rar ut i partiet rundt munnen. Ser ut som hun har slike bomullsdingser i munnen som en får når en er hos tannlegen... :fnise:

Er forresten enig med Frk Grønn når det gjelder legen. Synes det er bedre å gå en gang for mye enn en gang for lite..! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, gå til legen, Mischa! Nå håper jeg selvsagt ikke det er ME, for jeg kjenner en som har det og vet hvor lite moro det er, men utredningen tar virkelig årevis, og NAV er særdeles lite samarbeidsvillige når det gjelder akkurat den sykdommen. Men altså - krysser fingre og tær for at du ikke har ME! :klemmer: Guffent å gå og bekymre seg sånn, også, så det er sikkert bedre å gå til legen av den grunnen også. Har du en allright fastlege, eller bidrar det til legeskepsisen også? :troest:

Håper det ordner seg med bøkene! Ring DHL på mandag morgen, så finner du sikkert ut av det. :) De pleier å være greie med ny levering, men det er jo ikke alltid budene er like enkle å forstå. ;) Greiere å snakke med de på sentralen, de er som regel norske/mer stødige i norsk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...